Jump to content
IGNORERAD

Peta i näsan


Vaxet

Recommended Posts

Då var det dax för en kanske inte så viktig men dock ändå enligt mig intressant tråd och jag hoppas vi tillsammans kan lösa denna fråga.

Som ni säkert vet så sparar många Thaimän en lång nagel på någon av sina fingrar.

Det har sagts mig att detta är för att ha ett bra verktyg, som effektivt kan rensa näsan från snorkråkor.

En svensk vännina till mig uttryckte igår sitt genuina äckel för detta, men frågan är om inte dessa långa naglar är en helt naturlig och smart lösning på ett problem vi alla har.

I asien är det nästan ok att rensa snoken när detta behövs.

I Sverige så anses detta rensande som mycket äckligt och ohygeniskt.

Frågan är dock om inte alla, och då menar jag alla, 100%, av befolkningen rensar näsan kontinuerligt. Ja kanske inte så att andra ser utan mer i smyg.

Själv kan jag erkänna att det händer att jag gör det.

För om man inte rensar näsan från snorkråkor, ja vart tar de då vägen?

Man får ju nya hela tiden och till slut skulle ju näsan vara helt igenkorkad.

Och javisst kan man försöka snyta ut dessa, men en del ettriga små rackare vägrar hänga med i luftströmmen och måste tas ut på mekanisk väg.

Är det kanske så att naturen har löst detta och de faller ut av sig själv, antagligen då när vi sover, eftersam jag aldrig sett detta hända någon i vaket tillstånd.

Kanske är det dax för oss Faranger att tänka om, för som sagt vart tar alla kråkor vägen på de som aldrig petar sig i näsan, om dessa personer nu finns?

Kanske dax att skaffa en lång nagel eller vad tror ni?

Seriösa, men även de som på detta forum är oseriösa kan svara, frågan kan förhoppningsvis lösas.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag petar mig i näsan med det fingret som har längsta nageln för tillfället.  :mdr:   De som säger att de inte gör det tror jag ljuger, eller med finare ord, förtränger att de är snuskisar.  :mdr:   :mdr:   :mdr: . Men, jag gör som jag tror de flesta svenskar, smyger med det.

Ha en bra peta i näsan dag.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand skyler man sig när man petar tänderna dock ej när man petar i näsan,hm,vid varje stoppljus pågår det ett infernaliskt petande i näsan(inkl.mig själv)och skönt är det oxå.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa Forumister, det är av yttersta vikt att sköta det förebyggande underhållet av denna kroppsöppning eftersom det är just genom näsan som syreintaget bör ske. Flimmerhåren bör rensas dagligen och för detta användes tex en uttjänt tandborste i samband med morgontoaletten.

Vill även påminna forumisterna att det även är mycket viktigt att underhålla den nedre kroppsöppningen. Även i detta fall kan man änvända ovan föreslagna borste dock skall man här ävlägsna alla flimmerhår då de saknar funktion och endast ställer till förtret.

[move]Dr Arne[/move] 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar få damen att ta hand om dessa bestyr, då jag inte har några naglar att skryta med..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att peta med lång nagel i den nedre kroppskaviteten avråder jag å det bestämdaste ifrån, då en skärskada här är mycket svår behandlad.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föreslår att vi här på forumet gör en insamling så Banarne kan köpa en tandbortse till.

Det är han värd tycker jag.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett hjärtligt tack till Dr Arne .

Hur jag än försöker så kan jag inte få in tandborsten i den öppning där dom där små som simmar kommer ut. Tacksam för en bild med beskrivning från den som kan.

okunnige Ingvar :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare vaxet  Jag ställer gärna upp med en femma, men med den snoken borde väl en diskborste passa bättre

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har oxå reagerat på detta då thai tex är mycket försiktiga när de ska peta tänderna efter en måltid

då döljer de munnen med hela handen, men petar näsan görs helt öppet utan att verka bry sig om att någon ser på!!!! :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet,

Håhå jaja, alla dessa vardagliga bekymmer och besvär, snart vet man varken ut eller in. En eloge ska du dock ha för dina eminenta kvalitetsinlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Quote

Jag har oxå reagerat på detta då thai tex är mycket försiktiga när de ska peta tänderna efter en måltid

då döljer de munnen med hela handen, men petar näsan görs helt öppet utan att verka bry sig om att någon ser på!!!! :kort:

Tror många thailändare har funderat över hur äckliga vi faranger är egentligen som inte håller för munnen när vi använder tandpetare.

[off-topic]Min fru frågade förresten en gång, varför svenskar är så ohygieniska efter toa-besök...?

Varför tvättar vi oss inte ordentligt när vi är klara?[/off-topic]

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att hennes första toa-besök i Sverige så var hon lite konfunderad och frågande om två saker...

1. Pennan till gästboks-pappret - var fanns den?

2. Varför var "tvätt"-anordningen så dumt/högt placerad???

Link to comment
Dela på andra sajter

He he he

Rolig tråd som ligger så nära mitt hjärta.Tror nästan att jag har en tvångstanke med att få bort näs-skiten (khii moog ขี้มูก) varje dag, flera gånger om dagen till och med. Men nu från tråden vet jag att jag inte är ensam om det.  :dance1: Jag tror jag gör det i smyg i alla fall.Men ens egen bild om sig själv stämmer inte alltid med verkligheten.---Har haft långa naglar på lillfingrar i flera år... he he he Lagom storlek. :dance1: Men igår var jag tvungen att offra dem för Lillsvartens skull.

Uchhh vad äcklig jag är...Men sån är jag i alla fall... :he:

Ha det gott!Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Magrood skrev: (khii moog คี่มุข)

 

Trodde det var en udda balkong  :kort:

He he heI så fall räcker nog inte lillfinger-nagel. Det får bli en grävmaskin. :jester:

MvhMagrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...