Jump to content
IGNORERAD

Är du man eller mus?


emulov

Recommended Posts

Som titeln så fyndigt antyder fick jag samma citat slängt rätt upp i ansiktet på mig av polisen när jag inte orkade med frugans vredesutbrott pga att jag hade mage att kritisera hur undermåligt hon tar hand om våra (än så länge) gemensamma barn.

Fläskläpp, en flaska i bakhuvudet... You name it. Fick sy fyra stygn pga av detta och där står då som sagt polisen och säger följande: jamen skärp dig nu, klart att du som karl ska tåla lite grann.

Jag vände då på frågeställningen och sa om det omvända gällde, hur hade ni gått tillväga då? Gissa vilket svar jag fick.

http://www.petraoste...ent/view/18/58/

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom polisen i fråga verkar vara ovanligt korkad så antar jag att du fick ett korkat svar eller inget alls?

Link to comment
Dela på andra sajter

janneludenfot

Fysiskt eller psykiskt våld i relationer är nog vanligare än vi som regel tror.

För egen del hade jag avslutat relationen om nu hustrun fick för sig att slå en pava

i skallen på mig.

mvh

ludenfot

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte nog med att du tar stryk av din sambo, det kan jag förstå med tanke på eventuella påföljder, men du låter tydligen snuten köra en sväng i rumpan också.

Dom har en absolut skyldighet att ta din anmälan, oavsett vad dom tycker. Du kan vara helt övertygad om att ifall det hade varit åt andra hållet så hade du åkt express till häktet utan att passera gå.

Kalla fakta är att du ska inte tåla ett enda jävla dugg i form av våld. Punkt.

Själv hade jag nog haft svårt att låta bli att besvara attacken, men heder till dej som klarade den biten. Men som sagt - inte ens en antydan till kritik ska du ta åt dej från dom förslappade jävla konstaplarna. Anmäl bums.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Inte nog med att du tar stryk av din sambo, det kan jag förstå med tanke på eventuella påföljder, men du låter tydligen snuten köra en sväng i rumpan också.

Dom har en absolut skyldighet att ta din anmälan, oavsett vad dom tycker. Du kan vara helt övertygad om att ifall det hade varit åt andra hållet så hade du åkt express till häktet utan att passera gå.

Kalla fakta är att du ska inte tåla ett enda jävla dugg i form av våld. Punkt.

Själv hade jag nog haft svårt att låta bli att besvara attacken, men heder till dej som klarade den biten. Men som sagt - inte ens en antydan till kritik ska du ta åt dej från dom förslappade jävla konstaplarna. Anmäl bums.

Har förr fått epitetet "naiv" för att vara för optimistisk ang. rättvisan i Thailand,

och undrar nu hur smart ovanstående är på en skala? Även om det är i Sverige.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej GD

Matte han slänger ur sig sina floskler i tid och otid,ignorera honom det gör jag

Jaså...?

Jag tycker Matte har helt rätt. 100%. Det finns ingen anledning att acceptera misshandel bara för att man inte vill slå tillbaka.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jaså...?

Jag tycker Matte har helt rätt. 100%. Det finns ingen anledning att acceptera misshandel bara för att man inte vill slå tillbaka.

Herr Chang har talat.

Agree...till 110 %...ingen misshandel kan accepteras.

Varken fysisk eller psykisk.man eller kvinna  :no:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nja jag vet inte riktigt om jag håller med om allt här ovan.

Vi lever i ett land där polisen själva utredar sina egna och kollegors mera eller mindre brottsliga handlingar.

Där övervåld mot civila (som käftar emot) kan sluta med livsvarig invaliditet, som trots dokumentation från

övervakningskameror inte leder till påföljd mot poliserna därför att de tillåts påstå att de själva misshandlades

under de ca 3 sekunder som förflöt mellan varje bild från övervakningskameran.

I vissa stycken är rättvisan inte mycket bättre i Sverige än i Thailand.

Inte acceptabelt, givetvis, men det finns tillfällen där det är bättre att vara mus än man.

Enligt de senaste rönen från Skåne och Västra Götaland inte minst om du är en färgat eller

tillhör en seksuell minoritet.

I det fallet har man redan på polisskolorna inövat "rätt beteende mot (och beteckning av) dig"

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I det fallet har man redan på polisskolorna inövat "rätt beteende mot (och beteckning av) dig"

mvh GD

Jag har extraknäckt på en polisskola och det var en mycket intressant upplevelse. De flesta asspiranter var helt ok men en del andra hade säkert varit lika glada om de kunnat vara med i hitlerjugend. Lärarna var heller inte de smartaste på två ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill å det bestämdaste dementera dessa rykten som framförts mot ordningsmakten.

Polisen är rakt igenom fina killar, i alla fall trafikpoliserna!

[move]

Fd skolpolisen Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Inbäddning aktiverad på begäran? Av Ikea, eller vem då?

Jag refererar alltså till mitt förra you-tube inlägg. Hur ska man egentligen tolka det? På vems begäran menar jag alltså då. Finns det något svar att erhålla inom en inte alltför avlägsen framtid, så delge mig gärna detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...