Jump to content
IGNORERAD

Vilken åldersskillnad är ok mellan farang och thai?


Guest wUThai

Recommended Posts

114 års skillnad är ok, så länge båda är vuxna nog. Både fysiskt och mentalt.

Lite lustigt är det ju när hon är född i framtiden. 2558 är det väl nu så hur du får det till 114 år vete fan. Men jag är ju inte så bra på matte heller..

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    43

  • hamnoi

    42

  • Alarik

    41

  • Baa

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lite lustigt är det ju när hon är född i framtiden. 2558 är det väl nu så hur du får det till 114 år vete fan. Men jag är ju inte så bra på matte heller..

Hur jag får vad till 114 år?
Bara påpekar att om två vuxna vill vara tillsammans, så anser jag att vi andra ska skita i det.

Den enda riktiga gränsen för åldersskillnad som finns (och den är beprövad i hundratals generationer) är ca 114 år och inkluderar bra marginal för framtida bruk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur jag får vad till 114 år?
Bara påpekar att om två vuxna vill vara tillsammans, så anser jag att vi andra ska skita i det.

Den enda riktiga gränsen för åldersskillnad som finns (och den är beprövad i hundratals generationer) är ca 114 år och inkluderar bra marginal för framtida bruk.

OK, jag trodde du tänkte på thai/svensk årsberäkning. 2015/2558. Använder man den så är vännen och jag väldigt långt ifrån varann.

Och då passade inte 114 in nånstans.

 

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, jag trodde du tänkte på thai/svensk årsberäkning. 2015/2558. Använder man den så är vännen och jag väldigt långt ifrån varann.

Och då passade inte 114 in nånstans.

 

:D Jag tror inte årtalen har med ålder att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge din thailändska fru inte är yngre än dina egna barn så spelar det inte någon roll om skillnaden är 5 eller 40 år.

Min fru är 10 år yngre än min yngsta dotter och vi mår alla jättebra och trivs tillsammans.

Har du problem med det så får du väl jobba lite på det.

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru är 10 år yngre än min yngsta dotter och vi mår alla jättebra och trivs tillsammans.

Har du problem med det så får du väl jobba lite på det.

 

Hehe... Ja, vissa har problem med detta.

Teoretiskt så betyder det att vissa anser att två vuxna, t.ex. 60 och 40 år inte kan vara tillsammans om 60-åringen fick barn när han eller hon var 19.
Men om 60-åringen fick barn vid 21 års ålder (eller inte har barn alls), då går det bra.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Din signatur säger en hel del i ämnet i fråga!''

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle större än sexualdriften." Jan Björklund

Det är dagens sanning. Människor ägnar timmar för att vara avundsjuka istället att se om sig sitt eget eller lägga energi på att förändra

sina liv till något bättre. Ja, många är väldig avundsjuka på mig och min fru som är 24 år yngre än mig.

Det är faktisk första gången jag tänker nu på åldersskillnad efter jag såg tråden, vi tänker inte på det annars.

Därför lånar jag denna signatur som är dagens sanning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru är 10 år yngre än min yngsta dotter och vi mår alla jättebra och trivs tillsammans.

Har du problem med det så får du väl jobba lite på det.

 

Häftigta1dd7ff48ce90df319e962001d56163c.thumb.j

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har egentligen inga synpunkter alls på detta, men däremot har min son det :) Han skulle inte tycka om att jag gift mig med någon som var yngre än honom. Det första han frågade när jag berättade att jag träffat en ny kvinna i Thailand var hur gammal hon var. När jag berättade hur gammal hon var (sjutton år äldre än honom) sa han bara "Bra".

Kan nog vara lite knepigt för barn (framförallt pojkar tror jag) att få en ny "plastmamma" som är yngre än honom själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har egentligen inga synpunkter alls på detta, men däremot har min son det :) Han skulle inte tycka om att jag gift mig med någon som var yngre än honom. Det första han frågade när jag berättade att jag träffat en ny kvinna i Thailand var hur gammal hon var. När jag berättade hur gammal hon var (sjutton år äldre än honom) sa han bara "Bra".

Kan nog vara lite knepigt för barn (framförallt pojkar tror jag) att få en ny "plastmamma" som är yngre än honom själv.

Om "barnet" är vuxet och har familj, t.o.m. egna barn kanske, är det större. mindre eller inga problem alls då? 

Kan ju bli en filosofisk långliggare detta i mitt tycke ganska urvattnade ämne som krupit upp på torra land......................................igen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom frågan var mellan farlang och thai, är det skillnad om det är farlang/farlang eller thai/thai förhållanden? Annars tycker jag personligen att vuxna människor vet bäst själva vad som passar dem.

/Martin som är 4 år äldre än min fru, på pappret i varje fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om "barnet" är vuxet och har familj, t.o.m. egna barn kanske, är det större. mindre eller inga problem alls då? 

Kan ju bli en filosofisk långliggare detta i mitt tycke ganska urvattnade ämne som krupit upp på torra land......................................igen!

Min son vara "ganska vuxen", drygt 20 år, och det var ju hans synpunkt, och jag kan ha viss förståelse för detta. Som jag skrev har jag själv inga problem själv med stor åldersskillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om "barnet" är vuxet och har familj, t.o.m. egna barn kanske, är det större. mindre eller inga problem alls då? 

Kan ju bli en filosofisk långliggare detta i mitt tycke ganska urvattnade ämne som krupit upp på torra land......................................igen!

Tycker nog att (vuxna) barn har lika mkt med det att göra som de har att göra med hur en förälder väljer att spendera ett ev framtida arv (sina besparingar etc), dvs de har inte ett skit med det att göra. Om allt för övrigt är ok och det "nya" paret gör varandra lyckliga, kan man bara se det som ett stort misslyckande som förälder om ens barn opponerar sig mot detta.

 

När det gäller små barn blir det en helt annan fråga där andra hänsyn tillkommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske svider för barnen att se sin förebild tillika pappa

ha "förvandlats" till en gubbsjuk horbock på äldre dar.

Men vad vet jag...

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske svider för barnen att se sin förebild tillika pappa

ha "förvandlats" till en gubbsjuk horbock på äldre dar.

Men vad vet jag...

Satan vilka ryckningar jag fick i högersläggan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske svider för barnen att se sin förebild tillika pappa

ha "förvandlats" till en gubbsjuk horbock på äldre dar.

Men vad vet jag...

Ja medeltalet ligger väl 65-18 Pattis/Pat Pong 50% peacmakers bockar ????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan vilka ryckningar jag fick i högersläggan.

Då får du nog släppa käppen först:big_smile:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan vilka ryckningar jag fick i högersläggan.

Bry dej inte om den där, hen är enbart avundsjuk för att hen inte kan producera egna avkommor  :big_smile:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Bry dej inte om den där, hen är enbart avundsjuk för att hen inte kan producera egna avkommor  :big_smile:

Indirekt kallar han min fru för hora och det är en bit över gränsen för vad jag kan acceptera.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bry dej inte om den där, hen är enbart avundsjuk för att hen inte kan producera egna avkommor  :big_smile:

Nämen mattesnillet dyker upp med lite påhopp med, kul!

Ja det gäller för de gubbsjukas PRO o hålla ihop:big_smile:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen mattesnillet dyker upp med lite påhopp med, kul!

Ja det gäller för de gubbsjukas PRO o hålla ihop:big_smile:

Vafan.Jag är ju också gubbsjuk din pajas.Många kallar mig Rocco Siffredi serdu.....

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Indirekt kallar han min fru för hora och det är en bit över gränsen för vad jag kan acceptera.

Kamma till dig nu, det var inte riktat till dig och din fru, utan en reflektion på hur  barnen kanske ser på det.

Skulle citerat han som skrev innan, lite klumpigt.

 

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske svider för barnen att se sin förebild tillika pappa

ha "förvandlats" till en gubbsjuk horbock på äldre dar.

Men vad vet jag...

jaså, du i badkaret med en kall öl och läser MPR... :)

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

jaså, du i badkaret med en kall öl och läser MPR... :)

 

Rock on!

Fel fel fel, sitter i soffan o käkar svamprisotto med ett glas cola till:big_smile:

Frugan skall hämtas 20.00 o imorgon är det cup så här är det lika vitt som i svampens vänstra näsborre;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...