Jump to content
dtbkk

Bangkok & Beyond - Då och nu!

Recommended Posts

kitungmakmak

Tycker det är bra att få med dualiteten i landet, sippa på drinkar på takbarer och demonstrationer på gatorna samtidigt under BKK skutdown tex. Är liksom två världar som inte ens möts.

Men jag har fått för mig att du vistas i båda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
GreenValley

Tsunamin 2014. 26 december (del 2)

Efter Krabi så åkte vi vidare mot Phuket. Vi kom fram mitt i natten till Bangkok Phuket Hospital i Phuket Town. Det är kaos. Vi träffar ambassadören Jonas, prästen Lennart och den svenske kordinatorn Kennerth som diskuterar det som måste göras.

Journalisten och jag intervjuar de tre, plus en del skadade svenskar. Ambassdören går runt och pratar med svenskar som ligger i korridoren och inne på akuten. Jag lånar ut min telefon till några så det kan underrätta sina anhöriga. Sjukhuset öppnar upp sin wifi så att den kan användas gratis. Efter att jag skickat bilder så letar vi upp ett hotell som vi känner till. Det finns inga rum direkt med ska nog ordna sig säger de i receptionen. Klockan är nu 4 på morgonen den 27 december. Journalisten vill skriva lite mer så han sätter sig och skriver. Jag tar en (dyr) taxi ner till Patong Beach.

Till skillnad från hemmafrontshjältarna på UD i Stockholm (som låste in sig och firade jul) så försökte Jonas Hafström snabbt skaffa sig en uppfattning om vidden av katastrofen.

Han blev senare Sveriges ambassadör i Washington vilket anses vara det kanske mest prestigefyllda ambassadörsjobbet.

Under perioden juni-dec 1977 gjorde vi Fn-tjänst i Sinai tillsammans, han var då bataljonschefens adjutant.

• Tummen upp 9

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Sam sip sam

Till skillnad från hemmafrontshjältarna på UD i Stockholm (som låste in sig och firade jul) så försökte Jonas Hafström snabbt skaffa sig en uppfattning om vidden av katastrofen.

Han blev senare Sveriges ambassadör i Washington vilket anses vara det kanske mest prestigefyllda ambassadörsjobbet.

Under perioden juni-dec 1977 gjorde vi Fn-tjänst i Sinai tillsammans, han var då bataljonschefens adjutant.

Och TV var väl kommendör 

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
GreenValley

Och TV var väl kommendör 

I så fall har han vuxit med en halvmeter sedan dess!

Force Commander var en general från Indonesien vid namn Rais Abin! :crazy:

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Sam sip sam

I så fall har han vuxit med en halvmeter sedan dess!

Force Commander var en general från Indonesien vid namn Rais Abin! :crazy:

Skulle inte förvåna mig  han kan nog det också :heat:  :heat:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
THAISWEDE

Kanonbilder dtbkk!

Tsunamibilder är ju väldigt starka. Det är annat än det som oftast läggs upp här.

Tackar!

Ändrades av THAISWEDE
  • Tummen upp 8

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll