Jump to content
IGNORERAD

Photoshop prisvärt?


Guest J666

Recommended Posts

Är det prisvärt att skaffa Photoshop och betala för det? Eller ska man köra med fulkopia?

Om jag fattat det hela rätt köper man det inte längre för sina ca 9000:- utan man abonnerar på det för 105:- månaden.

Får man det på svenska t.ex om man abonnerar på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det prisvärt att skaffa Photoshop och betala för det? Eller ska man köra med fulkopia?

Om jag fattat det hela rätt köper man det inte längre för sina ca 9000:- utan man abonnerar på det för 105:- månaden.

Får man det på svenska t.ex om man abonnerar på det?

det är inte värd att betala för PS å mycket pengar.

Det finns gratis alternativ som är nästan lika bra som Photoshop.

Om du vill redigera RAW Så har du app till Google chrome som heter Polarr photo editor

Appen har dessutom några inbyggda filter som PS saknar

annars GIMP är likvärdig PS

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det prisvärt att skaffa Photoshop och betala för det? Eller ska man köra med fulkopia?

Om jag fattat det hela rätt köper man det inte längre för sina ca 9000:- utan man abonnerar på det för 105:- månaden.

Får man det på svenska t.ex om man abonnerar på det?

Du skall absolut abonnera på Photoshop det är värt varje öre och det finns på svenska. Sedan blir Du medlem hos moderskeppet där finns fet hur mycket som helst om detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skall absolut abonnera på Photoshop det är värt varje öre och det finns på svenska. Sedan blir Du medlem hos moderskeppet där finns fet hur mycket som helst om detta.

Jo suttit å läst lite på moderskeppets hemsida.. Typ 99:- i månaden å fri tillgång till alla videor å grejer. Låter ganska prisvärt

Link to comment
Dela på andra sajter

Photoshop är rätt avancerat och kräver väldigt mycket tid att lära sig. Ska du bara redigera bilder så tycker jag nog Lightroom är att föredra.

 

Finns rätt mycket videos på youtube med angående Lightroom och Photoshop där man kan lära sig ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Photoshop är rätt avancerat och kräver väldigt mycket tid att lära sig. Ska du bara redigera bilder så tycker jag nog Lightroom är att föredra.

 

Finns rätt mycket videos på youtube med angående Lightroom och Photoshop där man kan lära sig ifrån.

Jo det gör ju de. Ofta jag sökt på Youtube när jag sökt något speciellt att fixa. Har även några DVDer från moderskeppet som hjälpt mig mycket. Men köpte ny dator igår pga allt nerladdat skit som sabbar å förstör tycker jag... Nu tror jag knappast PS e boven i dramat, men känns tryggare på något vis att köra ärligt. Annars har jag både Lr, cs3 och cs6 på skiva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det gör ju de. Ofta jag sökt på Youtube när jag sökt något speciellt att fixa. Har även några DVDer från moderskeppet som hjälpt mig mycket. Men köpte ny dator igår pga allt nerladdat skit som sabbar å förstör tycker jag... Nu tror jag knappast PS e boven i dramat, men känns tryggare på något vis att köra ärligt. Annars har jag både Lr, cs3 och cs6 på skiva.

Då är rådet ett virusprogram, Avast eller microsofts essentials (stöder inte win8) samt Malwarebytes och Ccleaner. :wink:

 

Bra och ha nu när du har en ny dator.

 

https://www.avast.com/sv-se/index

 

http://www.malwarebytes.org/

 

https://www.piriform.com/ccleaner/download

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är rådet ett virusprogram, Avast eller microsofts essentials (stöder inte win8) samt Malwarebytes och Ccleaner. :wink:

 

Bra och ha nu när du har en ny dator.

 

https://www.avast.com/sv-se/index

 

http://www.malwarebytes.org/

 

https://www.piriform.com/ccleaner/download

Kom upp 1 milliard pop upper, å när man var in på någon hemsida var typ vart tredje ord markerat så man kunde klicka på de eller så, som typ en länk. Hade Avast i datorn... När detta dök upp ladda jag ner ccleaner och trajan remover å körde. Blev bättre men inte bra. Formaterade om datorn, eller gjorde sån där fabrikåterställnging. Och visst, dom felen försvann, men vart massa andra fel... Gick t.ex inte stänga av datorn plus att den låste sig var 20:e minut. Å jag har inget tålamod för sån där dynga så for in till netonnet igår kväll å köpte ny data istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe.. lägg till adblock som tillägg till din webläsare med.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

det är inte värd att betala för PS å mycket pengar.

Det finns gratis alternativ som är nästan lika bra som Photoshop.

Om du vill redigera RAW Så har du app till Google chrome som heter Polarr photo editor

Appen har dessutom några inbyggda filter som PS saknar

annars GIMP är likvärdig PS

Tack för tipset om Polarr photo editor.

PS är underbart vi har det på jobbet. GIMP har jag hemma men kommer inte riktigt överens med det. Känns bakvänt när man har kört PS. 

Hemma har jag behov att redigera RAW ibland, så jag hoppas att appen klarar det jag vill göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset om Polarr photo editor.

PS är underbart vi har det på jobbet. GIMP har jag hemma men kommer inte riktigt överens med det. Känns bakvänt när man har kört PS. 

Hemma har jag behov att redigera RAW ibland, så jag hoppas att appen klarar det jag vill göra.

Polar tycker jag är likvärdig med Camera RAW som är inbyggd i Photoshop tycker jag.

Dessutom gillar jag de filter som finns. Ibland vill man inte meka för mycket då tar man bara färdig filter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo suttit å läst lite på moderskeppets hemsida.. Typ 99:- i månaden å fri tillgång till alla videor å grejer. Låter ganska prisvärt

Det är verkligen prisvärt och roligt. Sedan när Du abonnerar på Adobe Photoshop får Du även Ligthroom med.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Lightroom är programmet som jag använder, Photoshop ingår i paketet men lightroom räcker för det mesta.

I SHOOT RAW

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det prisvärt att skaffa Photoshop och betala för det? Eller ska man köra med fulkopia?

Om jag fattat det hela rätt köper man det inte längre för sina ca 9000:- utan man abonnerar på det för 105:- månaden.

Får man det på svenska t.ex om man abonnerar på det?

 

 

Håller på att :47:

 

Ska våran "buse" :girl_dev:  J666

 

Bli LAGLIG :police:   ?

 

Vart har världen tagit vägen ?

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta bra bilder från start istället :-)

Och det gör du ju.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Ta bra bilder från start istället :-)

Och det gör du ju.

Tittade på lite foton tagna före digitalkamerans tid och även efter i Abecita Borås museum och ingen bildbehandling där mer än beskäring.

Själv är jag taskig amatör och funderar också ta som moderskeppet säger en abonnemang på både Lightroom och Photoshop.

Lightroom det intressanta från råformat (kan ändra dåligt exponerat 2 steg mm) och kurslärarn rekommederade det och Photoshop det roliga.

Moderskeppet har en del kurser.

Tagit ett par nybörjar kamerakurser genom Abecita och fick reda på för dryga veckan sedan att min objektiv har makro.

Bild obehandlat med fri hand manuellt.

post-3333-0-86095800-1430350762_thumb.jp

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...