Jump to content
IGNORERAD

Förnya thailändskt körkort


stefan5300

Recommended Posts

Den idag som har utökats från 40 frågor till 50.

 

Lite som i Sverige trafikskyltar beteende i olika situationer.

 

Hur många rätt du måste ha har jag gömt. 

Du måste ha minst 45 rätt av 50, annars är det bara att komma åter en annan dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    11

  • leifen

    11

  • carpenter

    9

  • UglyFarang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du måste ha minst 45 rätt av 50, annars är det bara att komma åter en annan dag.

Jag fick göra om  det direkt med lyckat resultat ;-)

December 2014 i Phuket.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Den idag som har utökats från 40 frågor till 50.

 

Lite som i Sverige trafikskyltar beteende i olika situationer.

 

Hur många rätt du måste ha har jag gömt. 

 

Gjorde ingen teori förutom att säga färgerna på ett trafikljus.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska åka till buriram och byta ut3 gammalt kk får se hur det går jag ensam och kompisen är toppen styrd och släpar med sig sin svärmor jag återkommer mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Behövs ingen gul husbok för att få femåriga körkort.

Jag har 5 år både på bil och mc, första thaikortet blir alltid 1 år och nästa fem.

/ SatanG

sant där, behöver bara att knalla in o visa upp gamla! Jag var tom. 1 månad före! Damen sa att jag skulle till Svea Rike o kunde inte komma när datumet hade löpt ut! Var tvungen att göra reaktionstesten igen:(
Link to comment
Dela på andra sajter

Moppe hörde jag (för länge sen) var en tur runt en bana bakom polisstationen och sen fick man lappen som Thai i alla fall, var en Svensk som drev restaurang i Ao Nang och frun hans hade just tagit kortet.

Men, Sverige har ju (när jag var ung) 15år sen är det bara gasa ut i Trafiken. Dvs ingen koll alls. Moppen kanske inte går så fort, men det finns ju trafik runtom.

Fast skillnaden från cykel var ju inte så stor, tills man började trimma moppen i alla fall. ;)

trimmat är ett måste, annars kan man ju inte åka från snuten:) fick många gånger snutjag, hade jag haft otrimmat så hade de kunnat springa ikapp mig nästan:)
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Tallviking

Issuance of driving licenses will be tougher under revised rule

 

The Land Transport Department will tighten up the issuance of driving licenses by requiring applicants for the licenses to undergo tougher written tests and to spend longer time on training course.

 

http://englishnews.thaipbs.or.th/issuance-of-driving-licenses-will-be-tougher-under-revised-rule

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick 5år drygt (fram till min födelsedag) , men det var under muttrande. Dom var nog snälla helt enkelt.

Jag kom bara med 30 dagars turist visa och det var dom inte nöjda med, men dom var snälla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick 5år drygt (fram till min födelsedag) , men det var under muttrande. Dom var nog snälla helt enkelt.

Jag kom bara med 30 dagars turist visa och det var dom inte nöjda med, men dom var snälla.

Vart var det någonstans? Vilket Land Transport Department?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart var det någonstans? Vilket Land Transport Department?

Lampang
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Hur lång tid före eller efter ett körkort går ut kan man förnya det, någon som vet ?

 

Såg just att mitt åriga går ut 4 juni 2016 och jag brukar inte åka till Thailand när det är sommar här

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Hur lång tid före eller efter ett körkort går ut kan man förnya det, någon som vet ?

 

Såg just att mitt åriga går ut 4 juni 2016 och jag brukar inte åka till Thailand när det är sommar här

En kompis korkort hade gått ut och han fick åka till polisstationen där han fick ett intyg där de intygade att han inte varit inblandad eller orsakat  någon trafikolycka.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...