Jump to content
IGNORERAD

När vi gifte oss

RoiET
 Dela

Recommended Posts

Jag tänkte dela med mig av lite bilder från när vi gifte oss för ca. två år sedan.

Jag träffade min fru på hotellet/guesthouset i Bangkok där hon jobbade. Jag använde hotellet som bas för mina upptäcksfärder i Thailand. Jag blev förälskad och på den vägen är det(min fru var betydligt mer svårflörtad än jag). Här kommer en bild på utsikten från takrestaurangen. Någon som kan gissa namnet på guesthuset där min fru jobbade?

DSCF0010.jpg

Dela på andra sajter

• Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• RoiET

12

• goli006

3

• Kim

1

• Falken

1

Mest aktiva i denna tråd

Här är hotellet sett från Chao Praya.DSCF0029.jpg

Det är ett utmärkt budgetboende om man inte har krav på service och komfort. Det ligger i Chinatowns skrotdistrikt och där känns det genuint oturistigt. 

DSCF0036.jpg

DSCF0037.jpg

Man har en avslappnad attityd till arbete som här illustreras av Lek i receptionen. DSCF0041.jpg

fortsättning följer.

Dela på andra sajter

Hej

Ska bli kul att se lite bilder från brölloppet skedde det i närheten av RoiEt ?

Ska själv gifta mig i närheten av RoiEt i början på Mars

//Göran

Dela på andra sajter

Hej

Ska bli kul att se lite bilder från brölloppet skedde det i närheten av RoiEt ?

Ska själv gifta mig i närheten av RoiEt i början på Mars

//Göran

Hej. Ja vi gifte oss i Ban Nong Doen. Ligger ett par km utanför Phon Thong. 5 mil nordöst om Roi Et. Bilderna kommer.mvh Jens 
Dela på andra sajter

Nu åker vi till Thailand för att gifta bort mig.

Med på resan var min mamma och pappa. I Bangkok mötte vi upp min kusin Jonas och hans thailändska fästmö Bow(som tagit de flesta bilder från bröllopet).

Thailand029.jpg

Då mina föräldrar inte orkar skumpa 8 timmar på Isaan-expressen från Mochit fick det bli 45 minuter med PBair till Roi Et International(?).

Thailand003.jpg

Mina föräldrar, som aldrig träffat min tilltänkta, var mycket nervösa att nu få träffa henne. Jag är mycket glad att de följde med till bröllopet för  från början kunde jag ana en del skepsis. Det finns ju en del förutfattade meningar kring förhållanden mellan thailändska kvinnor och svenska män.

På flygplatsen skulle min blivande fru hämta upp oss. Det här var första men inte sista gången jag fick vänta på henne efter utsatt tid. En viss nervositet infann sig när ingen mötte upp men tillslut kom hon.

Färden gick sedan till den "resort" som mina åldriga och värmekänsliga föräldrar bokats in på. Själv sov jag med min blivande fru...och med hennes mamma samt ett antal andra i samma rum som kunde kolla så inget hände.

Thailand012.jpg

Thailand025.jpg

Sedan bar det av till Ban Nong Doen.

Thailand011.jpg

Thailand010.jpg

Här är min fru och hennes (och numera även min) dotter.

Thailand009.jpg

Mina föräldrar chockades nog lite över standardskillnaden gentemot Phuket.

Thailand006.jpg

Sedan bar det av ut till familjens jordbruksmark för lite studiebesök.

Thailand021.jpg

Thailand004.jpg

Lite fiske.

Thailand018.jpg

Familjepicknick.

Thailand016.jpg

Sedan bar det av hem till byn igen för lite mingel.

Malebonding.

Thailand007.jpg

...och förberedelser inför bröllopet.

Thailand005.jpg

På kvällen kom munkarna för att välsingna morgondagens bröllop.

Thailand030.jpg

Thailand037.jpg

Thailand032.jpg

Thailand036.jpg

Ont i knäna fick jag. Munken tycktes aldrig sluta mässa. Han frågade mig var jag kom ifrån, om jag var kristen och om jag skulle hindra våra ev. barn att bli buddister om dom skulle vilja. Sedan stänkte dom sisip på mig och det var slut.

Thailand034.jpg

Sedan var det lite middag och fest. Festen hölls till ett minimum på order av svärmor. Hon var orolig att hennes söner skulle bli fulla och slåss om festen var för lång.

Thailand039.jpg

Thailand042.jpg

Thailand040.jpg

SSA51124.jpg

Fortsättning följer..

Jens

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tackar för att du delar med dig av ditt bröllopsäventyr i Thailand.

Härliga och talande bilder som du även har textsatt.

När jag såg din bild med den branta trappan (stegen), så fick jag kalla kårar utefter ryggen. Den bilden påminner nämligen mycket om min egen episod i BangBuaThong där jag föll ner från trappan och nästan strök med,,burr.

"Fjärde kapitlet – Vem faller tyngst?"

Se länk till den historien:

http://www.maipenrai...p-pa-soi-11/45/

Jag ser fram emot att få se fler bilder från det pitoreska "Ban Nong Doen",

Hälsningar

Siam-Nilsson

Dela på andra sajter

Det blev inte mycket sömn den natten. Min blivande frus bröder ylade halva natten till tonerna av Aim Apassara utanför sovrummet och klockan 03,00 steg min fru upp för att åka till beautysalongen.

På morgonen åkte jag till resorten för att göra mig fin och samla mina skaror.

SSA51125.jpg

Här någonstans blev jag blockerad och minns inte så mycket från resten av bröllopet.javascript:void(0)

Tur att det fanns kameror.

Thailand043.jpg

Nu åkte jag och min familj till det hus i byn som vi fått låna. Det skulle föreställa mitt hus och från det skulle jag gå till brudens hus tillsammans med inlånade släktingar akompanjerade av en orkester.

Thailand053.jpg

Thailand054.jpg

SSA51143.jpg

Det var varmt.

Thailand057.jpg

Thailand063.jpg

Thailand059.jpg

Thailand060.jpg

Thailand061.jpg

Thailand062.jpg

Lite film...

Min styvdotter blev tvingad att ta sin nya pappa i handen. Hon ser inte nöjd ut.(hennes biologiska pappa är död sedan länge)

SSA51148.jpg

Thailand064.jpg

Thailand065.jpg

I nästa del är vi i brudens hus.

Jens

Dela på andra sajter

Vid brudens hus fick jag och min far fötterna tvättade av min frus bror. Jag fick också muta och övertala mig in i huset genom silver och guld "dörrar". Till hjälp hade jag en rolig dam som oavbrutet skrattade samt spottade rött från rötterna hon tuggat(betel?). Hela byn var nu samlad för att beskåda den rika falangen som var dum nog att gifta sig med en gammal änka med barn från tidigare äktenskap. Han kunde ju få en ung oskuld istället.

SSA51151.jpg

Inne i huset fortsatte det hela sedan. Jag satte mig brevid min fru vid bananbladsträdet och det hela leddes av "borgmästaren". Det var en hel massa småceremonier som skulle genomföras. Snören skulle knytas, böner skulle bes med ägg, blad, ljus och rökelse i händerna. Thailand066.jpg

Alla var inte roade...

Thailand068.jpg

Thailand070.jpg

SSA51157.jpg

SSA51179.jpg

SSA51171.jpg

Så var det dags, för det på detta forum så omdiskuterade, sinsoden. Jag hade sedan länge skickat ner pengarna till min blivande fru. Nu var det dags för överlämnandet, eller som en del skulle ha sagt, slutföra transaktionen. (Jag innehar fortfarande rekordet i Nong Doen)

Thailand083.jpg

Thailand084.jpg

Thailand085.jpg

Åsså guldet.

SSA51161.jpg

SSA51182.jpg

SSA51183.jpg

SSA51166.jpg

Efter var det dags för familjefoto..

Thailand097.jpg

Nu var det dags för en sovrumsceremoni. Man skulle gå baklänges in av någon anledning. Där inne avgjordes också vem som skulle bestämma över familjens pengar med en liten tävling. Den var naturligtvis riggad. Den gick ut på att vi satt i sängen och någon slängde en bunt sedlar som regnade ner i sängen. Den som rafsade åt sig mest vann. Inte jag alltså.

SSA51197.jpg

SSA51198.jpg

Dörren är inte anpassad för en fet falang.

Thailand089.jpg

SSA51133.jpg

SSA51199.jpg

SSA51200.jpg

SSA51203.jpg

Nu är bröllopet slut. Jag är gift och har fått en bonusdotter som jag skulle gå genom eld för.

Thailand104.jpg

Samt att vi fick tillökning den 23 december med en liten Linnea Canyakorn.

Efter bröllopet åkte vi på honeymoon härifrån...

IMG_0015.jpg

och hit...

IMG_0094.jpg

Tack för er uppmärksamhet!

Jens

Dela på andra sajter

Hej Jens!

Ojoj.vilken story.det är som man blir sugen själv!

Bra berättat och fina bilder/film.  :great:

+ karma till dig! (Roi Et är bäst.)

Dela på andra sajter

Härlig tråd, härliga bilder. Får flashbacks från både mitt eget och alla andras giftermål jag varit gäst på i Thailand vilket nästan framkallar en tår i ögat.

Bra gjort! :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Härligt, härligt!

Fina pix Jens.  :good:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Hej Jens,

Jag får tacka för ett mycket fylligt och läsvärt reportage! Alltid kul att läsa om bröllop. Ganska likt vårt bröllop, men ändå ett antal detaljer som var nya för mig. Till exempel traditionen (?) i sovrummet, och ja, denna tävling var nog lite riggad ;-)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Tack så mycket Jens, för att du delar med dig.Man får som Kim säger flashback.Lite hemlängtan får jag också.

Härliga bilder och härlig berättelse med humor och självdistans.  :wai::wai::wai: Grattis till tillökningen och till den söta bonusdottern.

Får man fråga när ni kommer att befinna er i RoiEtt nästa gång?Vi har tänkt att vara där mitten av april och tre månader framåt, men det blev ändring till juni istället.

---Verkar vara några stycken som har anknytning till RoiEtt.Är man där samtidigt så kanske man kan ses?---

MvhMagrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Dela på andra sajter

Tack så mycket Jens, för att du delar med dig.Man får som Kim säger flashback.Lite hemlängtan får jag också.

Härliga bilder och härlig berättelse med humor och självdistans.  :wai::wai::wai: Grattis till tillökningen och till den söta bonusdottern.

Får man fråga när ni kommer att befinna er i RoiEtt nästa gång?Vi har tänkt att vara där mitten av april och tre månader framåt, men det blev ändring till juni istället.

---Verkar vara några stycken som har anknytning till RoiEtt.Är man där samtidigt så kanske man kan ses?---

MvhMagrood

Hej Magrood. Vi åker fakiskt den 8 juni. Jag gissar att vi är i Roi Et mellan den 11 och 24 juni. Klart att det vore kul att sammanstråla med lite forummedlemmar i Roi Et.

mvh

Jens

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...