Jump to content
dtbkk

Bangkok & Beyond - Då och nu!

Recommended Posts

Ducce

Suveränt bildreportage.

Också skönt att höra att det är fler som är lite skeptisk till Lottie´s helgongloria.

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
teppan

otroligt starka bilder och berättelser..som sagt..inför naturkrafterna är människan liten.enda turen i oturen som slår mig är att tsunamin inte slog in nattetid.då har nog dödssiffrorna varit om möjligt ännu mera horribla...usch hemska tanke.

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Tamdai

Denna tråd är monumentalt överlägsen allt annat dravel på detta forum, all respekt till TS, inte många gånger jag gråter framför datorn men att läsa detta gör mig rörd.

Tack för en fantastisk tråd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Tummen upp 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
THAISWEDE

Sagt det förut men säger det igen, jävlar vilken bra tråd!

Absolut en av dom bästa.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Krafta

Tsunami  2004 (del 7)

Tack för alla kommentarer gällande tsunamibilder. Hoppas kunna återspegla vad vi upplevde på plats. Hoppas ni kommer gilla annat material som kommit och kommer upp...

Den 30 december var Lottie Knutsson på Fritidsresor höjdpunkten i media. Hon anklagade allt och alla och slog sig och Fritidsresor hårt på bröstet. Hundratals svenskar skulle dö på sjukhusen och i flygterminalen. Hon hade säkert i vissa påståenden.

En svensk kille som roddade i hangaren och hade nån typ av ansvar blev asförbannad då han ansåg att det vara att stressa upp folk i onödan. Han sa "Ingen dör i min hangar!".

Fakta enligt de uppgifter jag har: Det var endast en svensk som omkom efter det att de kommit under läkarvård. Det var en kvinna som hade flygits till Bangkok, men hennes liv gick inte att rädda. Alla andra som låg på sjukhus eller i hangaren överlevde.

Bilder från hangaren vid flygplatsen på Phuket under några dagar i slutet av december 2004.

Thaitjejen Oat i vit väst var sjuksköterska och hade tagit ledigt från jobbet i norra Thailand för att volontärarbeta.

Kvinnan i rött hår och grön t-shirt var en svensk skjuksköterska.

Tack för en bra tråd och fina bilder!

Att Lottie Knutsson slog på alla trummor är jag tacksam för eftersom ingen annan statsanställd som har betalt för att larma vid sådana här situationer gjorde det! Hade staten haft någon fungerande organisation så hade dom ju reagerat många timmar innan fritidsresors representant tappade tålamodet!

Tittade ju själv med stor oro på nationella/internationella tv bolag och förundrades över varför inte några myndigheter gjorde några insatser det första dygnet.

Sen får vi ju så här efteråt vara tacksamma för att den thailändska befolkningen och sjukvården som ställde upp och gjorde ett fantastiskt arbete!

Skulle samma situationen ske i ett annat land i framtiden så är det ju ganska viktigt att sverige har en organisation som står på tårna för några liknande händelser!

Dvs: beredskapen vid sådana här katastrofer vara betydligt snabbare än att ett resebolag ska behöva initiera ett räddningsuppdrag!

• Tummen upp 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
AnTove

Mycket starka bilder och väcker många känslor och minnen hos mig . Har faktiskt svårt att hålla tillbaks tårarna när jag ser vissa bilder , känns som att det är något man aldrig kommer att bearbeta helt . Trots tio år gångna ! Gick och drog mig för att se Koh lak dokumentären för några dagar sedan , men det kändes bättre efter att ha sett den  . 

För den som inte såg den http://www.svtplay.se/video/2552207/khao-lak

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
UglyFarang

otroligt starka bilder och berättelser..som sagt..inför naturkrafterna är människan liten.enda turen i oturen som slår mig är att tsunamin inte slog in nattetid.då har nog dödssiffrorna varit om möjligt ännu mera horribla...usch hemska tanke.

Tror du det?

På natten hade det inte varit så många på stranden.

Det är 10 år sedan, men allt kommer tillbaka som igår, ljud, lukten/stanken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Kim

Vilket guldkorn till tråd. fantastiskt bra. Dina bilder på forumet har ju alltid varit 5 plus, fast texten till förhöjer ju betraktandet så himla mycket.
Tack för ännu en tråd att bevaka.

• Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Nakhon

dU HAR

Suveränt

post-3975-0-43254300-1419935580.jpg

Denna bilden alltså, den berörde mycket djupt, Blicken och ansiktsuttrycket

/Enis

Enastående bilder. Giller din betraktelse från fest till ofattbar sorg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Nakhon

dU HAR

Suveränt

post-3975-0-43254300-1419935580.jpg

Denna bilden alltså, den berörde mycket djupt, Blicken och ansiktsuttrycket

/Enis

Enastående bilder.

Var själv nere, några dagar efteråt, Men det kan vi kanske ta nån annan dag.

Det är precis sådana där stunder i livet man aldrig nånsin glömmer

Dina bilder :good:

Absoluta

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll