Jump to content
IGNORERAD

"Youtube-tandläkare" gripen i Phrae för illegala behandlingar


MPR Nyheter

Recommended Posts

En 21-årig kvinna har arresterats i den thailändska provinsen Phrae för att illegalt ha rätat ut folks tänder med hjälp av färdigheter som hon enligt sig själv fick via Youtube.
Hon arresterades efter att polisen och folkhälsotjänstemän mottagit anmälningar om att en person i ett studentboende tillhandahöll tandreglering för studenter och tonåringar. Vissa av hennes kunder klagade dessutom på att de fått infektioner efter att ha använt kvinnans tjänster.
Enligt polisen så har kvinnan erkänt att hon aldrig studerat till tandläkare eller arbetat vid en tandläkarmottagning; istället ska hon ha lärt sig att räta ut tänder genom att se på videor på Youtube. Efter sin egensnickrade utbildning så lade hon upp meddelanden på Facebook där hon gjorde reklam för sina tjänster.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/459593/youtube-dentist-confesses

 

post-8073-0-28765300-1422074963.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite komiskt ändå.

 

Knappast för patienterna.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite typiskt Thailändskt. :)

 

Min fru vill gärna när vi är i Thailand tala om hur det är med rördragning. Detta till trots att hon inte skruvat med ett enda rör i hela sitt liv.

Det brukar heta "Det här är Thailand. Och det är annorlunda än Sverige"

Och med den logiken så kan hon mer om rörmokeri i Thailand än mig för att hon är Thailändare.

Fantastiskt att man kan ge sin nationalitet som garant för kunskap. :)

Ännu mera fantastiskt att 35 års yrkeskunskap bara går upp i rök, för att man befinner sig på Thailändsk mark. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite typiskt Thailändskt. :)

 

Min fru vill gärna när vi är i Thailand tala om hur det är med rördragning. Detta till trots att hon inte skruvat med ett enda rör i hela sitt liv.

Det brukar heta "Det här är Thailand. Och det är annorlunda än Sverige"

Och med den logiken så kan hon mer om rörmokeri i Thailand än mig för att hon är Thailändare.

Fantastiskt att man kan ge sin nationalitet som garant för kunskap. :)

Ännu mera fantastiskt att 35 års yrkeskunskap bara går upp i rök, för att man befinner sig på Thailändsk mark. :)

HaHa..känner alltför väl igen detta.

Singlade ett par dräneringsrännor på svärföräldrarnas tomt som ofta låg under vatten i regnperioden.

Det där går inte, detta är Thailand, precis som att kapilärkrafterna skulle avta bara för att man är på andra sidan jordklotet.

Inga kommentarer efter förra året då det bara blev några pölar efter häftiga regn!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...