Jump to content
dtbkk

Bangkok & Beyond - Då och nu!

Recommended Posts

sakonnakhon

http://www.dn.se/nyheter/sverige/lars-danielsson-inte-vart-ansvar-att-flyga-hem-svenskar/

Lars Danielsson ger sin syn på kaoset i Stockholm under den tiden i en ganska bra intervju gjord i Seoul av en av mina journalistkolleger från skolan Björn Af Kleen.

Känner igen det där du säger att du inte led särskilt på plats, på något vis kommer man in i en liten arbetsbubbla och jobbar på på ett sätt som, för utomstående kan ses som ganska märkligt och kanske även lite känslokallt men jag vet en hel del journalister som skickades ner som mådde mycket dåligt när de kom hem. De var inte förberedda alls på vad de skulle möta och uppleva.

För övrigt en riktig kanontråd du skapat!

Tack för länken till intervjun med Lars Danielsson. Interessant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
olle042

Tsunamin 2014. 26 december (del 2)

Efter Krabi så åkte vi vidare mot Phuket. Vi kom fram mitt i natten till Bangkok Phuket Hospital i Phuket Town. Det är kaos. Vi träffar ambassadören Jonas, prästen Lennart och den svenske kordinatorn Kennerth som diskuterar det som måste göras.

Journalisten och jag intervjuar de tre, plus en del skadade svenskar. Ambassdören går runt och pratar med svenskar som ligger i korridoren och inne på akuten. Jag lånar ut min telefon till några så det kan underrätta sina anhöriga. Sjukhuset öppnar upp sin wifi så att den kan användas gratis. Efter att jag skickat bilder så letar vi upp ett hotell som vi känner till. Det finns inga rum direkt med ska nog ordna sig säger de i receptionen. Klockan är nu 4 på morgonen den 27 december. Journalisten vill skriva lite mer så han sätter sig och skriver. Jag tar en (dyr) taxi ner till Patong Beach.

Instämmer med övriga. Starka bilder från tsunamin.

Prästen Lennart och hans bror Lars Hamark är gamla

barndomskamrater från Helsingborg. Har blivit många besök i

svenska kyrkan i Bkk. Är dock ett antal år sedan sist nu.

Vet att Lennart flyttade till Kina och Shanghai sedan men vet inte om han är kvar där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
dtbkk

Instämmer med övriga. Starka bilder från tsunamin.

Prästen Lennart och hans bror Lars Hamark är gamla

barndomskamrater från Helsingborg. Har blivit många besök i

svenska kyrkan i Bkk. Är dock ett antal år sedan sist nu.

Vet att Lennart flyttade till Kina och Shanghai sedan men vet inte om han är kvar där.

Lennart verakr vara i Sverige för tillfället i alla fall. Ska hålla nyårsbön i en kyrka i Sverige på nyårsdagen.

Dom slet hårt med att försöka organisera allt.

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Duracell

När man ser spåren efter denna tsunami och ser vad den ställde till med så inser man vilken kraft det finns i naturen, orsakad av helt vanligt vatten.
Det är nästan svårt att förstå att en enorm våg av vatten kan riva flera, flera hus och spola bort stora områden natur samt även ta tusentals människoliv.
Tack för en mycket intressant tråd.

• Tummen upp 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
navion hispania

Kanon tråd,  berör  då vi förlorade ett litet beach hus i La Pakarang  Khao Lak, men spelar inte stor roll då anhöriga klarade sig.

• Tummen upp 8

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
UglyFarang

När man ser spåren efter denna tsunami och ser vad den ställde till med så inser man vilken kraft det finns i naturen, orsakad av helt vanligt vatten.

Det är nästan svårt att förstå att en enorm våg av vatten kan riva flera, flera hus och spola bort stora områden natur samt även ta tusentals människoliv.

Tack för en mycket intressant tråd.

Vågen hade väl snittat ca 900KM/h till den nådde Phuket och Khao Lak så lite tryck i vågen var det definitivt, jag var på Phuket och det var en hel del som blev sopor.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
b-tung

Instämmer med dom övriga otroligt intressant tråd och tack för din text därtill. Dina tsunamibilder ger en helt annan inblick än vad man har varit med om tidigare. Tack!

• Tummen upp 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll