Jump to content
IGNORERAD

Bar, Massage, Dating på nätet eller bara kärlek i första ögonblicket !


S m i l e 1

Recommended Posts

Guest bangkokkille

Hur många som är 100 % säkra att deras fruar har aldrig jobbat i en lampaffär innan de träffade sin kärlek?

Jag vet en som fick reda på det på en thaifest ner det var många som kände damen i frågan sedan tidigare.

Men enligt hennes kille så var hon sjuksköterska. Han träffade henne på playan på Phuket.

Ibland hade hon natt skift på lasarettet så han snäll väntade på hotellet till damen kom hem efter skiftet.

Nu i för sig så det spelar ingen roll för tjejer från baren kan vara de finaste fruar och mödrar i alla fall.

Bara undrar, det verkar som att du menar och tror att alla tjejer i Thailand har jobbat i en "lamp affär". :6:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 194
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • uptoyou

    11

  • stefan5300

    10

  • måne

    8

  • kitungmakmak

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur många som är 100 % säkra att deras fruar har aldrig jobbat i en lampaffär innan de träffade sin kärlek?

Jag vet en som fick reda på det på en thaifest ner det var många som kände damen i frågan sedan tidigare.

Men enligt hennes kille så var hon sjuksköterska. Han träffade henne på playan på Phuket.

Ibland hade hon natt skift på lasarettet så han snäll väntade på hotellet till damen kom hem efter skiftet.

Nu i för sig så det spelar ingen roll för tjejer från baren kan vara de finaste fruar och mödrar i alla fall.

Det är därför begreppet lampaffär uppfunnits, ingen har träffat sin partner i Patong, Pattis, HuaHin m.fl orter utan i en vanlig affär i Isaan av en slump.

 

Att av mer än kanske 100.000 faranger i Isaans risbyar och städer skulle träffat sin dam i barer, massageställen är det väldigt få som erkänner.

 

Några har kanske turistat i Isaan och norra Thailand men inte många av dom.

 

Lampaffärsbiträde kan betyda sjuksköterska, bankanställd, bidräde på shoppingmall, städerska på hotell mm., men absolut inte en kvinna från turistorter eller barer.

 

Internet ger nya vägar men berättar inte hela bakgrunden. Den är hemlig.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många som är 100 % säkra att deras fruar har aldrig jobbat i en lampaffär innan de träffade sin kärlek?

Jag vet en som fick reda på det på en thaifest ner det var många som kände damen i frågan sedan tidigare.

Men enligt hennes kille så var hon sjuksköterska. Han träffade henne på playan på Phuket.

Ibland hade hon natt skift på lasarettet så han snäll väntade på hotellet till damen kom hem efter skiftet.

Nu i för sig så det spelar ingen roll för tjejer från baren kan vara de finaste fruar och mödrar i alla fall.

Sen tror jag inte "min" Tirak vill veta om jag knullat 10 eller 100-talet tjejer, sen skiter jag också i hur många meter k*k hon fått i sig, för vi älskar varandra och lägger allt som hänt tidigare bakom oss. Klarar man inte det känslomässigt så är det kört.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara undrar, det verkar som att du menar och tror att alla tjejer i Thailand har jobbat i en "lamp affär". :6:

Nej det sa jag aldrig och det menar jag inte.

Och som jag skrev tidigare så tjejer som jobbade i en bar kan vara de finaste fruar och mödrar.

Men det kanske har du missat.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är därför begreppet lampaffär uppfunnits, ingen har träffat sin partner i Patong, Pattis, HuaHin m.fl orter utan i en vanlig affär i Isaan av en slump.

 

Att av mer än kanske 100.000 faranger i Isaans risbyar och städer skulle träffat sin dam i barer, massageställen är det väldigt få som erkänner.

 

Några har kanske turistat i Isaan och norra Thailand men inte många av dom.

 

Lampaffärsbiträde kan betyda sjuksköterska, bankanställd, bidräde på shoppingmall, städerska på hotell mm., men absolut inte en kvinna från turistorter eller barer.

 

Internet ger nya vägar men berättar inte hela bakgrunden. Den är hemlig.

Jag har träffat min Tirak i en bar i Pattaya, men jag lovar att jag begått värre saker än vad hon gjort.

 

För många år sedan var jag ihop med en tjej som jag träffade i en bar i Malmö. När förhållandet var avslutat fick jag reda på att hon knullade allt och alla. Jag tycker att det är mycket värre än  att inget veta. Nu vet jag bakgrunden till varför tiraken jobbade i en bar och det är grymt sorgligt att höra, Jag blir tårögt när jag tänker på det.

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många som är 100 % säkra att deras fruar har aldrig jobbat i en lampaffär innan de träffade sin kärlek?

Jag vet en som fick reda på det på en thaifest ner det var många som kände damen i frågan sedan tidigare.

Men enligt hennes kille så var hon sjuksköterska. Han träffade henne på playan på Phuket.

Ibland hade hon natt skift på lasarettet så han snäll väntade på hotellet till damen kom hem efter skiftet.

Nu i för sig så det spelar ingen roll för tjejer från baren kan vara de finaste fruar och mödrar i alla fall.

Jag är 100% säker var min fru har jobbat  :give_heart:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är 100% säker var min fru har jobbat  :give_heart:

Fy fan om hon jobbat i en bar.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Nej det sa jag aldrig och det menar jag inte.

Och som jag skrev tidigare så tjejer som jobbade i en bar kan vara de finaste fruar och mödrar.

Men det kanske har du missat.

Har inte missat något men själv träffade jag min tjej i en Bilaffär där hon skulle köpa en bil samtidigt jag skulle göra det hennes yrke var inte "lamp affär" utan marknadsansvarig för ett internationellt företag i Bangkok. Finns faktiskt tjejer som inte jobbat i lampaffärer, blir lite trött av att alla tror att alla tjejerna i Thailand är horor allahopa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Har inte missat något men själv träffade jag min tjej i en Bilaffär där hon skulle köpa en bil samtidigt jag skulle göra det hennes yrke var inte "lamp affär" utan marknadsansvarig för ett internationellt företag i Bangkok. Finns faktiskt tjejer som inte jobbat i lampaffärer, blir lite trött av att alla tror att alla tjejerna i Thailand är horor allahopa.

Dags nu att igonera denna tråd och slippa läsa massa dravel, bye

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte missat något men själv träffade jag min tjej i en Bilaffär där hon skulle köpa en bil samtidigt jag skulle göra det hennes yrke var inte "lamp affär" utan marknadsansvarig för ett internationellt företag i Bangkok. Finns faktiskt tjejer som inte jobbat i lampaffärer, blir lite trött av att alla tror att alla tjejerna i Thailand är horor allahopa.

Du läste inte noggrant vad jag skrev och höjer rösten och är upprörd. 

Jag aldrig påstod att alla är det, ser ut som om du tycker det.

Jag ger blank fan i vad kvinnor eller män jobbar med bara de är goda och ärliga människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Jag gick in i en lampaffär i Chiang Mai och kom ut med,,,,,,,,,,,,,,, En lampa. :good:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan väl lika gärna möta någon på t.ex. ett konstgalleri, gym, nattklubb eller vid en fotbollsmatch t.ex. i Bangkok.

Jag ser själv ingen skillnad på ”kontaktytor” vare sig man är i Sverige, Thailand eller i något annat land.

 

Läste nånstans att konstgallerier är den vanligaste mötesplatsen mellan faranger och thailändskor. Nästan alla par jag känner till har träffats över en diskussion om Picasso :good:

 

För att citera en gammal legend: "Mitt galleri finns det inga galler i" :dirol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Häller med dig. Jag har aldrig förstått vad som menas med lampaffär. Kanske någon vill förklara?

 

Själv har jag aldrig sett någon lampaffär i Thailand, men däremot många i Skåne.

Det är en lokal där man oftast blir på lyset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste nånstans att konstgallerier är den vanligaste mötesplatsen mellan faranger och thailändskor. Nästan alla par jag känner till har träffats över en diskussion om Picasso :good:

 

För att citera en gammal legend: "Mitt galleri finns det inga galler i" :dirol:

 

Många gallerier Bangkok har numera egen bar/café så det blir en naturlig samlingsplats där nya kontakter knyts.

Även om man inte är intresserad av konst så är det ypperlig ställe att träffa och lära känna nya spännande människor .

Något jag gillar speciellt hos thailändare är att de inte är åldersfixerade utan man kan umgås mellan olika åldrar.

Nya trendigaste området för gallerier är Charoen Krung road.

Nedan tips på några bra ställen.

JAM

Toot Yung Gallery

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte träffat tjejen i en bar, till skillnad från många här som försöker göra sig lustiga över just det av någon konstig anledning, skulle aldrig någonsin ens få tanken att gå in i ett seriöst förhållande med en prostituerad i sverige, så även i Thailand.

 

Därmed inte sagt att det inte finns bra/trevliga bartjejer och jag dömer givetvis ingen som gjort det valet, det är upp till var och en...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon klippte till mig..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... i hennes frisörsalong..

Link to comment
Dela på andra sajter

Handen på hjärtat gott folk, hur många av era fruar/sambos/flickvänner var oskulder när ni träffade dem.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Handen på hjärtat gott folk, hur många av era fruar/sambos/flickvänner var oskulder när ni träffade dem.

Min var det

 

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Handen på hjärtat gott folk, hur många av era fruar/sambos/flickvänner var oskulder när ni träffade dem.

 

Jag var oskuld när min fru träffade mig.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Handen på hjärtat gott folk, hur många av era fruar/sambos/flickvänner var oskulder när ni träffade dem.

 

Hur "vet" man det ?

 

Att vara oskuldsfull eller vara oskuld är inte samma sak och läkarvetenskapen är fortfarande inte överens om hur man kan se om en kvinna är oskuld !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag träffade min första fru på en bar. Det var i Helsingborg, inget man behöver skämmas för, vi var ti hopa i tjugo år.

Nya frun träffades i en gondol i Venedig. Det kastades rosor över oss när vi passerade broarna och mot slutet på turen var det fyrverkerier som fick fullmånen att blekna.

Vi bestämde oss direkt för att flyga till Paris för att älska. Sedan direktflyg till Bangkok och skåpbil till Pattaya.

Vi bor fortfarande i skåpbilen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur "vet" man det ?

 

Att vara oskuldsfull eller vara oskuld är inte samma sak och läkarvetenskapen är fortfarande inte överens om hur man kan se om en kvinna är oskuld !

 

Det märks och vem har skrivit om oskuldsfull, förövrigt tror jag läkarvetenskapen känner till hur man känner om en tjej är oskuld. Men vad säger lagen?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...