Kitung Inlagd Januari 30, 2009 Dela Inlagd Januari 30, 2009 Hoj Jag vet att frågan diskuterats i en äldre tråd här tidigare, men måste ta upp den igen. Vi var på banken idag för att sätta in älsklingen som kontoinehavare på mina bankkonton (inte mycket pengar kvar, men ändå , samt att öppna ett eget konto till älsklingen med Visakort. Det gick aldeles utmärkt, men när jag avslutade med att älsklingen behöver ett ID-kort, sa flickebarnet bakom disken skamset att de tyvärr inte utfärdade några nya ID-kort, utan bara förnyade redan utfärdade. Kanske polisen kunde utfärda ett sådant, föreslog flickan bakom disken. Nåväl, polisstation ligger inte så långt från banken, så vi knallade dit, bara för att få beskedet från ett bastant fruntimmer bakom den disken, att de bara utfärdade SchengenID till svenska medborgare. För tillfället finns det ingen som utfärdar ID-kort till ickesvenska (vilket djävla uttryck individer. Det förs tydigen diskussioner om att Skatteverket från juni eller juli ska få det uppdraget, men just nu är det kört. Är det någon av er som lyckats med er bank att få ut ett ID-kort i år till er älskling? Kan tillägga att jag besökte Swedbank i Landskrona. Något slokörade gick vi till Arbetsförmedlingen för att skrivas in i rullorna där, och mötte en otroligt trevlig, klok och empatisk handläggare, som engagerade sig älsklingen och verkligen överträffade mina förväntningar på denna institution. Så vi fick en bra eftermiddag tillsammans, och en hel del på agendan avklarad med lyckat resultat. Dock inte ID-kortet, några tips från er andra? Hälsningar Kitung Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Acker Inlagd Januari 30, 2009 Dela Inlagd Januari 30, 2009 Det ska vara spikat med att Skatteverket ska utfärda ID-kort till sommaren. Så det är nog enklast att vänta på det om ni inte orkar byta bank. Vissa banker kanske kan utfärda även om man inte är kund, men de flesta tror jag brukar kräva detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 30, 2009 Dela Inlagd Januari 30, 2009 Tja, lyckas det inte på banken är det nog bara att vänta tills 1 juni och ställa sig i kö hos Skatteverket. Den kön lär bli lång... Det är rent ut sagt skandal att myndigheterna låtit det bli så här. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd Januari 30, 2009 Dela Inlagd Januari 30, 2009 Är det någon av er som lyckats med er bank att få ut ett ID-kort i år till er älskling Hej Kitung, Min sambo fixade ett ID-kort hos Nordea..där hon har sitt lönekonto. Det var iofs inte i år.2006 tror jag det var om jag inte minns fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Januari 30, 2009 Dela Inlagd Januari 30, 2009 Det kallas för MOMENT 22. "Hur du än vänder dig så får du ett arsle i ansiktet momentet" kallar Jag det för,, C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Januari 30, 2009 Dela Inlagd Januari 30, 2009 Hej Mitt råd är, Byt bank! tyvärr är allt för många trogna sin bank de haft i många år o inte byter vid dåligt bemötande. Tyvärr har vi allt för stor respect för banker. Kom ihåg att de tjänar pengar på dig. Gå runt till andra banker o fråga om de kan hjälpa till. Om de gör det, byt till den banken. Om det gällt något inom service yrken hårklippning, bilverkstad, mataffär, så hade du säkert bytt till en annan firma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Mr Lamai Inlagd Januari 30, 2009 Dela Inlagd Januari 30, 2009 Vad är det för fel på ett Thailändskt ID kort i Sverige? Jag har aldrig ens funderat på att ge mig på att försöka få ut ett Thailändskt ID kort åt mig fast jag vistas där 180 dagar om året de senaste 14 åren. Mvh Mr Lamai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Olinen Inlagd Januari 30, 2009 Dela Inlagd Januari 30, 2009 Hej Vi fixade idkort på swebank men vi fick nej först eftersom vi inte var gifta så kunde inte jag i god för henne , då ringde jag min bankkontakt sen jag hade min firma och han sa att vi skulle försöka men att det kanske inte blev godkänt på högre ort . men nu har damen sitt idkort . Så försök att prata med någon som inte står i kassan så kanske det går bra . Lycka till mvh Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Feskeböxa Inlagd Januari 30, 2009 Dela Inlagd Januari 30, 2009 Jag jobbar själv på bank och det hela är väldigt enkelt. Sedan 1 december får banker inte utfärda nya ID-kort. Endast ersättningskort för befintliga. Att staten sedan inte har tänkt ut vem som ska ge ut nya id-kort, är en annan sak. Men visst, byt du bank.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew Inlagd Januari 30, 2009 Dela Inlagd Januari 30, 2009 Finns absolut inget förbud för bankerna att utfärda nya ID-kort. Jag var på "min" bank(SEB) igår och fixade ID-kort till tjejen, var inga som helst problem. Dom sa att eftersom jag var en känd kund i banken så var det ok. Krävdes bara att jag intygade tjejens identitet, personbevis, kopia på thaipasset och ett foto. ID-kortet kommer om 4-6 veckor. Kan ju tillägga att jag pratade med min "privatrådgivare" och inte någon tjej i kassan. Tam dii dai dii, tam chua dai chua DONATION TILL BRÄNNSKADADE POP GÖRS MED HJÄLP AV DENNA TRÅD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.