Jump to content
IGNORERAD

Hej och Välkomna till Forum Buriram


buriram

Recommended Posts

I denna nisch av MaiPenRai ska jag tillsammans med er som känner speciellt för denna del av Thailand fylla med information, dråpliga händelser, resor m.m. och framförallt BILDER (en bild säger mer än 1000 ..)

Utgångspunkten är som sagt Regionen Buriram (Thailands Hjärta)  :icon_redface: Åter Igen VÄLKOMNA

Hälsningar Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortsätter här med lite bilder av olika ställen i stan. Bambubaren är ett ställe där kulturen kan upplevas, ursäkta Broder Tuckis  :icon_redface:   Hoppas på en reaktion från dig, då har du hittat hit.

Enligt en kille Klasse, som jag stötte ihop med på Big C i november så hade farangerna sökt sig till ett annat ställe längre upp på gatan, då han som skötte stället föredrog Thailändsk såpa istället för fotboll på teven.

IMG_1354.jpg

IMG_1353.jpg

Ett internetställe som jag brukar använda, samma kille har det idag. Det är segt men fungerar för mail och bankuppdrag.  Ligger vid tågstation.

x118-1866_IMG.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här mathaket hittade vi senast vi var hemma i Buriram, Thaimaten var helt okej enligt min fru, till skillnad mot bambustället.

IMG_1142.jpg

Självklart hittar min fru en släkting med kompisar.

IMG_1143.jpg

Lägger in adressen, om intresse finnes  :morgon:

mathak.jpg

Som vanligt i dessa dagar så blir det reklam  :ahh:

IMG_1378.jpg

Lite tydligare kanske ?  :crazy:

IMG_1383.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade den här snutmototcykeln utanför järnvägsstation när vi var på väg till Ubon för träff med vänner.

Observera dubbla batonger...

IMG_1351.jpg

IMG_1352.jpg

Hälsn. anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara kägga upp denna ambulans, tro att den är från malay.. eller fillip..

Visseligen inte los men dock Asien, tänk att sitta i den med brutet ben. ;D

Mvh

Nerike

Ambulance.jpg

Ambulance.jpg

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Nerike, jag tycker den var söt. Kom man in i den, skulle man aldrig komma ut  :D

Mvh Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Buriram !

Härliga bilder , var nog en 10 år sen jag var där sist , så det var inte mycket man kände igen , så det är väl dags att ta en sväng dit upp igen  :thumbsup:

                              Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Swedeman, jag märker själv en stor skillnad bara från 2002, då jag var där första gången.

Det var bättre förr  :P , eller ju förr desto bättre  :thumbsup:   Hälsningar Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...