Jump to content
dtbkk

Bangkok & Beyond - Då och nu!

Recommended Posts

bob
6 minuter sedan, skrev Enis:

Din fru har mycket god smak

enis

Enis nu blir jag besviken på dig, det ser ju ut som att hon har gått 12 ronder mot Muhamed Ali med den näsan...

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Enis
2 minuter sedan, skrev bob:

Enis nu blir jag besviken på dig, det ser ju ut som att hon har gått 12 ronder mot Muhamed Ali med den näsan...

De andra två ser ut dom de legat under kirugkniven och justerat fejan allt för mycket... med både kniv och blekmedel sådant gillar inte jag

men du har rätt i det nu när jag tittar noggrannare att hon ser ut att fått en snytning på nosen

Tur vi gillar olika så vi får en var 😃

Enis

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Enis
27 minuter sedan, skrev dtbkk:

Film 1: Karate Olympia

Känns som en rulle man kan ha sett på VHS.... back in the days... :ninja:

De övriga erkänner jag inte att jag sett :slow:

kultur är det vilket som ....

/Enis

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Naam kaeng
9 timmar sedan, skrev dtbkk:

Naam Kaeng. Se nedan.

För en gångs skull kan jag säga att detta är filmer jag inte sett!  :-)  

Oerhört spännande i alla fall, fast alltid tråkigt när de river gamla anrika biografer. Visst är moderna salonger, med all sin nya teknik överlägsna i bild och ljud - men det finns (fanns) någon stor och svårslagen elegans med dessa stora biosalar, en aura som känns men inte går att ta på. Thanks for sharing!

Gammal_bio.jpg.a50e745465c17ddd0c984d53544f0f02.jpg

• Ge karma 8

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Peolito

Hoppsan. Plötsligt blev bilutställningar intressant. :-)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
rolba
On 12/5/2017 at 13:07, skrev dtbkk:

Inte ännu. Kanske till helgen, men så såg jag att de har öppet till med 11 då det är en ersättningsdag för helgdagen som faller på söndag. Måndag skulle passa mig bäst. Vi får se. Men det kommer mycket annat. Men sugen på att åka dit det är man ju.

Så för nu får du och andra hålla till godo med dessa gamla bilder.

ME_mixat_1.jpg

ME_mixat_2.jpg

ME_mixat_3.jpg

ME_mixat_4.jpg

ME_mixat_5.jpg

ME_mixat_6.jpg

ME_mixat_7.jpg

ME_mixat_8.jpg

ME_mixat_9.jpg

ME_mixat_10.jpg

ME_mixat_11.jpg

ME_mixat_12.jpg

ME_mixat_13.jpg

ME_mixat_14.jpg

:kort: Är ju mc på flera bilder. :big_smile:

• Ge karma 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Luke the Drifter

Jag säger som Buddy Holly.

It's so easy to fall in love !

Tusen tack för alla fina bilder dtbkk ( särskilt pinglorna i ditt sista inlägg ) :wai:

// Luke the Drifter

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nemo

Hur mycket är kilopriset på spackel nuförtiden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
b-tung
On 2017-12-07 at 03:02, skrev Nemo:

Hur mycket är kilopriset på spackel nuförtiden?

Det kvittar för "bildamerna" behöver så lite av den varan :)

• Ge karma 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• Cavemannen
      Av Cavemannen
      Jag blir uppriktigt lessen när jag tänker på Clion, den där roliga killen som filmade garagefilmerna........
      Mercan är såld, radhuset är sålt, gumman har dragit....tungt, visst....
      Men Clion har ju sina ljusa stunder fortfarande,, t.ex när han fotar och lägger upp sina fina bilder här.
      Men nu är kameran satt i pant...... 
      Faan! kameran och foto var ju ett av få roliga saker han har kvar........
      Är vi mänskliga? kan vi hjälpa Clion? visst vi kan köpa tillbaks kameran, men sen då?
      Jag skiter i sen, jag vill att Clion får tillbaks sin kamera och fortsätter att lägga ut foton här!
      Om @Herr Chang eller @Bibben tar tag i en insamling för att Clion får tillbaks sin Kamera så lovar jag att vara den första att skänka ett bidrag(första gången jag skänker på MPR)
      ps. jag gillar en Clion med kamera mycket mer en en Clion utan kamera, särskilt de sista 5-6åren då han verkligen lärt sig att fota bra.
      ps2. skulle det vara utanför MPRs regler för humanitet så sänd ett PM så sätter jag in en slant på hänvisat konto av Herr Chang/Bibben
    • Kötthandlarn
      Av Kötthandlarn
      Ja, vad är nu historien om Lamai64?

Han nådde nyligen det magiska 100 000 karma och strax därefter byttes hans namn till L64 och karma  gick tillbaka till noll....
      Är det hans eget val att starta om från början eller är det en hemlig MPR-regel som följer den svenska jantelagen ?

Typ du skall inte tro ngt för att du nått 100 000....    

Eller....

Så har jag missuppfattat allt som vanligt...

Nåväl, han är ändå en av mina MPR-kungar och Biltema saknar honom när han är ute och gör omvärlden osäker....

• pigge01
      Av pigge01
      Ny kommer bjässen.Majestic Maersk

Den största container jagaren.
      Hon har legat på Långeline i Köpenhamn för dop.
      Och almen visning,

http://www.goteborgshamn.se/Terminaler--partners/Ankomster-och-Avgangar/#!/arrival/2013-09-29/2013-10-02/null/1/

Hon kommer till kajplats 611 i kväll ca:20.30
      Passera Höganäs just nu 13,35

Hälsar pigge01
    • Minne00
      Av Minne00
      Nä, jag vägrar sitta hemma och bara bli slö, på med löparskor och leta upp Slottsskogen..
      Tar med kameran, läckra skuggor nu och om ett par timmar kommer ljuset vara kanon! 

Någon som vill göra mig sällskap så är ni välkomna att höra av er på 0722-333060.

SNÄLLA moderatorer. kan mitt telefonnummer få ligga kvar? Jag vet hur man blockar och jag vet hur man stänger av telefonen om det skulle behövas...

// Minne00

Lovar att bjuda på bilder senare.
    • Myran
      Av Myran
      Fick idag för mig att jag skulle börja pyssla med "timelapse", alltså att ta en mängd bilder under flera timmar/dagar som man sedan sätter ihop till ett kortare klipp. Efter att ha experimenterat lite så har jag nu mitt första klipp. Det består av 175 bilder tagna med 20 sekunders mellanrum under cirka en timme, och klippet ligger på 18 sekunder. Jag har vanligtvis riktigt grymt rött och gult ljus under solnedgången vid min balkong i Bangkok, men idag var det ingen höjdare. 
      Hur som helst, ska försöka igen imorgon med lite ändrade inställningar i kameran, men här har ni det första klippet. Om det är någon fler som sysslar med timelapse så får ni gärna dela med er. Tips på kamerainställningar välkomnas; använder en Eos 450D.

Jag rekommenderar att ni ser på videon i minst 720p.

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy