Jump to content
IGNORERAD

Referentbilaga E - Vilken inkomst?


ernst

Recommended Posts

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nineteen68

    4

  • noBuzz

    3

  • ernst

    3

  • keroan

    2

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Visserligen är många thaitjejer dyra i drift men om inte 324000 i inkomst efter skatt skulle räcka så kanske man ska se sig om efter någon annan att bjuda in på några månaders turistvistelse.

Fullständigt idi*tisk fråga :kort:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Visserligen är många thaitjejer dyra i drift men om inte 324000 i inkomst efter skatt skulle räcka så kanske man ska se sig om efter någon annan att bjuda in på några månaders turistvistelse.

Fullständigt idi*tisk fråga :kort:

BTT

Iofs före skatt.  Förstår inte varför frågan skulle vara idi*tisk. Då när man inte vet vilken gräns myndigheterna har så är det ju bäst att fråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, det finns säkert ingen bestämd gräns utan de vill bara veta om du har förmågan att stå för underhållet under tiden som hon vistas här. Har man tex ett välfyllt konto på banken så behöver man inte ha någon förvärvsinkomst alls.

Med din inkomst så borde det ju inte vara något problem, ris är billigt.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Iofs före skatt.  Förstår inte varför frågan skulle vara idi*tisk. Då när man inte vet vilken gräns myndigheterna har så är det ju bäst att fråga?

Du får har lite översende med herr läraren,,men rätt komiskt att att han inte har koll på att i 99% av alla blanketter i sverige fyller man i bruttolönen :na:

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahas!

Quote

Vilken inkomst skall man ha för att man ska bjuda någon till Sverige?

Jag har snackat med Lasse på Thai-Scan, så at gränssen är runt 200.000 sek / år!

Någon blev nekad med denna inkomst, altså 200.000 sek / år!  :nono:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kanske ska upplysa HERR Rogigoal om att dagens lärare inte förväntas vara de allvetande ugglor som de gamla folkskollärarna hade rykte om sig att vara, för sisådär en 50 år sedan.

Den lärarutbildning som erbjuds idag är uppdelad i olika ämnesinriktningar.

Svenska/Språk

Matte/No

Svenska/So

Slöjd

För att nämna några kombinationer.

Men tack för upplysningen om inkomst vid ifyllande av blankett.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kanske ska upplysa HERR Rogigoal om att dagens lärare inte förväntas vara de allvetande ugglor som de gamla folkskollärarna hade rykte om sig att vara, för sisådär en 50 år sedan.

Den lärarutbildning som erbjuds idag är uppdelad i olika ämnesinriktningar.

Svenska/Språk

Matte/No

Svenska/So

Slöjd

För att nämna några kombinationer.

Men tack för upplysningen om inkomst vid ifyllande av blankett.

BTT

Huvudet på spiken där, BTT måste ju vara ett typexempel på vilket mått av allmänkunskap och beteendevett för att kalla sig lärare idag.

Det är nog allmänt känt för oss som lever i verkliga livet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

kanon tack, då kan man vara lugn på den punkten.

Du kan vara lugn.

Gränsen 200 000 nämndes, har inte hört det men säger inte emot, kan vara så...

Men har man 200 000 och inga lån, billigt boende etc så har man det ganska bra. Har man 400 000 och lån över öronen så kanke man inte har mycket över sen allt är betalt. Men sånt kollas ju inte upp vad jag förstår.

Keroan

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jahas!

Jag har snackat med Lasse på Thai-Scan, så at gränssen är runt 200.000 sek / år!

Någon blev nekad med denna inkomst, altså 200.000 sek / år!  :nono:

Mvh

Kimmo

Vet inte riktigt var gränsen går, blir man nekad att bjuda hit någon på den inkomsten tror jag nog att det berodde på något annat. Min inkomst var uniefär den samma och jag hade inga problem med att bjuda hit 2 st personer på samma gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jahas!

Jag har snackat med Lasse på Thai-Scan, så at gränssen är runt 200.000 sek / år!

Någon blev nekad med denna inkomst, altså 200.000 sek / år!  :nono:

Mvh

Kimmo

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag bjöd hit min flickvän, Numera min fru i början på 2007 ,så var jag mellan 2 jobb, hade alltså 680 kr/dagen (A-Kassa)  ,vilket blir ca 170 000/år tror ja , det var inga problem ,visade inga andra pengar

Mvh Holst

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kanske ska upplysa HERR Rogigoal om att dagens lärare inte förväntas vara de allvetande ugglor som de gamla folkskollärarna hade rykte om sig att vara, för sisådär en 50 år sedan.

Den lärarutbildning som erbjuds idag är uppdelad i olika ämnesinriktningar.

Svenska/Språk

Matte/No

Svenska/So

Slöjd

För att nämna några kombinationer.

Men tack för upplysningen om inkomst vid ifyllande av blankett.

BTT

Vad ar din kombination? Slojd/Forbittrad 4-9 eller Matte/Cynisk 1-7?

Quote

Huvudet på spiken där, BTT måste ju vara ett typexempel på vilket mått av allmänkunskap och beteendevett för att kalla sig lärare idag.

Det är nog allmänt känt för oss som lever i verkliga livet.

Ja, overallt i "verkliga livet" stoter man pa produkterna av dessa larare. Bristande allmanbildning och avsaknad av folkvett i kvadrat.

O/T

Ar val rimligt att det finns ett inkomstkrav for anhoriginvandring eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

He he...    :yes:

BTT,,  Kanske inte pröjsar skatt? va e' de' det låter dyrt ...

 

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inkomstkravet är rätt tramsigast. :)

Ett inkomstintyg räcker och ett påhittat sådant kan jag ju be vem som helst av mina polare med firma att skriva ut åt mig.

Vad gäller kontotillgångar så räcker ett utdrag visande en engångsinsättning av lånade pengar för att ge sken av att man har resurser.

Så varför ha kraven överhuvudtaget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tycker inkomstkravet är rätt tramsigast. :)

Ett inkomstintyg räcker och ett påhittat sådant kan jag ju be vem som helst av mina polare med firma att skriva ut åt mig.

Vad gäller kontotillgångar så räcker ett utdrag visande en engångsinsättning av lånade pengar för att ge sken av att man har resurser.

Så varför ha kraven överhuvudtaget?

Håller med, man kan ju fiffla som man vill med det här. Det borde vara så att mig tog en kreditupplysning. Köpa en TV på avbetalning går inte utan kreditupplysning, men garantera att ta hand om ett människoliv går bra.

Men det är klart, det är ju inte MIG som står för kostnaderna om garanten misslyckas. Vore det så då blev det nog fart på kreditupplysning.

Keroan

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kanske ska upplysa HERR Rogigoal om att dagens lärare inte förväntas vara de allvetande ugglor som de gamla folkskollärarna hade rykte om sig att vara, för sisådär en 50 år sedan.

Den lärarutbildning som erbjuds idag är uppdelad i olika ämnesinriktningar.

Svenska/Språk

Matte/No

Svenska/So

Slöjd

För att nämna några kombinationer.

Men tack för upplysningen om inkomst vid ifyllande av blankett.

BTT

:D:D:D .

Fakking amazing...

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle ju bli mäckta förvånad om dom inte kör det mot skattetasken dataregister,även på Amb i Bkk...  Men va vet jag... :wacko:  

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju ett besöksvisum vi pratar om. Inte ett uppehållstillstånd.

För ett tillfälligt besök tycker jag att det räcker med en ombokningsbar returbiljett och försäkring

som täcker vistelsen.

Kreditupplysningar säger inte mycket mer än vad garanten taxerade i inkomst och förmögenhet året innan.

Inte heller en upplysning ger någon säkerhet vid besökstillfället.

Enda säkerhet jag kan tänka mig vore att referenten deponerar en viss summa som garanti för oförutsedda

kostnader för staten, t.ex 10 000 kr, som återbetalas när besöket avslutas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu är det ju ett besöksvisum vi pratar om. Inte ett uppehållstillstånd.

För ett tillfälligt besök tycker jag att det räcker med en ombokningsbar returbiljett och försäkring

som täcker vistelsen.

Kreditupplysningar säger inte mycket mer än vad garanten taxerade i inkomst och förmögenhet året innan.

Inte heller en upplysning ger någon säkerhet vid besökstillfället.

Enda säkerhet jag kan tänka mig vore att referenten deponerar en viss summa som garanti för oförutsedda

kostnader för staten, t.ex 10 000 kr, som återbetalas när besöket avslutas.

[/quote

Verkar rätt smart, sen om det går å genomföra är en annan sak.. :good:

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu löjligare är kravet på personbevis från den som bjuder in. Om man gör minsta kontroll av inbjudaren i något register torde det ju vara uppenbart huruvida personen existerar eller ej...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ännu löjligare är kravet på personbevis från den som bjuder in. Om man gör minsta kontroll av inbjudaren i något register torde det ju vara uppenbart huruvida personen existerar eller ej...

Herr Chang har talat.

Japp! Håller med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...