Jump to content
IGNORERAD

Ladda batteri Nikon D3100 i Pattaya


Jocke

Recommended Posts

Kom precis fram till hotellet och upptäckte att kameran laddat ur sig på nån vänster och laddaren ligger kvar i BKK nån som känner till nån kamera shop där jag kan ladda batteriet eller nån annan lösning i närheten? Bor på Pattaya Discovery - D Beach.

Skall bara stannar nån dag och är inte så jätte intresserad av att slänga ut en massa pengar och köpa en ny laddare.

Tack

Jocke

post-3501-1422434780,07_thumb.jpg

post-3501-1422434819,07_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ladda med ett par klämmor direkt på batteriet om du får tillgång till rätt spänning, fixar säkert många elektronik shoppar åt dig.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är rädd om batteriet ska du nog ha en riktig laddare

Li-Ion batterier är mycket känsliga för överladdning

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp ett nytt fulladdat extrabatteri!

Alltid bra att ha ett i reserv!

Lovelos

I normala fall är det bra med extra batteri men jag laddade innan vi åkte ner i slutet på november och tog 900 foto innan jag behövde ladda igen runt den 18-19 januari så normalt håller det länge nog men måste legat i ON läge och med nån knapp till i väskan första gången det händer på alla år.

mvh

Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla på Central festival tredje våning där ligger Big Camera, hör med dom.

Tack för tipset dom laddade det en stund när vi gick runt och kolla och bjöd dessutom på det :)

Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset dom laddade det en stund när vi gick runt och kolla och bjöd dessutom på det :)

Jocke

Inga problem. Kul att se att dom har bra service kan ju vara nytta för en själv om man råka ut för samma sak. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...