Jump to content
IGNORERAD

Vilken åldersskillnad är ok mellan farang och thai?


Guest wUThai

Recommended Posts

Om man lever så länge att processen tar slut om man avser Thailand.
 

Ja gör man inte det, så spelar det ju ingen roll ändå.  

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    43

  • hamnoi

    42

  • Alarik

    41

  • Baa

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu får du allt förklara dig, "i min värld", det var inte jag som chattade med min fru.

 

Dina inlägg i denna tråd handlar allt som oftast om pengarna.

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Stämmer, för en thai är pengar mycket viktigare än vad det är för "oss" när det kommer till ett förhållande, inte sagt att en thai inte gifter sig med en "oss" även om han inte har mycket pengar, men jag tror alltid det finns en stark önskan om ett bättre liv som gärna innefattar att ha "mycket" pengar och det gör det för "oss" också men inte i den graden det gör för en thai... eller vad tror du Alarik?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Stämmer, för en thai är pengar mycket viktigare än vad det är för "oss" när det kommer till ett förhållande, inte sagt att en thai inte gifter sig med en "oss" även om han inte har mycket pengar, men jag tror alltid det finns en stark önskan om ett bättre liv som gärna innefattar att ha "mycket" pengar och det gör det för "oss" också men inte i den graden det gör för en thai... eller vad tror du Alarik?

 

Jag tror inte Bob. Jag vet.

Men pengarna kan spela lika stor roll för en thai om så hon eller han har ett förhållande med en yngre farang.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Jag förstår inte allt detta tjat om pengar och ålder. Vad är problemet. Jag är 15 år äldre än min fru. Hon är fan så mycket snyggare än mig. Jag är överviktig,snarkar som en Harley,tunnhårig m.m m.m Vi har varit ihop i snart 15 år. Idag äger hon två hus,två bilar,två mc,guld för x antal 100.000 Baht,pengar på banken nästan 80 rai mark. ALLT står på henne! Jag äger mina shorts för 150 Baht. VARFÖR slänger hon inte ut mig,gör en Flintstone och ställer mig utan för grinden?? 

Har man inte råd att förlora hus och hem i Thailand när man ingår ett förhållande med en Thai så gör det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte råd att förlora hus och hem i Thailand när man ingår ett förhållande med en Thai så gör det inte.

Har man inte råd att lösa halva huslånet i Sverige, så inled inget förhållande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte råd att förlora hus och hem i Thailand när man ingår ett förhållande med en Thai så gör det inte.

Skitsnack! Så du menar att varje dag jag går och lägger mig så ska jag vara orolig för att förlora allt vi/jag har köpt? Blir så less på dessa kommentarer!  Kan det inte vara så att hon(även om hon nu är Thai) kanske älskar  den fete och dumme Falangen! Mina två Svenska exfruar hade inga problem att via dyra advokater visa sina rättigheter.

Så jag sover jävligt gott om nätterna,jämte min fru!! (Hon är Thai)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsnack! Så du menar att varje dag jag går och lägger mig så ska jag vara orolig för att förlora allt vi/jag har köpt? Blir så less på dessa kommentarer!  Kan det inte vara så att hon(även om hon nu är Thai) kanske älskar  den fete och dumme Falangen! Mina två Svenska exfruar hade inga problem att via dyra advokater visa sina rättigheter.

Så jag sover jävligt gott om nätterna,jämte min fru!! (Hon är Thai)

Men för fan Thomas, frun är väl inget större pompem, det är den där jävla MiaNoi en som kostar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte allt detta tjat om pengar och ålder. Vad är problemet. Jag är 15 år äldre än min fru. Hon är fan så mycket snyggare än mig. Jag är överviktig,snarkar som en Harley,tunnhårig m.m m.m Vi har varit ihop i snart 15 år. Idag äger hon två hus,två bilar,två mc,guld för x antal 100.000 Baht,pengar på banken nästan 80 rai mark. ALLT står på henne! Jag äger mina shorts för 150 Baht. VARFÖR slänger hon inte ut mig,gör en Flintstone och ställer mig utan för grinden?? 

Fick hon allt det där för 15 år sedan eller? Är du dyr i drift? Hjälper du till hemma och med hennes problem? Tillför du fortfarande något? Har du pension och i så fall mer än thai? Vem får pengarna etc. när du dör? 

Elakt skrivet kanske men, kan vara bra för vissa att tänka på när det handlar om Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick hon allt det där för 15 år sedan eller? Är du dyr i drift? Hjälper du till hemma och med hennes problem? Tillför du fortfarande något? Har du pension och i så fall mer än thai? Vem får pengarna etc. när du dör? 

Elakt skrivet kanske men, kan vara bra för vissa att tänka på när det handlar om Thailand. 

Dom fasta tillgångarna är ju redan säkrade, men att bli av med även den dagliga försörjningen och mista en livskamrat gör inte en thaikvinna.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom fasta tillgångarna är ju redan säkrade, men att bli av med även den dagliga försörjningen och mista en livskamrat gör inte en thaikvinna.

Nej det är sant så länge dom fasta tillgångarna kan ökas. Har du pengar i Thailand så får du mycket respekt.

Ingen rök utan eld, och i Thailand - No money no honey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är sant så länge dom fasta tillgångarna kan ökas. Har du pengar i Thailand så får du mycket respekt.

Ingen rök utan eld, och i Thailand - No money no honey.

Håller inte med alls, men det förekommer.

Pension är "money enough".
Finns ett annat Thailand utanför fskebyn.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är sant så länge dom fasta tillgångarna kan ökas. Har du pengar i Thailand så får du mycket respekt.

Ingen rök utan eld, och i Thailand - No money no honey.

Inte så stor skillnad mot det goda Svedala. Prova här att låta damen stå för fiolerna så får du se hur långt du kommer.

Vill man så kan man se det mönster du nämner i hela världen. Men vidgar du dina vyer lite grann så kanske du inser att världen nog är mer nyanserad än så, framför allt på individnivå......

Link to comment
Dela på andra sajter

HeHe, just rätt veckodag att sparka liv i den här tråden!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan bygger ju på rena fördomar. Åldern är väl en bisak om man är kompatibel med varandra. Tyvärr så minskar ju risken med åldersskillnaden att man just är kompatibel med varandra. Dock ser jag inget problem med 50 års skillnad om båda parter har någorlunda samma intresse. Antingen gillar hon bingo på pensionärshemmet. Eller så gillar han att shakea loss på diverse dansställen. Det som tyvärr är desto vanligare är att han är mer intresserad av hennes utseende samtidigt som hon har ett högt intresse av hans plånbok.

Det går naturligtvis att jämka. Men det funkar oftast bäst om man kan jämka detta till något typ av medel.

En dålig kombo brukar även vara en professor ihop med någon med endast 6 års folkskola.

Dock finns det säkert sätt att jämka detta ochså.

Helt klart så är åldern överskattad. :)

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

image.thumb.jpg.f255db6850dcb441d1814ea1image.thumb.jpg.f255db6850dcb441d1814ea1Alternativet husbygge i Los blir det problems med Tanten är det bara att rulla iväg från Rai:en !

Ett snabbstopp på 5:an & vips ny Fru ny Rai att parka kåken på ?!?!?!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

image.thumb.jpg.f255db6850dcb441d1814ea1image.thumb.jpg.f255db6850dcb441d1814ea1Alternativet husbygge i Los blir det problems med Tanten är det bara att rulla iväg från Rai:en !

Ett snabbstopp på 5:an & vips ny Fru ny Rai att parka kåken på ?!?!?!

Du har inte sett hur höjden på elledningar är placerade i LOS. Omöjlig att få från Rai:en  :waaaht:

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaka till ämnet: Tjejen och jag har nu varit tillsammans några år, hon är 12 år yngre än mig, men ändå tycker jag att hon är för gammal och sliten för mig.

Så nu ska jag snart en runda till Pattaya för att leta upp någon yngre tjej, helst 20 - 25 årsåldern, några bra råd på ställen?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaka till ämnet: Tjejen och jag har nu varit tillsammans några år, hon är 12 år yngre än mig, men ändå tycker jag att hon är för gammal och sliten för mig.

Så nu ska jag snart en runda till Pattaya för att leta upp någon yngre tjej, helst 20 - 25 årsåldern, några bra råd på ställen?

Skulle nog satsa på något karaokeställe i Isaan eller ett disco.

De som inte duger där brukar dra till Pattaya.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog satsa på något karaokeställe i Isaan eller ett disco.

De som inte duger där brukar dra till Pattaya.

Sen blir sista anhalten Phuket, för där verkar det verkliga bottenskrapet hamna, WT från väst och uttjänta bardamer.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog satsa på något karaokeställe i Isaan eller ett disco.

De som inte duger där brukar dra till Pattaya.

Hur tolkar man det? Skåpen finns alltså i Pattaya?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...