Jump to content
IGNORERAD

visum till svärmor


phitsanulok

Recommended Posts

Svärmor vill hit och hälsa på till sommaren, vilka papper ska skickas dit, bilaga E har jag förstått men det ska väl vara ett till dokument tillsammans med mitt personbevis, leg och inkomst-arbetsintyg.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det är för din svärmor

1. http://www.migration...a_119031_en.pdf    det är Application for Shengen Visa

2. http://www.migration...d_201031_en.pdf 

det är family appendix for applicants- appendix D

3. copy passpost

4. foto 2*2

5. försäking resa man kan köpa nära sweden embassy kostar ungefär 2500 för 3 månader

6. Svärmor personbevis

7. copy boking ticket 

För som ska inbjuda

1. http://www.migration...e_213031_en.pdf

det är appendix E

2. Personbevis

3. copy passpost

4. statment från bangken eller skatte bevis

i am not good Svenska becoz i only live in sweden 2 year  but i want to try. :yes: if you have something to ask may can i help you if i can do.

www.thaiforeningeskilstuna.webs.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Det är för din svärmor

1. http://www.migration...a_119031_en.pdf    det är Application for Shengen Visa

2. http://www.migration...d_201031_en.pdf 

det är family appendix for applicants- appendix D

3. copy passpost

4. foto 2*2

5. försäking resa man kan köpa nära sweden embassy kostar ungefär 2500 för 3 månader

6. Svärmor personbevis

7. copy boking ticket 

För som ska inbjuda

1. http://www.migration...e_213031_en.pdf

det är appendix E

2. Personbevis

3. copy passpost

4. statment från bangken eller skatte bevis

i am not good Svenska becoz i only live in sweden 2 year  but i want to try. :yes: if you have something to ask may can i help you if i can do.

Om svärmor tänker ¨ka tillbaka till Thailand och inte stanna i Sverige men vill stanna längre än 3 eller 6 månader så är det bättre att ansöka om tillfälligt uppehållstillstånd för besök. Man ansöker då inte om Schengenvisa utan använder blankett 114021 istället. Man behöver då inte heller ha bokat biljett innan man ansöker. Läs mer på t.ex. Thaikonsult.se eller Migrationsverkets hemsida.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
swedenfarang

Jag ska till och bjuda hit svärmor. Men jag undrar om hon behöver presentera några papper på ev. relation till mig? Eller om hon behöver visa papper på att hon är min frus mor? På vilket vis styrker hon relationen?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Din svärmor kan styrka sitt moderskap till din fru via husboken eller din frus födelsebevis. Din svärmor kan få stanna upp till ett år för att besöka sin dotter.

Ska svärmor söka visum ska ni använda följande handlingar - läs här: http://thaikonsult.e...besok-t812.html

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Okej, bra svar. Vi funderade på om födelsebeviset skulle räcka. Men det låter ju bra. Dock ska svärmor bara stanna en månad. :)

Tackar!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem!

Hade svärfar her förra sommaren!

Fyll i bilagerna så korekt ni kan!!

Mor, Far, maka, Syskon, Barn och vilket antal barn som finnes se: blankett.

Lite jobb så spara allt som kopior!!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Skönt att hon är enda barnet :) Annars brukar de vara dålig på att kunna komma ihåg andra familjemedlemmars personuppgifter...

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skönt att hon är enda barnet :) Annars brukar de vara dålig på att kunna komma ihåg andra familjemedlemmars personuppgifter...

Vist kan det vara jobbit men det går.

Upgifterna kommer fram så småning om.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Skönt att hon är enda barnet :) Annars brukar de vara dålig på att kunna komma ihåg andra familjemedlemmars personuppgifter...

Ja... det verkar som många thailändare har en inbyggd slumptalsgenerator när det gäller födelsedatum för anhöriga.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja... det verkar som många thailändare har en inbyggd slumptalsgenerator när det gäller födelsedatum för anhöriga.

Herr Chang har talat.

Verkar som även myndigheterna har det, kommer fortfarande ihåg att exet har födelsedag 11: september (ok, rätt lätt datum att komma ihåg) samt att hon är född 1976 och hennes Buddha-dag är måndag. när jag gjorde en koll var det lördag...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde alla thaitjejer fyllde år den 1 april och 1 maj och 1 juni,,,..Mvh Måne :preved:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Vi sitter och fyller i alla uppgifter nu..men så kom vi till delen där svärmors syskon och deras personuppgifter ska anges. Men det är så många så svärmor kan förmodligen inte komma ihåg alla deras födelsedatum. Hur viktigt kan detta anses vara? ??? Hur har ni andra gjort?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Min uppfattning är att det inte är så viktigt.

Jag var tvungen att bara dra till med en del datum, och hittills har vi inte lidit av det.

Ambassaden vet nog mycket väl att thailändarna inte är så noga med detta.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om svärmor är det möjligt att ta hit svärmor på ut för besök på 1 år och ta ut vårdnadsbidrag på henne.

/Kadde

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

På tal om svärmor är det möjligt att ta hit svärmor på ut för besök på 1 år och ta ut vårdnadsbidrag på henne.

/Kadde

Nja.

Vårdnadsbidrag kan endast betalas ut till vårdnadshavare.

Som  vårdnadshavare är du berättigad till det om:

1. Ditt barn inte går på dagis.

2. Barnet är mellan 1-3 år.

3. Den som mottar bidraget får inte ha ngn slags annan ersättning, typ a-kassa mm.

Men om det är uppfyllt så kan ju den av er som mottar vårdnadsbidraget ge det till svärmor. Och erat barn kan ju svärmor passa. Men visum måste hon fixa på andra grunder.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

En fråga till er som är gift och har tagit hit er svärmor/svärfar. Kan jag som äkta man stå som referent på Visum för besök av släkt? Eller måste jag använda en annan blankett när jag ordnar visum för min frus mamma?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Frugans mamma kommer den 23/7 Du ska stå som garant ingen speciell blankett mer info får du om

du går in på svenska ambassadens hemsida det är en del papper som hon måste ha med sej till ambassaden

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

En fråga till er som är gift och har tagit hit er svärmor/svärfar. Kan jag som äkta man stå som referent på Visum för besök av släkt? Eller måste jag använda en annan blankett när jag ordnar visum för min frus mamma?

Hej.

Gift eller inte spelar ingen roll

Du kan bjuda in vem du vill kompis, käraste, svärfars systerson.

Den du bjuder in behöver dock styrka relationen till den som är referensperson.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

På tal om svärmor är det möjligt att ta hit svärmor på ut för besök på 1 år och ta ut vårdnadsbidrag på henne.

/Kadde

Kanske större chans att svärmoder kan få vårdandsbidrag för dig ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

trodde inte att det fanns någon på forumet som skälvmant skulle vilja ha hit svärmor, ligger måhända ett hot bakom eller har jag bara så fel. jannegbg

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Haha, nja, inga hot här iallafall. En väldigt trevlig o sofistikerad svärmor har jag lyckats få. Synd bara att svärfar inte kunde få ledigt och komma också, hade varit kul och gå några rundor med honom. Han är golftokig.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...