Jump to content
IGNORERAD

Åka till Koh Chang säkert från Jomtien/Pattaya


Peder

Recommended Posts

Min dotter med familj (3 st)bor i Jomtien nu. Skall vidare till Koh Chang. Eller om det blir via Trat. Tips på hur man kan åka stor buss? Eller annan lugn färd de 23 milen? Hittar ingenstans via Google? Å då ger jag upp. Men kanske "kloka forumet" vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Se till att dom för guds skull inte åker minibuss bara, det är alltid en nära döden upplevelse. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Tack. Det blir nog Taxi.

Kort betänketid då de åker imorgon. Men. På detta forum försöker jag beskriva när jag gör en resa från Chiang Mai (bor där).

Då kan någon annan ha nytta av den. Från Pattaya till Koh Chang hittade jag ingen resa. Så jag la upp en ny tråd. Som sagt - det blir en taxi. Återkommer så ni får veta hur det gick. Om någon vill till Koh Chang.från Pattaya. Men ni som nu varit där...från Pattaya...fortsätt å berätta på tråden...min Thailändska dotter gick bet på Internet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bussbolag 407 går från Sukhumwit mot Rayong, där borde buss till Trat finnas. Kanske lite krångligt men det är stor buss.

Har ni kollat den stora busstationen i Pattaya, tror inte att de små, lokala resebyråerna säljer biljetter med de stora bussarna, utan man måste ta sig dit själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går flyg från Suvvan till Trat och från flygplatsen är det nära med minibuss till färjan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Går flyg från Suvvan till Trat och från flygplatsen är det nära med minibuss till färjan

Måste väl va lite bakvänt att åka från Jomtien till BKK & sen till trat ?????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste väl va lite bakvänt att åka från Jomtien till BKK & sen till trat :huh:??

 

Flyga är det absolut säkraste sättet att färdas och till suvvan går det massor av stora billiga bussar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyga är det absolut säkraste sättet att färdas och till suvvan går det massor av stora billiga bussar

Så Du menar att det är säkrare att åka stor buss till Suvvan men inte till Trat? :huh:

Enligt Din resemodell tar man dubbla risker både flyg & Buss samt att man

skitar ner miljön Dubbelt så mycket !!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så Du menar att det är säkrare att åka stor buss till Suvvan men inte till Trat? :huh:

Enligt Din resemodell tar man dubbla risker både flyg & Buss samt att man

skitar ner miljön Dubbelt så mycket !!!!!

 

Nej det menade jag inte !!

 

Ingen fick fram bra alternativ på stor buss till Trat så det återstod bara Taxi eller minibuss och i det perspektivet kom jag med mitt förslag till alternativ färdväg som då uppfyller TS krav på säkerhet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

För några år sedan åkte jag stor buss från Sukomvit/Pattaya klang till Chantaburi och jag vill minnas att det även gick bussar till Trat.

 

Åkte stor buss från Co Chang till Bangkok och den bussen stoppade även i Pattaya för att lämna av passagerare.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste väl va lite bakvänt att åka från Jomtien till BKK & sen till trat ?????

Inte i allvetarens värld,det är det mesta tvärtom,Han tror till och med Sverige kan fånga ubåtar.

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är de framme. Blev minibuss. Chauffören körde som om djävulen var efter honom. Men min dotter, som är cool, menade att nu fick hon prova på detta också. Att åka med en galen racerchaufför. Hon hade bara hört talas om dåliga "kuskar". Nu fick hon uppleva detta. Så hon frågade han, när de kom fram, varför han körde så sakta? Hon skojade med honom att nu missade vi tåget iallafall.hehe..nåja 600 bth per person å fram till hotellet. Inge å gnälla om. Men ändå knepigt att det var så svårt att lista ut logistiken. Om man nu skall proppsa på "stor buss". Å åka söderut.

Men hem, skulle de åka, "Govermentbuss 999 för 275 bth. Å den stannar ju vid "Suvvan". Eller du får ta en gratisbuss de 500 sista metrarna.

Det stannar bussar på Pattaya. buss. stat. varje morgon på väg ned till Trat. Står du där är det bara att hoppa på. Men har du väskor och ungar så

skiter det sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

. Men har du väskor och ungar så

skiter det sig.

Är det för att man nästan måste hoppa på i farten?

 

Vid slutet av central Pattaya road gick jag på bron över sukomvit road och lite till höger så var det en busshållplats med en träbänk och turlista skriven på en träfiberskiva. När bussen kom var det inga problem för mig att konka på bagaget och ta plats innan bussen körde.

Vid slutet av central Pattaya road och lite till vänster finns också en busstation men där kunde inte jag gå på bussen,var nog fel bolag som äger den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...