Jump to content
dtbkk

Bangkok & Beyond - Då och nu!

Recommended Posts

clion
On 2019-12-17 at 00:06, skrev Matilda:

Fin tanke 😃. Trög som jag är när det gäller elektroniska saker är jag nog mer till besvär. Har hittat några bra sidor på nätet med grundkurs i fotografering 😃

Imspiration Matilda köpte alltid en tidning och ibland 2 Foto ibland lite för dyyr men det finns en annan som är kanon nu kommer inte cenilen på namnet bara  de har jsg sparat och där får man tipps och allt  sen är det bara din fantasi som saknas plus bra mja med objektiv stativ mm som du vill ha men ta det pö om pö

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

clion
On 2019-12-22 at 10:53, skrev dtbkk:

Helt klart ett av det mest kända fotoporträtten i världen. Och NG är verkligen värd att läsa eller bläddra i...

Walking Street Bangkok.

I ett försök att locka ut thaiare från sina hem och turister från hotellrummen och spendera sina stålar så har man satt igång ett nytt projekt: Walking Street. Det börjar med Bangkok och ska sprida sig till andra ställen tydligen. Det är uppdelat på tre områden som jag förstått det: Silom, Yaowarat och Khao San Road.

Jag var på de två förstnämnda på premiären i söndags.

Silom: mycket mat, snacks, dryck, hantverk, underhållning...Flera kända krogar va på plats med små stånd. Trevligt och folkligt. Just Silom har det körts i omgångar förut så inget nytt. Men trevligt ändå. Som jag förstått det hela ska det vara tredje söndagen varje månad som silom stängs av från 12 och framåt. 

Chinatown: Det skriver fredag till söndag varje vecka. Dock fredag och lördag bara en fil på varje sida om vägen, men så har det ju varit de senaste åren så inget nytt. Men det låter ju bra thaistyle. Söndag stängs Yaowarat-gatan av helt från 19.00. Mycket bra.

Khao San Road: DÄr ska det lockas med thaiboxniunge etc. på måndagar. Vet inte omdet kommer göra nån skillnad eller om det lockar folk?

Vi får e hur det utvecklas, men idag söndag så stängs Silom av nu klockan 12 om någon är på plats.

(Det har varit en del prat om kameror etc. Dessa bilder tagna med Iphone 11 pro. Mycket bra att ha med sig kamera. Men vidvinklen suger fett. Oskarp så man undrar hur det gick till. Men finns då en anledning att komma ut på scenen nästa år och säga. Nu med skarpaste vidvinklen som någonsin tillverkats för en mobil)

walking_street_1.jpg

walking_street_2.jpg

walking_street_3.jpg

walking_street_4.jpg

walking_street_5.jpg

walking_street_6.jpg

walking_street_7.jpg

walking_street_8.jpg

walking_street_9.jpg

walking_street_10.jpg

walking_street_11.jpg

walking_street_12.jpg

walking_street_13.jpg

walking_street_14.jpg

walking_street_15.jpg

walking_street_16.jpg

walking_street_17.jpg

walking_street_18.jpg

walking_street_19.jpg

Snyggt som fan som vanligt

En fråga många gånger när jag ser nåt bra och fotar och den ser resultstet pp typ de som dannsar tar du bara 2 foto eller en serie på typ 5 st och letar efter det perfekta fotot

Har ju läst från dig tidigare dp vi unndrat hur du får damerns att bli så avslappnade då berättade du lite vad det din charm eller berättade du om ett reportage

Edited by clion
  • Ge karma 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Stoneys

images.jpeg.933b07c4c77a53d712f066cd08295f65.jpeg

2 timmar sedan, skrev dtbkk:

Fick tre av de få kvinnliga piloterna i RTAF på bild. Trevliga och artiga tjejer som inte hade nått emot att bli fotade. 

En av anledningarna att vara ute i god tid. Fånga dem innan alla ska fota eller flörta med dem...

Från vänster med deras call signs:

Red lips, Sugar och Pizza.

2020_Gripen_30.jpg

Ingen som har call signs Hot lips 😉

Edited by Stoneys
  • Haha 1

clion

Härligt dttbk 

rolba
11 timmar sedan, skrev dtbkk:

Tack Clion. Uppskattas.

Igår började Bangkok Motorbike Festival. Har "några" bilder att gå igenom så för nu får ni nöja er med denna bild. Men det kommer mer.

IF_1.jpg

Fantastiskt bra början.

• Ge karma 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• Cavemannen
      By Cavemannen
      Jag blir uppriktigt lessen när jag tänker på Clion, den där roliga killen som filmade garagefilmerna........
      Mercan är såld, radhuset är sålt, gumman har dragit....tungt, visst....
      Men Clion har ju sina ljusa stunder fortfarande,, t.ex när han fotar och lägger upp sina fina bilder här.
      Men nu är kameran satt i pant...... 
      Faan! kameran och foto var ju ett av få roliga saker han har kvar........
      Är vi mänskliga? kan vi hjälpa Clion? visst vi kan köpa tillbaks kameran, men sen då?
      Jag skiter i sen, jag vill att Clion får tillbaks sin kamera och fortsätter att lägga ut foton här!
      Om @Herr Chang eller @Bibben tar tag i en insamling för att Clion får tillbaks sin Kamera så lovar jag att vara den första att skänka ett bidrag(första gången jag skänker på MPR)
      ps. jag gillar en Clion med kamera mycket mer en en Clion utan kamera, särskilt de sista 5-6åren då han verkligen lärt sig att fota bra.
      ps2. skulle det vara utanför MPRs regler för humanitet så sänd ett PM så sätter jag in en slant på hänvisat konto av Herr Chang/Bibben
    • Kötthandlarn
      By Kötthandlarn
      Ja, vad är nu historien om Lamai64?

Han nådde nyligen det magiska 100 000 karma och strax därefter byttes hans namn till L64 och karma  gick tillbaka till noll....
      Är det hans eget val att starta om från början eller är det en hemlig MPR-regel som följer den svenska jantelagen ?

Typ du skall inte tro ngt för att du nått 100 000....    

Eller....

Så har jag missuppfattat allt som vanligt...

Nåväl, han är ändå en av mina MPR-kungar och Biltema saknar honom när han är ute och gör omvärlden osäker....

• pigge01
      By pigge01
      Ny kommer bjässen.Majestic Maersk

Den största container jagaren.
      Hon har legat på Långeline i Köpenhamn för dop.
      Och almen visning,

http://www.goteborgshamn.se/Terminaler--partners/Ankomster-och-Avgangar/#!/arrival/2013-09-29/2013-10-02/null/1/

Hon kommer till kajplats 611 i kväll ca:20.30
      Passera Höganäs just nu 13,35

Hälsar pigge01
    • Minne00
      By Minne00
      Nä, jag vägrar sitta hemma och bara bli slö, på med löparskor och leta upp Slottsskogen..
      Tar med kameran, läckra skuggor nu och om ett par timmar kommer ljuset vara kanon! 

Någon som vill göra mig sällskap så är ni välkomna att höra av er på 0722-333060.

SNÄLLA moderatorer. kan mitt telefonnummer få ligga kvar? Jag vet hur man blockar och jag vet hur man stänger av telefonen om det skulle behövas...

// Minne00

Lovar att bjuda på bilder senare.
    • Myran
      By Myran
      Fick idag för mig att jag skulle börja pyssla med "timelapse", alltså att ta en mängd bilder under flera timmar/dagar som man sedan sätter ihop till ett kortare klipp. Efter att ha experimenterat lite så har jag nu mitt första klipp. Det består av 175 bilder tagna med 20 sekunders mellanrum under cirka en timme, och klippet ligger på 18 sekunder. Jag har vanligtvis riktigt grymt rött och gult ljus under solnedgången vid min balkong i Bangkok, men idag var det ingen höjdare. 
      Hur som helst, ska försöka igen imorgon med lite ändrade inställningar i kameran, men här har ni det första klippet. Om det är någon fler som sysslar med timelapse så får ni gärna dela med er. Tips på kamerainställningar välkomnas; använder en Eos 450D.

Jag rekommenderar att ni ser på videon i minst 720p.

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy