Jump to content
IGNORERAD

Fjärilar


stefan5300

Recommended Posts

Som jag skrivit förut så är brorsan på besök här i obygden och han är ju fjärilssamlare.

 

Så nu en liten fråga, är det någon som vet om utförsel av fjärilar är tillåtet från Thailand?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrivit förut så är brorsan på besök här i obygden och han är ju fjärilssamlare.

 

Så nu en liten fråga, är det någon som vet om utförsel av fjärilar är tillåtet från Thailand?

 

Spooky...

Jag hade ett möte i Lördags med en av världens största exportörer av fjärilar och hone är baserad i... Phuket!!

Hon skickar till hela världen (London,Miami etc) Varje Fredag skickar ho ca 10,000 fjärilar (kokonger)

 

Jag kan skicka kontakt detaljer till dig senare idag

Link to comment
Dela på andra sajter

Spooky...

Jag hade ett möte i Lördags med en av världens största exportörer av fjärilar och hone är baserad i... Phuket!!

Hon skickar till hela världen (London,Miami etc) Varje Fredag skickar ho ca 10,000 fjärilar (kokonger)

 

Jag kan skicka kontakt detaljer till dig senare idag

Jättebussigt om du vill hjälpa till med det. Brorsan bockar och tackar.

 

Vi har själva letat på internet men inte hittat någon bra sida.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är numret till fjärils damen.

087-892-6455
Hon pratar ganska bra Engelska men det kan nog vara bra om din fru ringer och pratar med henne.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan,

Tror det är lugnt, en utsagor finns det inga insekter som är listade enl CITES.

Kanske bäst ändå att kolla upp för att vara på den säkra sidan.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Teinopalpus imperialis, Troides amphysus och T Helena är på gränsen till att bli utrotade och bör inte röras.

Dom är dessutom listade i Cites' Appendix II tillsammans med Bhutanitis lidderdalii och T aeacus.

 

post-9848-0-73696500-1428492603.jpgTeinopalpus imperialis

post-9848-0-44689700-1428492684.jpgTroides amphysus

post-9848-0-80176900-1428492836.jpgTroides helena

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Teinopalpus imperialis, Troides amphysus och T Helena är på gränsen till att bli utrotade och bör inte röras.

Dom är dessutom listade i Cites' Appendix II tillsammans med Bhutanitis lidderdalii och T aeacus.

 

attachicon.gif220px-Teinopalpus_imperialis_verso.JPGTeinopalpus imperialis

attachicon.gifimages.jpgTroides amphysus

attachicon.gifladda ned (1).jpgTroides helena

Citat.

 

"Thailand is home to about one million butterfly species, of which 20 are protected under Thai laws and five under Cites. The country is a butterfly exporter, sending millions of pupas to Europe each year. "The major buyer is Britain" 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Vi planterade ett antal fjärilsblomster i höstas, attan va di drog till saj fjärilar.- Hoppas di överlevt vintern   :DBild2018.thumb.jpg.e9d86930c82479bb0e1bb

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi planterade ett antal fjärilsblomster i höstas, attan va di drog till saj fjärilar.- Hoppas di överlevt vintern   :DBild2018.thumb.jpg.e9d86930c82479bb0e1bb

Fortfarande svårt med svenskan, hur fan ska då alla ensamkommande klara sig? Skärp dig för fan.

Attans, va,di, saj, di.

 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortfarande svårt med svenskan, hur fan ska då alla ensamkommande klara sig? Skärp dig för fan.

Attans, va,di, saj, di.

 

Svårt för en gammal att lära saj sidda  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt för en gammal att lära saj sidda  :D

Lägg ner, det är inte roligt med ditt som du tror, coola slang. Pensionär och tror du pratar coolt, grymt löjligt.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortfarande svårt med svenskan, hur fan ska då alla ensamkommande klara sig? Skärp dig för fan.

Attans, va,di, saj, di.

 

Nja de lär nog klara sig bättre, iaf inte behöva knega till 70.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...