Jump to content
IGNORERAD

Fler och fler utlänningar i byarna på landet.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Exactemente Bäste Herr Bror, för många kan de nog kvitta vilket av organen som di försöker tänka med.

[move]

Dr Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    17

  • ban99arne

    13

  • broder tuk tuk

    10

  • Kim

    8

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Ähum, skulle tro att om en thailändare blir blåst i utlandet lär de flesta thailändare oavsett samhällsklass reagera med harm och indignation...

Det skrivs och pratas ganska ofta om thailandare som blir lurade utomlands i thailandsk massmedia. Sjalvklart sa "tycker" media synd om dem precis som dansk media skulle tycka synd om dansken som namns i denna trad. De thailandare jag pratat med i samband att nagon av dessa historier dykt upp tycker dock inte mer synd om dem an om en farang som blir lurad i Thailand.

Quote

Det är en väl en sak att acceptera att faranger blir lite blåsta ibland till exempel vad gäller priser. Inget dom blir ruinerade av. Helt annan sak med någon typ dansken. Här spelar man cyniskt ett länge pågående spel med känslor inblandade där alla inblandade skickligt håller masken. Detta spel avslutas när dansken har slut på pengar.

Hur skulle dansken kunna förstå bättre när inte ens oberoende åskådare säger något? Hur mår förresten dessa åskådare om dansken väljer att ta livet av sig efter att ha förlorat allt? Inblandade thailändare ler väl bara självbelåtet...

Jag vet inget om dansken och kanner ingen farang som rakat ut for nagot liknande. Jag tror heller inte att nagon av de thailandare jag kanner skulle kunna tanka sig att iscensatta nagot liknande. Jag tycker givetvis att det ar svinaktigt men det tycker den absoluta majoriteten av thailandare ocksa. Att domma av hur ofta du aterkommer i dina inlagg om hur faranger luras i Thailand sa kan jag inte annat an forundras over att du fortsatter komma hit.

Quote

Väldigt få thailändare... vad vet du om det? Nu är det ju så att thailändska staten icke erbjuder något som kommer i närheten av vad svenska staten har vad gäller åldringsvård. Vad är det som säger att thailändare skulle avstå från att gratis sätta en gamling på ålderdomshem om möjligheten fanns? Kalla mig cynisk, men jag hävdar att detta omhändertagande av gamla släktingar lika mycket är ett utslag av nödvändighet som av omtanke.

"Valdigt fa thailandare...vad vet du om det?" Jag har inga vetenskapliga bevis for mitt pastaende men daremot ett ganska omfattande empiriskt underlag. Om jag skulle anvanda samma otrevliga tonlage sa skulle jag kunna fraga vad du overhuvudtaget vet om Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Atom,

Jaså, gnäller jag mycket om att faranger blir lurade i Thailand? Möjligen i denna tråd, annars tycker jag inte att jag gnäller mer än någon annan.

Tråkigt att du tycker jag har otrevligt tonläge, faktum kvarstår att ingen vet hur thailändare skulle agera om det fanns gott om gratisplatser på thailändska ålderdomshem. Det har inget att göra med hur mycket jag vet om Thailand. Jag har empiriska erfarenheter av thailändare som sitter med en gamling som de ofta finner vara ganska besvärande att behöva ta hand om. Vem vet hur de skulle agera i svenska omständigheter?

Jag tycker dock det är lite märkligt att jämföra etik och moralmässigt hur folk agerar när det finns möjlighet att välja något annat och hur dom agerar när det inte finns något att välja på. Du påstår väl inte att inga svenskar bor med och tar hand om sina föräldrar? Även om jag medger att det är ovanligt.

En något extrem jämförelse vore ju om någon skulle hävda att svenska män har högre moral och etik än thailändska män. Svenska män nyttjar ju nämligen inte prostituerade i samma omfattning som thailändska män! Det är då bara den lilla detaljen att utbudet i Sverige är starkt begränsat jämfört med Thailand...

Sorry, jag köper inte att man har bättre moral och etik bara för att man "avstår" från något som man inte har möjlighet att välja.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tråkigt att du tycker jag har otrevligt tonläge, faktum kvarstår att ingen vet hur thailändare skulle agera om det fanns gott om gratisplatser på thailändska ålderdomshem. Det har inget att göra med hur mycket jag vet om Thailand. Jag har empiriska erfarenheter av thailändare som sitter med en gamling som de ofta finner vara ganska besvärande att behöva ta hand om. Vem vet hur de skulle agera i svenska omständigheter?

Anledningen till att jag tyckte du hade ett otrevligt tonlage var att du fragade vad jag "vet om det" medans du sjalv kastar ur dig "sanningar" som oftast ar samre underbyggda.

Det finns alderdomshem i Thailand som i manga fall kostar betydligt mindre an alternativkostnaden for en dotter att stanna hemma men det ar valdigt fa som valjer det alternativet. Det finns ocksa manga arbetslosa svenskar som valjer att ha sina foraldrar pa alderdomshem trots att de har all tid i varlden att ta hand om dem hemma.

Jag havdar bestamt att thailandares etik och moral inte ar lagre an svenskars, bara annorlunda. Jag tror dock att ett lands etik och moral styrs mer av landets sociala och ekonomiska utvecklingsgrad an dess seder och kultur, dvs nar (om?) Thailand nar den ekonomiska nivan Sverige har idag sa ar deras etik och moral formodligen mer lik dagens svenska an gardagens thailandska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Atom, jag får väl medge att du har rätt vad gäller ålderdomshem i Thailand. Jag brukar inte diskutera trådar på detta forum med fru Chang, men i detta fall gjorde jag det. Fru Chang  meddelar då att visst finns dom. Kallas "baan kon cha laa" om jag minns rätt. Hon vet inte hur mycket det kostar eller hur vanligt det är att thailändare använder sig av tjänsten. Men det förekommer.

Faktum är att fru Chang verkade lite generad när hon berättade detta. Så jag kan väl tro på att det finns viss skam förknippad med att sätta sin gamling där. Men fru Chang har lovat att vi ska besöka en sådan inrättning i Chiang Mai nästa gång vi är där. Jag återkommer med bildberättelse, och förhoppningsvis vet jag mer om saken då.

Ska försöka vara mindre tvärsäker i fortsättningen...

Vad gäller sista stycket i ditt inlägg håller jag i stort sett med dig. Men det finns gränser som jag aldrig kan acceptera överskrids oavsett hur fattigt och eländigt man har det.

För övrigt anser fru Chang att thailändare som blir blåsta i utlandet får viss sympati av en del, men långt ifrån alla thailändare. Vad gäller dansken så valde hon att ej uttala sig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, har blivit imponerad av Atoms åsikter, samtidigt lite besviken på Changens brist på kunskap när det gäller Thailand, men, men, det kommer med livserfarenhet. Du har några år på Dig.

Samtidigt en Eloge Changen, du sticker ut hakan, när du inser att det saknas "något" så erkänner du det. Försöker själv tänka på sådant.

Hälsningar anders

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Hej.

Några av mina vänner har flyttat ut på landsbygden i Isaan. De har byggt fina hus och de flesta lever ett riktigt gott liv. Jag tror att OM man finner sig tillrätta i sin by är livskvaliteten högre än hemma i Sverige. Det är nog på det hela taget lättare att må bra i en liten by på landet. Ingen stress, vänliga människor, lugnt tempo på allt (inklusive Internet…. Hehehe) maten hmmm jag är INTE den som kan leva 24/7 på Isaan-food men det kan jag helt klart göra på thai-food….

Det har i denna tråd talats om Faranger som blivit lurade, javisst, känner även till sådana men lurad eller inte? Döm själva om vem som blivit lurad av vem i denna sanna berättelse.

En man (inte helt ung) anländer till Phuket. Där möter han en sköön mö. Mö och mö hmmm vacker är hon och ung (förståss) men mö är väl lite för mycket sagt….hehehe

Efter 2 veckor bestämmer han sig för att flytta till Thailand. Han vill inte att hon skall stanna kvar i turistnäringen så han ersätter henne med kontanta medel och skickar hem henne till byn långt uppe i norr.

Han åker hem och gör sig av med det som han inte behöver i hemlandet bl a en fru som är ETT av hindren.

Därefter flyttar han ut på landsbygden och här talar vi LANDSBYGD….

De bygger ett fint hus, han inreder det efter nordisk standard och killen är duktig, tror han varit inredare tidigare.

Huset är i toppskick, allt är inrett enligt hur HAN vill ha det. Allt, precis allt i huset har sin plats, det är som ett dockhus. Varenda pryl skall ligga exakt. Nu hör det till saken att det inte var lätt för en liten thai-tjej som levat hela sitt liv på thaivis med saker lite här och där och kanske inte den ordning en skandinav är van vid. Det är inte lätt för henne att minnas hur allt skall ligga men hon kämpar på och försöker så gott nu kan.

Livet blir till att börja med riktigt njutningsfullt. Han har en ny Izuzu pickup som han sköter som den vore ett barn. Tjejen hjälper sina föräldrar med jordbruket och allt verkar hur bra som helst.

När huset är helt färdigt och bilen är tvättad erfar han det som många i liknande situationer erfar, nämligen att kl 19 är det mörkt och i denna by ÄR det mörkt. Han har inget att göra….. inte en enda farang i närheten och han håller på att gå under av tristess och egentligen av ensamhet också. Ingen att tala med mer än Thaisambon som i och för sig trivs med sitt liv tillsammans med sina föräldrar och saknar inte ”turistnäringen” alls.

Han får dock efter ett tag ”spatt på hela skiten”. Men hur göra? Han VET att det inte väntar någon förståelse från varesig thai-tjejen eller från hennes familj. Tillslut fattar han sitt beslut, han bestämmer sig för att sticka ifrån allt. Han ägnar sig åt att planera smitningen noga. Under denna tid börjar han leva upp igen, han sitter hemma och i sin handdator skriver han upp det som han ovillkorligen vill ha med sig från sitt thaihem. Bl a familjefoton och minnessaker noterar han. Varenda kabel till tv/dvd och film/fotoutrustning börjar han bunta ihop så att de skall vara lätta att packa ner. När denna planering är klar inväntar han den dag då sambon skall vara ute på fälten hela dagen.

Så fort hon lämnat hemmet börjar han packa ner alla sina tavlor, minnesaker, laddare och kablar, allt åker ner i väskorna. Tillslut är han färdig med allt. Då slår det honom att han inte bara kan bära ut sina väskor i bilen som står ute på gatan. Byns gamla sitter så att de skulle se honom och börja ställa obekväma frågor.

Hmmm hur göra? Han tar på sig sina slitna kortbyxor och en urtvättad T-shirt så att det skulle verka som om han hade ett vanligt ärende in till stan. Packningen slår han in i en presenning och bär ut alltsammans och slänger upp det på bilens flak medan han vinkar glatt till byns äldre…

Fort in i hytten och sätter sig tillrätta lutar sig tillbaka, pustar ut och känner sig lättad över det han sysslar med. Han tar fram sina bilnycklar och in med dem i rattlåset, vrider om och ifrån den nästan nya bilen hörs bara ett dovt klickande….. batteriet är HELT urladdat. Det är nu sen eftermiddag och sambon förväntas komma hem snart. Han grips av panik, rusar in med packningen igen och börjar, så kvickt han hinner, att packa upp. Han hänger upp alla tavlor och minnesaker igen, kopplar in dvd mm och gömmer undan sina väskor. Som sagt han VET exakt var allt skall vara så han hinner precis med att få allt på plats innan han hör familjen återvända från farmen…..

Hans sambo ser att bildörren står öppen så frågar hon vad han gjort med bilen men han finner sig kvickt: eeh jag har dammsugit..…

Han försökte återigen att acklimatisera sig till bylivet men det gick bara inte. En dag lite senare så brast det för honom och denna gång kom han iväg till Bangkok. Väl där så sålde han bilen för en struntsumma och flydde hem till Skandinavien, personligen så jag tror inte han kommer att återvända till byn eller ens till Thailand igen. Men vem som lurade vem hmm vet faktiskt inte om någon blivit lurad. Visst, det finns snyggare sätt att lösa en sådan situation men jag vet att han verkligen försökte men till sist så rann bägaren över….

Huh!! det är tur att Pattaya finns….. hälsar oldThaimer 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej oldthaimer!

Efter 2 veckor bestämmer han sig för att flytta till Thailand.

Vilken story...otroligt men troligtvis sann!

Det var ju inte direkt en genomtänkt beslut.

.förhastat är ju bara förnamnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den berättelsen låter som en kopia fråån en bekant till mig.Han har förvisso inte flyttat ner än men han var två veckor i Phuket,träffade sin drömbrud och föll pladask,nu jobbar han häcken av sig för att få undan så mycket pengar som möjligt,har sålt av båten,bilen,båtskjul,sommarställe,lägenhet +inventarier och allt annat säljbart.Tilläggas kan att han är 55 och hon är 23 så oddsen på detta förhållande är enligt mig inte så stora.När han åker ner är det beställt byggare som ska uppföra hans nya hus på den nyinköpta tomten,Vad jag menar är att han går lite för fort fram,om det inte håller så äger han inte skiten under naglarna ens,men vi får hoppas på en happy ending.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja herregud, man baxnar ju nästan. Vet själv hur kärleken kan få en skvatt galen. När det var som värst kunde jag åka på weekendresor till Bangkok bara för att få träffa henne. Men viss skillnad..hehe.

Men det är. som sagt, vid dessa tillfällen man måste tänka med stora huvudet och inte med det lilla...

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

JAJA

Det varsta ar ju att dom "dumma falangerna" inte lyssnar pa erfarenheten, det ar val inte sa manga som erkanner det, men min gissning ar att en hel del MPR medlemmar sjalva blivit mer eller mindre dragna vid nasan, undertecknad icke undantagen. Om man patalar att det kanske vore lampligt med lite eftertanksamhet, da blir man kallad pessimist, Nej nej, hon ar inte alls sadan. Hmmmm, hur manga har inte gatt som en jycke i strypkoppel till guldsmeden och shoppat? Nar den "stackarn sedan kommit pa att allt inte ar guld som glimmar ar det oftast en ursakt att "det var ingen som berattade det for mig".

Men visst fan ar det najs att vara lite lovesick.

BAA

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Skönt att ett tidigare ganska tabubelagt ämne kan dryftas. Ofta är det ju så att påpekar man att många thaitjejer är penningstinna lurifaxor får man en drös gubbars vrede över sig.

Men sanningen är säkert att det är fler medlemmar som blivit lurade än vad som framkommer. En 23 årig tjej ser givetvis pengarna i första hand när hon träffar en 55-65 årig gubbe.

Det behöver man inte vara samlevnadsexpert för att räkna ut.

Att sedan gubbarna kärar ned sig och blir ruinerade på kuppen är ju egentligen enbart deras eget fel.

Som man sår får man skörda.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Bäste Bror, barstollen är ju oxå penningfixerad eftersom det första han gör när han ser en tjej är ju att fråga om priset på musen.

Å inte kan han betala de två kronor som det kostar att åka taxi, utan han hävdar på fullt allvar att han minsann skall betala samma pris som lokalbefolkningen eftersom han varit i Pattaya flera gånger.

[move]Romstinne Arne[/move] 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja Atom, jag får väl medge att du har rätt vad gäller ålderdomshem i Thailand. Jag brukar inte diskutera trådar på detta forum med fru Chang, men i detta fall gjorde jag det. Fru Chang  meddelar då att visst finns dom. Kallas "baan kon cha laa" om jag minns rätt. Hon vet inte hur mycket det kostar eller hur vanligt det är att thailändare använder sig av tjänsten. Men det förekommer.

Faktum är att fru Chang verkade lite generad när hon berättade detta. Så jag kan väl tro på att det finns viss skam förknippad med att sätta sin gamling där. Men fru Chang har lovat att vi ska besöka en sådan inrättning i Chiang Mai nästa gång vi är där. Jag återkommer med bildberättelse, och förhoppningsvis vet jag mer om saken då.

Ska försöka vara mindre tvärsäker i fortsättningen...

Vad gäller sista stycket i ditt inlägg håller jag i stort sett med dig. Men det finns gränser som jag aldrig kan acceptera överskrids oavsett hur fattigt och eländigt man har det.

För övrigt anser fru Chang att thailändare som blir blåsta i utlandet får viss sympati av en del, men långt ifrån alla thailändare. Vad gäller dansken så valde hon att ej uttala sig.

Herr Chang har talat.

Total respekt for ditt inlagg Herr Chang. Det ar fa som har formagan att erkanna att de varit lite snett ute och jag ar sjalv mycket dalig pa det  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Arne!

Inte behöver man fråga om priset på musen. De flesta barstollar vet väl vad mus kostar per natt.

Pruttmån undviker man ju helst.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

När vi gifte oss slog en tanke Magrood. Är det inte stor risk att banditer åker ut till en by där de vet att ett bröllop kommer att ske? Det finns inga poliser ut på landet. Det skulle ju vara ganska lätt för beväpnade bovar att ta sinsoden och sticka iväg innan någon högre makt skulle kunna ingripa. Därför ville hon visa upp hennes bankbok i stället för att lägga ut massor med kontanter på en platta.

Jag frågade henne om det är vanligt med rån eller stöld i samband med bröllop. Hon svarade att hon aldrig hade hört talas om något sådant. Hon var bara sitt vanliga försiktiga jag när hon tänkte på bankbokslösningen.

Några i tråden menar att merparten av thailändare saknar moral och etik. Om detta stämmer hur skulle det kunna vara möjlig att de flesta i landet gifter sig, bjuder in hela byn, lägger ut en enorm hög med sinsodpengar på en platta och får ha kvar den? Av vad jag har hört har inte ens minsta 1000-bahting och 100-bahting försvunnit. Detta tycker jag låter som ett samhälle med extremt hög moral och etik. Skulle det vara möjlig i Sverige att kunna bjuda något 100-tal av de närmaste grannarna till ett bröllop där det ligger miljoner i kontanter utan att något försvinner?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Svarten

Du har helt rätt, ärligare och finare människor finns inte.

Men det finns alltid någon även där som inte är helt att lita på.

Men dom är väldigt få.

Enda anledningen för mig att skriva om detta överhuvudtaget är för att försöka minska risken att fler ska råka lika illa ut.

Och att försöka få folk att ta det lite lugnt och lära känna varandra ordentligt innan dom satsar stort.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker synd om dansken som nämns här. Det känns tragisk att ingen vill berätta för honom vad som händer. Jag skulle nog ha "tjallat" till honom utan att visa bristande respekt till andra som väljer att inte göra det.

Men jag måste ändå fråga mig varför denne dansk måste översvämma en kvinna som han uppenbarligen inte känner så väl med så mycket pengar. Alla som har levt några decennier borde veta att man inte kan köpa kärlek. Hur tänker denne dansk? Tror han att han kan få en vackrare, trevligare och/eller yngre hustru än vad han hade gjort om han hade varit försiktig med plånboken som de allra flesta är?

Det är givet att denna historia inte hade hänt om han hade väntat tills han kände henne väl med att dela med sig sin förmögenhet. Hon har varit elak med att utnyttja honom men han borde ha lärt sig av historien att "money can't buy you love".

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu lägger ju inte heller jag någon negativ aspekt på det du kallar byarnas nätförmedlingar. Jag bara hävdar att dom fortfarande är så ytterst få att dess betydelse för farangernas stora ökning på landsbygden kan anses vara försumbar.

Innan det kan finnas en nätförmedling i en by så måste det ju trots allt först finnas ett internetcafé... något som ca 99% av byarna saknar.

Nej, dom tjejer som träffar faranger via internet hittas nog fortfarande framför allt i städerna. Dvs landsbygdsstäder i ungefär samma storlek som t ex Helsingborg. Och dom flesta klarar nog att hitta en farang på internet utan att ta hjälp av någon förmedling. Ungefär som nätdejtande svenska tjejer.

Finns faktiskt någe som kallas för mobilt bredband.även i Thai  ;)

Bara i "våran" lilla by finns det minst 3 bruttor som kör mobilt  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

En av danskarna i byn är ihop med en tjej som jobbar i en känd turistort.

Han betalar henne för att inte jobba och stanna i byn.

Där bor hon ihop med sin thailändska man.

Så när dansken kommer presenteras han som en bror.

Dansken är generös mot brodern och dom umgås mycket.

Utvecklingen i det förhållandet skall också bli spännande att följa.

Mvh Isan Lover

Så det är bara dansken själv som inte känner till sanningen?

Alla andra bybor, inklusive dig själv känner till hur det förhåller sig?

I så fall, bland det ynkligaste beteende jag hört talas om...

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så det är bara dansken själv som inte känner till sanningen?

Alla andra bybor, inklusive dig själv känner till hur det förhåller sig?

I så fall, bland det ynkligaste beteende jag hört talas om...

/biker

Håller med dig där Biker.

"Utvecklingen i det förhållandet skall också bli spännande att följa." Dokusåpalover :whistle: ? Skulle inte vilja ha dig som granne i byn  :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Lao Kaow!

Jag skojar med Isaan Lover för att han har knappt skrivit något här sedan han åkte till Isaan. Han är nog som Magrood och mig som inte har tid med MPR när vi är i Thailand (och förmodligen är lite för snåla och lata för att betala för mobilt internet också!).

Quote

 

Så det är bara dansken själv som inte känner till sanningen?

Alla andra bybor, inklusive dig själv känner till hur det förhåller sig?

 

I så fall, bland det ynkligaste beteende jag hört talas om...

 

/biker

Jag försöker att låta bli att bedöma andras tystnad men tycker att ditt begrepp "ynkligt beteende" passar mycket bättre än "thailändarnas avsaknad av moral och etik" vilket har använts här tidigare. :wai:

Samma problem med tystnad finns väl här i Sverige också. Jag fick vara den taskiga budbärare till en vän som bedrogs av sin hustru länge. Det som sårade honom mest var att alla hans vänner kände till det men låtsades inte om det!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Finns faktiskt någe som kallas för mobilt bredband.även i Thai  ;)

Bara i "våran" lilla by finns det minst 3 bruttor som kör mobilt  :great:

Åh tusan, i vår by finns det knappt 3 bruttor i giftasmogen ålder överhuvudtaget. :) Alla vuxna tjejer som inte redan är gifta och har hus , barn och någon affärsrörelse att ta hand om har alla flyttat bort till jobben i städerna. Dessa tjejer ser man nästan bara i byn under nyår, songkran osv när dom kommer hem på familjebesök. Så en eventuell yrkesäktenskapsförmedlare i vår by skulle nog få väldigt svårt att få ihop en kundkrets att leva på.

Att det sedan t ex finns några enstaka lärarinnor, myndighetsanställda unga kvinnor, sjuksköterskor etc kvar och som har en egen internetuppkopplad dator samt via den väljer att själva chatta med killar är väl inte att jämnställa med en äktenskapsförmedling som lever på att skriva mail åt tjejer som vill träffa farang, men inte kan någon engelska.

Visst, finns säkert några enstaka sådana firmor ute i provinserna på något håll men dom är nog ännu inte speciellt vanligt förekommande. Jag har i alla fall inte sett någon ännu och då har jag ändå besökt väldigt många byar i väldigt många provinser.

Men det kommer säkert att bli vanligare och vanligare i takt med teknikframstegen. Skulle ju vara idealt om tjejerna slapp fundera på att åka och jobba i Pattaya bara för att få chansen att träffa en farang utan istället kunde göra det via internet hemifrån byn. Men tyvärr, dit har utvecklingen ännu inte nått för majoriteten av alla farangintresserade bytjejer.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Åh tusan, i vår by finns det knappt 3 bruttor i giftasmogen ålder överhuvudtaget. :) Alla vuxna tjejer som inte redan är gifta och har hus , barn och någon affärsrörelse att ta hand om har alla flyttat bort till jobben i städerna. Dessa tjejer ser man nästan bara i byn under nyår, songkran osv när dom kommer hem på familjebesök. Så en eventuell yrkesäktenskapsförmedlare i vår by skulle nog få väldigt svårt att få ihop en kundkrets att leva på.

Att det sedan t ex finns några enstaka lärarinnor, myndighetsanställda unga kvinnor, sjuksköterskor etc kvar och som har en egen internetuppkopplad dator samt via den väljer att själva chatta med killar är väl inte att jämnställa med en äktenskapsförmedling som lever på att skriva mail åt tjejer som vill träffa farang, men inte kan någon engelska.

Visst, finns säkert några enstaka sådana firmor ute i provinserna på något håll men dom är nog ännu inte speciellt vanligt förekommande. Jag har i alla fall inte sett någon ännu och då har jag ändå besökt väldigt många byar i väldigt många provinser.

Men det kommer säkert att bli vanligare och vanligare i takt med teknikframstegen. Skulle ju vara idealt om tjejerna slapp fundera på att åka och jobba i Pattaya bara för att få chansen att träffa en farang utan istället kunde göra det via internet hemifrån byn. Men tyvärr, dit har utvecklingen ännu inte nått för majoriteten av alla farangintresserade bytjejer.

Bara för att du besökt VÄLDIGT MÅNGA BYAR I VÄLDIGT MÅNGA PROVINSER betyder det väl inte att det inte är vanligt förekommande  :stink:   Hur har du tagit reda på det om jag får fråga? Knackat dörr?

Har besökt ett antal byar i ett fåtal provinser under ett antal år osv. osv. och tycker själv att det förekommer rätt så mycket.men vad vet jag egentligen...vet bara vad jag sett  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...