Jump to content
IGNORERAD

Fler och fler utlänningar i byarna på landet.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

broder tuk tuk

Det är väl inget märkligt med tystnad. Det är väl klart att det inte skvallras om något som gynnar hela släkten och ett okänt antal vänner.

Det där med att thaimannen dyker upp i skepnad av broder eller annan släkting är säkert inget ovanligt.

Finns gott om thaimän som lever fint på aningslösa falangubbar. Dock verkar denne dansk vara ovanligt korkad.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    17

  • ban99arne

    13

  • broder tuk tuk

    10

  • Kim

    8

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Så det är bara dansken själv som inte känner till sanningen?

Alla andra bybor, inklusive dig själv känner till hur det förhåller sig?

I så fall, bland det ynkligaste beteende jag hört talas om...

/biker

Aah... äntligen någon som håller med mig.

Tack för det Biker!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är väl inget märkligt med tystnad. Det är väl klart att det inte skvallras om något som gynnar hela släkten och ett okänt antal vänner.

Det där med att thaimannen dyker upp i skepnad av broder eller annan släkting är säkert inget ovanligt.

Finns gott om thaimän som lever fint på aningslösa falangubbar. Dock verkar denne dansk vara ovanligt korkad.

BTT

Just det BTT, dom som denna osmakliga situation gynnar håller givetvis käft. Det är väl uppenbart, och inget att skriva om? Ibland förvånar det mig att du orkar skriva dina beskäftiga självklarheter...

Nu är det väl inte alla i byn som drar fördel av detta bedrägeri. Troligen och förhoppningsvis inte Isan Lover. Ändå håller han käft. Vad har du att säga om det?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samvetet måste väl få sig en jävla törn om man sitter inne med dessa fakta, och kanske stå och småprata med dansken om väder och vind...

själv vete faan om jag skulle klara av det, såg nog till så dansken fick reda på hur det låg till.

Kan ju tänkas att dansken har barn sen förut, och det är ju inte roligt om hela arvet försvinner på en idi*tgrej, eller hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men tänk nu på att Isaan-lover lever i sin felfria och perfekta michael jackson-bubbla uppe i Isaan och den får inte störas!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Känner man till historien och betraktar "offret" som en bra kompis så nog tusan berättar man för honom hur det ligger till. I förlängningen kan det hela ju utvecklas på ett väldigt tragiskt sätt.

Jag var en gång kompis med en kille som hade en liknande historia som dansken och jag tvekade inte att berätta hur det verkligen låg till.

Visst det blev hjärtesorg men sanningen är ändå bäst i det långa loppet.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Några i tråden menar att merparten av thailändare saknar moral och etik. Om detta stämmer hur skulle det kunna vara möjlig att de flesta i landet gifter sig, bjuder in hela byn, lägger ut en enorm hög med sinsodpengar på en platta och får ha kvar den? Av vad jag har hört har inte ens minsta 1000-bahting och 100-bahting försvunnit. Detta tycker jag låter som ett samhälle med extremt hög moral och etik. Skulle det vara möjlig i Sverige att kunna bjuda något 100-tal av de närmaste grannarna till ett bröllop där det ligger miljoner i kontanter utan att något försvinner?

Hälsning

Svarten

Hej Svarten

Hur förklarar du att en hel by har aldrig hört orden etik eller moral.

tror du att detta skulle hända i Sverige?

Jag tror att flertalet skulle tala om för kvinnan vilken skit hon var,

om du för en sekund tror att dessa miljoner lämnas obevakade på en platta vind för våg,

så är du dummare än Dansken

Herr Chang du har 100% rätt,

Etik och moral går hand i hand med ekonomin

M.V.H

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med Herr Chang, BTT, lamai64 m.fl som tycker som biker. Självklart skall man på lämpligt sätt läcka information till Dansken så att han vaknar och tar reda på vad som händer.

Undrar om inte Isan Lover är avlägsen släkting till Kim. Båda tycks ju leva i den bästa av världar, i alla fall i de bästa av byar.

Fast nu är det ju det här med Dansken..

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Att Kims Thailand är ett paradis med goda och leende människor vet vi ju alla sedan länge.

Alla skygglapars okrönte mästare.

Egentligen borde han utnämnas till turistambassadör i the land of smile.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Att Kims Thailand är ett paradis med goda och leende människor vet vi ju alla sedan länge.

Alla skygglapars okrönte mästare.

Egentligen borde han utnämnas till turistambassadör i the land of smile.

BTT

Jag har pratat med Kims bror i Pattaya, nuff said  :mdr:

Har iofs pratat med Kimsan från Pattaya oxå när han va hemma och han lät som en helylle-kille, fast de hördes inte så bra pga bar-ljud  :Drogar-HeadPhones(LBG):

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag håller med Herr Chang, BTT, lamai64 m.fl som tycker som biker. Självklart skall man på lämpligt sätt läcka information till Dansken så att han vaknar och tar reda på vad som händer.

Undrar om inte Isan Lover är avlägsen släkting till Kim. Båda tycks ju leva i den bästa av världar, i alla fall i de bästa av byar.

Fast nu är det ju det här med Dansken..

Just det Rospigg, visst borde man diskret kunna läcka info till dansken. Till exempel skicka anonymt email till dansken när han inte är i Thailand och uppmana honom att hyra in privatdetektiv som besöker amphur och frågar om hans dam är gift och i så fall med vem. Torde inte kosta så mycket, i vart fall sannolikt mycket mindre än han annars skulle förlora.

Att dansken själv skulle gå till amphur är väl kanske inte att rekommendera. Får släkten nys om det så fixas nog lämpliga svar med mutor...

Varför skulle man hjälpa dansken med detta? Thailändare hyllas för att dom så osjälviskt hjälper varandra (eller kanske snarare sin släkt). Varför skulle inte farang hjälpa varandra?

Hur som helst blir det dansken som själv tagit reda på detta, och Isan Lover slipper vara nervös för repressalier.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste att det var en, av Danskarna

kanske  Isan Lover kunde prata med den andre Dansken ?

och förklara vad alla vet men inte hur man skall informera

honom,utan att skada någon.

Kanske han kunde fixa detta hemma i Damark ?

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var nog det bästa jag läst på detta forum      Men tänk nu på att Isaan-lover lever i sin felfria och perfekta michael jackson-bubbla uppe i Isaan och den får inte störas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej igen

Jag känner inte den här danske mannen överhuvudtaget och har aldrig talat med honom.

Men att alla i byn känner till hur det ligger till stämmer.

Skulle han tala med mig och ev. ställa frågor om sin tjej och "bror" skulle han förmodligen få veta sanningen.

Även om det skulle bli rabalder i byn.

Vi utlänningar umgås inte med automatik på landet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Att Kims Thailand är ett paradis med goda och leende människor vet vi ju alla sedan länge.

Alla skygglapars okrönte mästare.

Egentligen borde han utnämnas till turistambassadör i the land of smile.

BTT

Ha ha ha... tackar för superlativen.

Kommer däremot inte överväga att börja hata, trivas dåligt samt tala illa om medmänniskor i Thailand bara för att tillfredställa dina bittra begär.

Turistambassadör för Thailand vore däremot trevligt, vad är lönen? :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, det här med otrohet måste bekämpas.

Får jag reda på att någons dam här i Flen lättat på trosorna ringer jag genast upp mannen och berättar vad jag hört.

[move]Goltuppen Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick för övrigt, på vinterns resa, själv för första ggn uppleva att en tjej jag träffade på broderns munkcermoni kringgicks av ryktet att hon hade två män, en farang och en thai.

Thaikillen som är hennes pojkvän känner jag och det är en både goodlooking och trevlig kille. Farangen har jag dock ingen aning om vem det är och tjejen ifråga är inte från vår by... bara hennes thaikille.

Talar personligen bara thai med thailändare när jag är i Thailand (till 100%) och blev därför förvånad när den här tjejen, som jag aldrig sett förut, kom och började tala i princip helt perfekt engelska med mig. Märktes tydligt att hon var välutbildad och inte från allt för enkla förhållanden. Hon berättade även för mig att hon besökt 26 länder världen över i jakten på hajar som hon tydligen b la tog bilder av. Syftet är dock lite oklart eftersom vi aldrig hann gå in djupare i den diskussionen. Det stod dock direkt klart att det inte handlade om den vanliga fattiga, outbildade bartjejen utan en tjej från mer lyckosamma familjeförhållanden.

Men som sagt var, byaryktet sa att denna tjej hade två killar, en farang och en thai. Thailändaren känner jag som sagt och var farangen fanns och vilket ursprung han hade har jag däremot ingen aning om. Och det har nog ingen annan bybo heller desto mer koll på.

Däremot kan jag väl hävda att gemene man i vår by dels förvånas över ryktet, skvallrar om det till varandra samt dessutom skrattar åt fräckheten/eländet. Ingen tycker att det hon gör är ok, men ingen vill lägga näsan i blöt.

Hur många här hemma ringer egentligen till kompisens fru och talar om att man känner till att hennes man varit otrogen vid ett par, tre tillfällen bara för att skydda henne från att utnyttjas eller att gemensamma bekanta skrattar åt henne bakom hennes rygg?

Tror nog dom flesta vanliga människor avstår från att lägga sin näsa i blöt i situationer där man inte ens känner dom inblandade, trots att man pga skvaller vet mer om deras situation än man borde. Kallar man det ynkligt så är nog 99% av medlemmarna på det här forumet ynkliga.

Själv har jag t ex ingen tanke på att ta reda på vem den farang tjejen jag träffade på munkcermonin är och meddela honom att hon även har en thaikille när han är i sitt eget land, vilket det nu kan vara?

Kan dock för sakens skull meddela att det är första gången på 12 års flitiga thairesor som jag i ute i provinserna stött på detta fenomen. Har däremot träffat hundratals (tusentals?) tjejer som bara haft en kille. Däremot har jag träffat åtskilliga "månghövdade" farangkillar med fast sällskap, har ett stort antal bara i den närmsta bekantskapskretsen och trots det har jag aldrig reflekterat över att skvallra åt deras äkta thaihälft.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Jag tycker Isan Lover får en hel del oförtjänt kritik för att han inte springer iväg med svansen mellan benen och tjallar för 'dansken' hur det verkligen ligger till.

Hade det varit en mycket nära vän hade saken varit en annan men nu är det ju inte så.

En sak som däremot förvånar mig är att det finns så många korkade män i vuxen ålder som efter bara någon vecka tillsammans med en tjej helt tappar fattningen och är beredda att sätta hela sin ekonomi och, än värre, känsloliv på spel, och det gäller inte bara thai - falangförhållanden.

Man är helt enkelt ansvarig för sina egna handlingar och får ta konsekvenserna av sitt eget handlande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kim,

Jag förstår att snoka i andras privat liv är fel, men var säker att jag skulle agera,

om detta hände mitt framför min näsa i Sverige, det som händer i byn kanske är helt ok

Dansken kanske känner till förhållandet, men av olika anledningar tycker att det är ok.

Jag tycker att det är min skyldighet som medmänniska att se till att inte mindre vetande utnyttjas

inte i Sverige, inte i BYN,

Jag har aldrig skrivit att, Isan Lover  är feg, jag stälde en fråga,om inte det var möjligt att prata med den andre

Dansken,det är inte att rota i andras privatliv att  lämna information

Ha en bra dag

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en sak att hålla käft om eventuell otrohet. Lite snedsteg hit och dit av parterna behöver man inte skvallra om.

Dansken befinner sig väl i en något annan situation. Damens thaimake presenteras som hennes bror, vilket torde innebära att dansken inte vet att hon är gift. Dessutom lever dom tillsammans när dansken inte är där, vilket sannolikt innebär att thaimaken dessutom åker snålskjuts på danskens pengar. Och tydligen även när dansken ska vara snäll mot damens "bror". Lite väl magstarkt för mig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Fodervärd, lite vänsterprassel är välan sin sak men när det handlar om pengar blir det ju lixom en helt annan sak eftersom pengar oxå är min stora kärlek.

[move]

Snållänningen Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

  Det finns fler än Arne Anka som älskar pengar….

Inte så långt ifrån Udon Thani, i en liten by på landsbygden så har en man från Belgien byggt ett hus. Han träffade för några år sedan en thaiman och blev så förälskad i honom att han byggde ett hus till sin älskare. Huset byggdes i älskarens hemby (känns mönstret igen?!?) och huset blev färdigt i början av 2008. Dessutom köpte han en pickup till sin vän.

Belgaren träffar sin älskare en månad om året. Under resten av året sänder han 50 000 Baht i månaden till sin vän. Tanken var väl att hålla sin älskare ifrån turismens lockelser, men 50 000 Baht….

Älskaren sitter inte på något sätt sysslolös under de övriga 11 månaderna. Han har nämligen i sin tur en manlig frisör (hmmm, så manlig är han dock inte) som han underhåller med 20 000 Baht i månaden. Då belgaren åker tillbaka till sitt hem i Belgien så kör älskaren i den nya pickupen och hämtar SIN älskare, 11 månader om året lever denne frisör i belgarens hus tillsammans med sin sponsor. Alla (som VET) tycks vara nöjda med detta. Jag har inte någon större insyn i homosexuella farang-thai-förhållanden men jag undrar vad som händer den dag då bubblan spricker. Själv har jag bara varit i byn vid ett tillfälle men följer med spänning utvecklingen…..

En liten reflektion: en normallön i området är ca 5 000 Baht/månad, varför då sända 50 000 Baht fattar jag inte.

Visst, det är synd om Belgaren men jag kan inte undgå att tycka att ”som man bäddar får man ligga”….

Man kan inte ens i Belgien vara hur aningslös som helst. Lite research skadar inte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har dessutom hört att så fort Belgaren kommer, åker frisören iväg på sin moppe som han fått av belgarens thaiman till sin älskarinna från Laos som han varje måndad ger 7000 bath. Huvida denna Laoitiska kvinna verkligen har den bror som hon presenterade för frisören är i skivande stund ej helt utrett.

Bellman historikern Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

author=Kim link=topic=3292.msg52638#msg52638 date=1233996163]

Hur många här hemma ringer egentligen till kompisens fru och talar om att man känner till att hennes man varit otrogen vid ett par, tre tillfällen bara för att skydda henne från att utnyttjas eller att gemensamma bekanta skrattar åt henne bakom hennes rygg?

Ja, eller hur många gör det bland alla de barrävar som bor i Thailand? Att farangen som är gift med en thaikvinna springer runt och lägrar andra damer är knappast något som de flesta verkar hetsa upp sig över.

Tycker dock att det som danskens låtsasfamilj sysslar med är förkastligt och drar ett negativt skimmer över andra. Hoppas han får reda på sanningen snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

skulle inte lagt mej i i fall jag inte kände dansken! Men hur kan en del vara så kassa med att välja dam att kära ner sig i?

men ofta är det män som kanske inte stått så högt av damerna i hemlandet. Så det blir  som en chock när man får så mycket uppskattning i Thailand(ifall man har money).

Juan

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...