Jump to content
IGNORERAD

Vilken åldersskillnad är ok mellan farang och thai?


Guest wUThai

Recommended Posts

När jag frågat thaitjejer varför de söker en farang och inte en thai svarar många att de är så in i h - e trötta på de thailändska karlarna. De söker någon som inte jämt är ute och super med kompisarna och spenderar pengar på andra fruntimmer. Pengar och säkerhet i all ära men hon vill även ha en karl som håller sig till henne. En äldre karl är då ett säkrare kort men då inte en thai för de är inte ett dugg bättre än de yngre.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    43

  • hamnoi

    42

  • Alarik

    41

  • Baa

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nej, det skulle hon nog inte gjort. Och det är väl av den anledningen många skaffar ett fruntimmer i Thailand,eftersom de inte får nån i Sverige. Man kan ju hoppas att männen är medvetna om att det handlar till stor del om pengar och säkerhet från tjejens sida. Är de medvetna så är det ju ett win-win förhållande, mannen får vad han vill ha (ung snygg tjej) och tjejen får vad hon är ute efter.  :)

Det tragiska är ju om mannen inte är medveten om det.

Jag tror nog "man kan få nåt" i Sverige med, men det skulle ju inte vara lika lätt att om man inte kan vifta med sedelbuntarna om man nu vill ha en yngre dam. 

Ibland kan man ju dra lite på smilbanden åt detta med åldersskillnaden, min senaste, förmodligen sista, svenska var 13 år yngre än mig, inte va det någon som snöpte på munnen för det, nu skiljer det lite mer , dock inga 40 år (men det skulle ju sitta fint för en del att oja sig över) och plötsligt har man "ingenting gemensamt". Hmmm! Nåja, vi lever bra i vår okunskap om det verkliga livet i alla fall, vi har t.o.m. "skaffat"  en hundvalp, sådana skaffar man sig nämligen emedan man inte "skaffar" fru, dom får man jobba för!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag frågat thaitjejer varför de söker en farang och inte en thai svarar många att de är så in i h - e trötta på de thailändska karlarna. De söker någon som inte jämt är ute och super med kompisarna och spenderar pengar på andra fruntimmer. Pengar och säkerhet i all ära men hon vill även ha en karl som håller sig till henne. En äldre karl är då ett säkrare kort men då inte en thai för de är inte ett dugg bättre än de yngre.

Så sa min tjej om thaimän också, då lever hon hellre ensam.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma sa min fru. Hon tog fram kniven när gubben vänstra  och skilde sig. En annan sak är vad thaigubbar gör med barnen när dom drar. Alltså skiter I sina barn. Medans dom flesta från västvärlden ändå tar sitt ansvar. Det blir en trygghet .

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket tjat om pengar som vanligt. Självklart har pengar betydelse, inte bara i Thailand utan i hela världen. Prova att säga upp er från jobbet, ge bort allt ni äger och gå sedan ut och försök charma tjejer.
Det enda som skiljer Thailand från Sverige i det avseendet är att det krävs mer för att imponera i Sverige.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det skulle hon nog inte gjort. Och det är väl av den anledningen många skaffar ett fruntimmer i Thailand,eftersom de inte får nån i Sverige. Man kan ju hoppas att männen är medvetna om att det handlar till stor del om pengar och säkerhet från tjejens sida. Är de medvetna så är det ju ett win-win förhållande, mannen får vad han vill ha (ung snygg tjej) och tjejen får vad hon är ute efter.  :)

Det tragiska är ju om mannen inte är medveten om det.

Är det inte ofta så att "min" fru är inte intresserad av pengarna utan hon tycker helt enkelt om äldre män. Med "hans" fru är bara där för pengarnas skull... :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket tjat om pengar som vanligt. Självklart har pengar betydelse, inte bara i Thailand utan i hela världen. Prova att säga upp er från jobbet, ge bort allt ni äger och gå sedan ut och försök charma tjejer.
Det enda som skiljer Thailand från Sverige i det avseendet är att det krävs mer för att imponera i Sverige.

Är det inte så att thaitjejen kanske tänker, "bara jag får uppehållstillståndet så kan jag alltid hitta mig en annan som har mycket mer pengar"? ;)

 

 

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Är det inte ofta så att "min" fru är inte intresserad av pengarna utan hon tycker helt enkelt om äldre män. Med "hans" fru är bara där för pengarnas skull... :)

 

Ja, åtminstone är min fru ganska intresserad av pengar, är inte din?

Tror inte jag skulle ha kunnat charma speciellt många tjejer i mitt liv, vare sig i Sverige eller i Thailand, om jag inte haft det ordnade ekonomiska liv jag har.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag frågat thaitjejer varför de söker en farang och inte en thai svarar många att de är så in i h - e trötta på de thailändska karlarna. De söker någon som inte jämt är ute och super med kompisarna och spenderar pengar på andra fruntimmer. Pengar och säkerhet i all ära men hon vill även ha en karl som håller sig till henne. En äldre karl är då ett säkrare kort men då inte en thai för de är inte ett dugg bättre än de yngre.

Helt riktigt, detta har jag också fått förklarat för mig många gånger hemma i byn av thejer som aldrig jobbat i turistorterna eller knappt haft kontakt med västerlänningar. Men har också hört massor av andra förklaringar, de flesta nämnda i denna tråd. Kan det vara så att thailändska kvinnor ändå har en egen vilja och tanke ;).

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte så att thaitjejen kanske tänker, "bara jag får uppehållstillståndet så kan jag alltid hitta mig en annan som har mycket mer pengar"? ;)

 

 

Finns säkert de som tänker så, men min erfarenhet säger att det inte är så vanligt. De flesta thaitjejer som kommer till Sverige med en man är nog rätt så seriösa i sina avsikter och vill försöka bygga ett liv med den man de kom med. Men som du säkert vet så finns det både slarvers, alkoholister och våldsamma män som provar sin lycka i Thailand och då kan säkert uppsåtet hos tjejen ändras med tiden i Sverige.
Sen finns det ju en hel del stolpskott bland tjejerna som kommer också. 

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, åtminstone är min fru ganska intresserad av pengar, är inte din?
Tror inte jag skulle ha kunnat charma speciellt många tjejer i mitt liv, vare sig i Sverige eller i Thailand, om jag inte haft det ordnade ekonomiska liv jag har.

Nej, hon är bara intresserad av mitt vackra yttre och att jag är välhängd... :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket tjat om pengar som vanligt. Självklart har pengar betydelse, inte bara i Thailand utan i hela världen. Prova att säga upp er från jobbet, ge bort allt ni äger och gå sedan ut och försök charma tjejer.
Det enda som skiljer Thailand från Sverige i det avseendet är att det krävs mer för att imponera i Sverige.

Visst står pengar (trygghet) högt på thaitjejernas önskelista, vore konstigt annars, men det finns ett annat önskemål som skickar åldersskillnader långt ner på listan och det är farangens personegenskaper.

Egenskaper som respektfullhet mot henne och hennes familj, hänsynstagande och allmän anständighet i relationen smäller väldigt högt, ja minst lika högt som pengar utöver normalt behov. Thaitjejer har väl utvecklade känselspröt som ganska snabbt känner av positiva alt. negativa vibbar och är vibbarna positiva så släpper hon inte taget om farangen i första taget.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst står pengar (trygghet) högt på thaitjejernas önskelista, vore konstigt annars, men det finns ett annat önskemål som skickar åldersskillnader långt ner på listan och det är farangens personegenskaper.

Egenskaper som respektfullhet mot henne och hennes familj, hänsynstagande och allmän anständighet i relationen smäller väldigt högt, ja minst lika högt som pengar utöver normalt behov. Thaitjejer har väl utvecklade känselspröt som ganska snabbt känner av positiva alt. negativa vibbar och är vibbarna positiva så släpper hon inte taget om farangen i första taget.

Ja thailändare är ju socialt tränade individer nästan allihop och har säkert större förmåga än de flesta svenskar att "känna av" andra människor.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jive

Det skriver jag under på. Jag får så mycket beröm av dom äldre tanterna I Udon. Eftersom jag tar lika mycket hand om alla våra barn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker hela den här fåniga västerländska uppfattningen om att kärlek och pengar aldrig kan/får beblandas - för då är det inte riktig kärlek, är förbannat löjlig. Så fungerar det ju inte ens här i Sverige men folk låtsas ändå in i absurdum att det inte skulle ha spelat någon roll om deras partner hade pengar eller varit helt utfattig och utan framtida möjligheter.
Bullshit!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Är det inte ofta så att "min" fru är inte intresserad av pengarna utan hon tycker helt enkelt om äldre män. Med "hans" fru är bara där för pengarnas skull... :)

 

Jovisst, ungefär som; "mina barn barn är väldigt väluppfostrade gämfört med andras ungar"...........

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst står pengar (trygghet) högt på thaitjejernas önskelista, vore konstigt annars, men det finns ett annat önskemål som skickar åldersskillnader långt ner på listan och det är farangens personegenskaper.

Egenskaper som respektfullhet mot henne och hennes familj, hänsynstagande och allmän anständighet i relationen smäller väldigt högt, ja minst lika högt som pengar utöver normalt behov. Thaitjejer har väl utvecklade känselspröt som ganska snabbt känner av positiva alt. negativa vibbar och är vibbarna positiva så släpper hon inte taget om farangen i första taget.

Jävligt bra inlägg Jive :)

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svår fråga att svara på.

En sak jag upplever som tydlig är dock att de som "klagar" mest på andras förhållanden är de som har störst problem i sitt eget förhållande. Istället för att vara lite självkritiskt och göra något åt det egna förhållandet verkar många ägna tiden åt att kritisera andras förhållanden.

/Krille

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker hela den här fåniga västerländska uppfattningen om att kärlek och pengar aldrig kan/får beblandas - för då är det inte riktig kärlek, är förbannat löjlig. Så fungerar det ju inte ens här i Sverige men folk låtsas ändå in i absurdum att det inte skulle ha spelat någon roll om deras partner hade pengar eller varit helt utfattig och utan framtida möjligheter.
Bullshit!

Håller med. Fånigt av vissa att peka ut detta som ett thailändskt fenomen. Dessa personer kan ju prova att gå ut i Sverige i skitiga kläder och säga att de är hem-och arbetslösa och därefter se hur många svenska tjejer som kastar sig efter dem. För i Sverige betyder ju pengar ingenting..........

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nej, hon är bara intresserad av mitt vackra yttre och att jag är välhängd... :)

 

En stor k*k är en klen tröst i ett fattigt hem. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Okay, nu tror jag att jag har grepp om det.

Thaikvinnor är det bästa man kan finna, medans thaimännen kan sopas under mattan..

Har jag missat nått?

Jo visst, kvinnor bryr sig inget om de yttre attributen, endast hjärtat och själen..

Va skulle man gjort utan MPR's Finest...  :)

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokotha Thong

 

Nej, hon är bara intresserad av mitt vackra yttre och att jag är välhängd... :)

 

Gött med folk som har självförtroende men glöm aldrig att mycket är realativt ;)
Satana  realativt  = RELATIVT!

Ändrades av Tokotha Thong
Stavar som en kratta

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Link to comment
Dela på andra sajter

Okay, nu tror jag att jag har grepp om det.

Thaikvinnor är det bästa man kan finna, medans thaimännen kan sopas under mattan..

Har jag missat nått?

Jo visst, kvinnor bryr sig inget om de yttre attributen, endast hjärtat och själen..

Va skulle man gjort utan MPR's Finest...  :)

Rock on!

Good heart take care! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...