Jump to content
IGNORERAD

Det ryktas att Thai Airways sätts i konkurs på Måndag.


Khun Ken

Recommended Posts

Resegarantin gäller enbart om du även har bokat hotell i samband med flygresan. Så om det skulle bli så

är det bara att slanta för nya biljetter :fie:

Sorgligt men sant.

Men om inte jag minns fel finns det en möjlighet att på något sätt kräva tillbaka pengar om man har betalat med kreditkort. Helt lätt är det dock inte.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    11

  • leifen

    11

  • Issanbonde

    9

  • Khun Ken

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Resegarantin gäller enbart om du även har bokat hotell i samband med flygresan. Så om det skulle bli så

är det bara att slanta för nya biljetter :fie:

Resegarantin är ett "svenskt påfund", som bara gäller under vissa villkor.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Resegarantin är ett "svenskt påfund", som bara gäller under vissa villkor.

Japp Om du köper hotell och flyg i samma paket minst 2 nätter tror jag det är
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp Om du köper hotell och flyg i samma paket minst 2 nätter tror jag det är

Har du det eller blir det baggen hem??

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du det eller blir det baggen hem??

Köper väl inte hotellnätter med eget hyrt hus.

 

Retur med Finnair 22 april.

 

Baggarna ligger bäst till för nästa resa, men finnarna börjar snart dumpa priserna pga. oljepris och mindre efterfrågan.

 

Skulle inte förvåna mig om nästan samtliga flygbolag ligger under 4000kr TOR i juni

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper väl inte hotellnätter med eget hyrt hus.

 

Retur med Finnair 22 april.

 

Baggarna ligger bäst till för nästa resa, men finnarna börjar snart dumpa priserna pga. oljepris och mindre efterfrågan.

 

Skulle inte förvåna mig om nästan samtliga flygbolag ligger under 4000kr TOR i juni

Sorry frågan var till 33an!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry frågan var till 33an!

Ok, men det fixar vi över ett par Chang i början av februari.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, men det fixar vi över ett par Chang i början av februari.

Feb är jag i Kristinehamn å jobbar bakdelen av mig!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju bli intressant det här...är mitt upp i en Thai Airways resa till Burma och skulle de konka på måndag så lär det kanske bli problem både att ta mig från Yangoon på fredag och hem till sverige på måndag.

 

Lite märklig dock, jag har flugit lite fram och tillbaka med dem nu i januari och nog fan har det varit smockfullt på alla flighter?

 

Nu tror jag ju dock att det tillsätts en konkursförvaltare som driver företaget vidare ett tag medan man söker någon köpare till det hela. Singapore Airlines kanske? Eller Luftwaffe? Kanske till och med Dubai flyktingen är intresserad av att köpa upp resterna?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om ryktet är sant lär det väl bli en rekonstruktion eller två först så det tar lång tid innan det blir totalt stopp isåfall

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om en konkursbegäran begärs så är det inte säkert att det blir en konkurs.

 

Läget tyder i alla fall på att det är för lite pengar i kassan, men mycket tillgångar som går att omsätta.

 

Själv tror jag att det är inrikes och flyg till närliggande länder som ger enorma förluster.

 

Lägg ner där man inte klarar konkurrens än att försöka med nya dotterbolag som Thai Smile. 

 

Vi får se vad som händer

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

har bara flygit med thai till los och varit nöjd som satan...så jag hoppas verkligen att detta är fel..men börjar man göra brakförlust så kan d gå fort...men som sagt.. jag hoppas verkligen att det ordnar upp sig för d är iaf bästa bolaget jag har åkt med.tycker att servicen och stämningen ombord på thai gjort att det känns som att man är redan i Thailand så fort man klivit ombord på planet...tror en del kan känna igen sig eller jag hoppas det iaf. :haha:  :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

har bara flygit med thai till los och varit nöjd som satan...så jag hoppas verkligen att detta är fel..men börjar man göra brakförlust så kan d gå fort...men som sagt.. jag hoppas verkligen att det ordnar upp sig för d är iaf bästa bolaget jag har åkt med.tycker att servicen och stämningen ombord på thai gjort att det känns som att man är redan i Thailand så fort man klivit ombord på planet...tror en del kan känna igen sig eller jag hoppas det iaf. :haha:  :good:

Kanske har att göra med att det bara är thailändare som jobbar där.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper väl inte hotellnätter med eget hyrt hus.

Retur med Finnair 22 april.

Baggarna ligger bäst till för nästa resa, men finnarna börjar snart dumpa priserna pga. oljepris och mindre efterfrågan.

Skulle inte förvåna mig om nästan samtliga flygbolag ligger under 4000kr TOR i juni

Är priset detsamma med 2 nätter i bkk är det väl ok[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju standard förr om åren att två hotellnätter ingick i priset på vår-sommar kampanjerna.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Är priset detsamma med 2 nätter i bkk är det väl ok[emoji1]

Fanns faktiskt det alternativetockså  vid bokningen till samma pris.

 

Dumt nog skippade jag detta.

Osäker om det gick att utnyttja vid hemresa om 6 månader, eller bara första 2 nätterna.

 

I alla fall ett supererbjudande

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den som lever får se?

Åker planerat med dom 15e.

Men jag betvivlar att det blir stopp i flygtrafiken direkt.

Tror knappast att juntan låter kronjuvelen gå dom ur händerna bara så där.

Blir troligast isåfall en rekonstruktion.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den som lever får se?

Åker planerat med dom 15e.

Men jag betvivlar att det blir stopp i flygtrafiken direkt.

Tror knappast att juntan låter kronjuvelen gå dom ur händerna bara så där.

Blir troligast isåfall en rekonstruktion.

Med en ny delägare från Dubai exthaiare

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktet har väl varit uppe tidigare, men slagits ner av att staten (?) hade stora intressen i bolaget. Tror jag det var i alla fall... Minnet är kort.

 

Blev plötsligt glad att jag bokat med Norwegian, satt ju med en SAS retur på Fuertoventura när expressen och aftonbladet hade stora rubriker om SAS nästan i KK. Kändes lite olustigt när inte gaten ens visste nåt, men hem kom jag ju. Hur det funkar med försäkringar osv just som jag reser har jag ingen koll på. Jag tar aldrig avbonkings eller KK skydd, betalar med kortet och hoppas att det räcker.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är för jävla skit snack att starta upp ett sådant ryckte "thai air kk" kommer aldrig att hända!!

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vi leker med tanken att dom kursar måndag. Resegaranti????? Julafton i efterskott för alla övriga bolag. Samt Knasen får ingen fri2a hem!!!

Hur blev jag inblandad i detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man inte flyga med Thai direkt från Köpenhamn är det bättre att ta en charter till Turkiet.

 

Helt ointressant!

Att ta ett par dagar i Thailand är bonus

Det är Filippinerna som är huvud resmål.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är för jävla skit snack att starta upp ett sådant ryckte "thai air kk" kommer aldrig att hända!!

/matz

En kk är ofta den bästa vägen till ett bättre skuldfritt nytt bolag.

 

Fattas det miljarder i dollar till löpande räkningar och inga pengar finns att betala lånen för planen så är det mer än ett rykte.

Thai Air har haft problem en längre tid.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...