Jump to content
IGNORERAD

Bildfrågan?


Kim

Recommended Posts

Hej igen.

Tyvärr hittar jag inte bilden, tror som sagt att det är detta berg som jag och 2 bekanta såg när vi åkte från Koh Chang till AranyaPhratet, och då åkte vi via provinserna Chanthaburi och Sakaeo...kommer inte ihåg namnet på området/berget...

Mvh Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 16,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    1408

  • svampen

    594

  • Tallviking

    456

  • Tommy

    446

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag gissar på Ubon Ratchatani.  :rolleyes3:

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm fösökt att googla till mig bilden men hittar den inte där, skulle kunna tro att det ligger omkring surin (kim håller till där nånstans.) ;D

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör du alltid så fort ?    :Drogar-Dolar(LBG):

:wai:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Oops, sorry alla! Missade att man tydligen skulle svara rätt på bildfrågorna innan man fick posta.

Det blir  :kort: till mig. Sorry än en gång.

Admin kan ta bort min fråga eller flytta den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan med berget var tydligen lite för svår för att någon skulle kunna sätta svaret exakt. Så jag får väl tilldömma Ahka segern även om han inte var helt tydlig i sitt svar. För det är provinsen Sakaeo jag är ute efter.

Berget ligger inom synhåll från småvägarna längs Kambodjagränsen några mil söder om den välkända gränsövergången i Aranyaphratet och på baksidan av berget ligger Kambodja. Inget turistområde alls och inte heller känd som någon sevärdhet utplacerad på kartan.

Får kanske ta en lättare fråga nästa gång.

Så Ahka tar alltså över nästa fråga.

Ps  Nerike, behöver absolut inte vara trakterna av Surin mina frågor kommer från. Har till dags dato besökt över 40 provinser i Thailand och har varit längst i söder, längst i norr och längst i öster. Thailands mest västra punkt har jag dock kvar att besöka och faktum är att jag inte ens vet var den återfinns ännu. Men dit ska jag i alla fall en vacker dag.  :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Frågan med berget var tydligen lite för svår för att någon skulle kunna sätta svaret exakt. Så jag får väl tilldömma Ahka segern även om han inte var helt tydlig i sitt svar. För det är provinsen Sakaeo jag är ute efter.

Berget ligger inom synhåll från småvägarna längs Kambodjagränsen några mil söder om den välkända gränsövergången i Aranyaphratet och på baksidan av berget ligger Kambodja. Inget turistområde alls och inte heller känd som någon sevärdhet utplacerad på kartan.

Får kanske ta en lättare fråga nästa gång.

Så Ahka tar alltså över nästa fråga.



Ps  Nerike, behöver absolut inte vara trakterna av Surin mina frågor kommer från. Har till dags dato besökt över 40 provinser i Thailand och har varit längst i söder, längst i norr och längst i öster. Thailands mest västra punkt har jag dock kvar att besöka och faktum är att jag inte ens vet var den återfinns ännu. Men dit ska jag i alla fall en vacker dag.  :)


Kim,

ta det lugnt.

cha...cha.


/jfk
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kim.

Kände igen berget direkt när jag såg det.

Som du säger är det på småvägerna mot AranyaPhratet jag såg det, ca 45 min 1 timmer inann man kommer fram dit. Drog fram kameran och fotade det men jag kan inte hittat bilden, kanske jag redarade jag bilden för att det blev dålig kvalitet, tog kort under färd med en minibuss...helt klart ett barg som drar blickar till sig.

Ok, ska se vad jag kan hitta för bild att lägga ut som ni får gissa på...har inte provat att lägga in bilder förut...

Mvh Micke  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, provar på detta för första gången, blir kanske en lite för lätt fråga...

Ok, var är denna bild tagen ?

Mvh Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

  :wai:

Kan det vara gränsövergången till Kambodja

vid Aranyaprathet  ???

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där stället känner jag igen, det är nämligen Thailands absolut nordligaste punkt. Dvs gränsövergången till Burma/Myanmar uppe i Mae Sai, Chiang rai.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej knifetown.

En gränsövergång är det men inte den du gissar på...

Ska upp tidigt som sjutton imorgon så det är läggdags, kollar tidigt i morgon om någon gissat rätt.

Mvh Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kim.

Hahaha , kunde väl tro att du skulle gissa rätt först igen :) , har sett nån bild från Mae Sai som du lagt in när du reste runt 2004 om jag inte minns fel...

Ok, din tur igen då  :)

Mvh Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Kim.



Hahaha , kunde väl tro att du skulle gissa rätt först igen :) , har sett nån bild från Mae Sai som du lagt in när du reste runt 2004 om jag inte minns fel...



Ok, din tur igen då  :)



Mvh Micke


Jo jag har varit uppe vid Mae sai två ggr och passerade denna gränsbro in i Burma båda gångerna så det var inte så svårt att känna igen. Lägger in nästa fråga i morgon eftersom jag sitter på jobbet just nu utan tillgång till mina bilder.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lite bråttom så det får bli en snabb och lätt (?) fråga den här gången.

Vad heter stranden och i vilken provins återfinns den?

strandenvar.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är varken Maya beach, Luossajärvi eller Tonsai beach. Fler förslag tack!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

kan det vara Raleigh Beach Krabi

En ren chansning

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Din chansning gick hem Nerike, rätt svar är Railey beach, Krabi. Fotad från en longtail på väg hem från Had phranang. Hade jag fotat stranden från andra hållet, dvs från Ao nang sidan så hade nog fler känt igen stranden på direkten.

Varsågod och fortsätt frågan.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det ser man, skulle nog ha köpt mig en triss idag.

Enkel fråga, Vad är det här samt stad typ Örebro järnvägsstation.

vad1.jpg

vad3.jpg

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...