Jump to content
IGNORERAD

PUT stämpel


ateisten

Recommended Posts

Hej

Vi åker till Thailand i mars. Min fru skall fixaett nytt pass där, då det gamla går ut om sex månader. Hur gör hon med PUT-stämpeln i passet. Kan hon få en ny på svenska ambassaden i bkk? Vilka papper måste hon i så fall ha med sig?

mvh

Ateisten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror INTE att du kan få det fixat på ambassaden.

Är ju Mig-verket som sätter in tillståndsmärket i passet.

Antar att det bara är att behålla det gamla passet och sedan uppdatera det nya, när ni kommer tillbaka till Sverige.

Det bästa är väl att kontakta Mig.

Kan ju vara så att de kan utfärda ett bevis på PUT åt din fru.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, det går att fixa i Bangkok. Fru Chang åkte till Thailand 2008-03-01 med ett pass som gick ut 2008-05-08. Hon får nytt pass i Chiang Mai (tog cirka en vecka) och sedan besöker vi svenska ambassaden 2008-04-21 där hon efter att väntat 20 minuter visar upp foton, gammalt och nytt pass (inga övriga papper behövdes). Man klistrar då in nytt PUT i det nya passet och makulerar PUT i det gamla. Detta utan kostnad.

Tilläggas kan att vi visste detta skulle fungera då vi frågat Migrationsverket om det när fru Chang fick PUT.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är precis som Changen säger. Gå upp till Svenska Ambassaden i Bangkok så sätter de in ett nytt tillståndsmärke i din frus pass. Glöm inte att ha med det gamla passet eller beslutet från Migrationsverket om PUT.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...