Jump to content
IGNORERAD

Varför är Bahten så stark??


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Ja det var ju lixom inget nytt :whistle:

Vet inte riktigt vad du menar men trådens namn är "Varför är Bahten så stark??" och du skrev att bahten var stark mot dollarn. Jag vill hävda att bahten inte är stark utan att det är dollarn som är svag. Nyansskillnad som kanske inte spelar så stor roll men ser man över en 20-års period så är t.rx. Argentinska peson en av de få valutorna som bahten har varit starkare mot eller man ska kanske säga att thaibahten inte har varit lika svag som peson. Bahten har dock på en 20-årsperiod varit svagare än dollarn.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Merlins

    11

  • Sam sip sam

    6

  • Pingislover

    3

  • Tallviking

    3

Mest aktiva i denna tråd

Så vad är den säkra investeringen då? Fastigheter, mark, skog, etc? Känns som det är lika bra att bränna pengarna på vin, kvinnor och sång.

En Beer Bar i Pattis förstås! :drinks:

What could possibly go wrong? :whistle:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag trodde att valutan skulle försvagas inför valet, men ack så fel man kan ha.

Finansmarknaderna måste tro på Thailands ekonomi, och att eventuella olika valresultat inte påverkar så mycket, i Thailands inrikespolitik.

Får hoppas för min egen plånbok, att den försvagas så att jag får 5 bath för en krona snart.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag trodde att valutan skulle försvagas inför valet, men ack så fel man kan ha.

Finansmarknaderna måste tro på Thailands ekonomi, och att eventuella olika valresultat inte påverkar så mycket, i Thailands inrikespolitik.

Får hoppas för min egen plånbok, att den försvagas så att jag får 5 bath för en krona snart.

Leif

Bathen är svag

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...