Jump to content
IGNORED

När åker ni till Thailand nästa gång?

soi cowboy

Recommended Posts

Nakhon
1 timme sedan, skrev LTD:

Skulle också vilja ha 8 veckor i Januari, bästa månaden.

Hur löser man det? 

Med Stålar 😉🙂

• Ge karma 2
  • Replies 6.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Soengsang

211

• Sam sip sam

176

• måne

156

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Imorgon, TG961 20E och 20F...  

precis så är det när man får skjuts i månes limousine,levererad hel, ren o lite smålummig!     egentligen bara en sak att klaga på är att jag tycker att han ska ha vita handskar på när han hjälper m

Jag ger upp, jag flyttar!   Det blev några år tidigare än beräknat men damen är glad i alla fall....   Den 17 sep drar jag  till Thailand och bosätter mig där! Jag har varit där 6 mån om åre

Posted Images

Hua Hin

Om allt går bra med coronan så blir nästa resa Februari 22 hoppas verkligen på det har inte varit där sedan November 19

• Ge karma 8

Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

lasseiudon
11 timmar sedan, skrev Hua Hin:

Om allt går bra med coronan så blir nästa resa Februari 22 hoppas verkligen på det har inte varit där sedan November 19

Så jävla hysteriskt som det är nu så får du räkna med 14 dagars karantän och munskydd på 24/7.

apknug
Precis nyss, skrev lasseiudon:

Så jävla hysteriskt som det är nu så får du räkna med 14 dagars karantän och munskydd på 24/7.

Munskydd kan man väl leva med men tyvärr har du nog rätt om 15 nätters karantän igen. Thailand har rutinerna satta för karantän och vill visa krafttag mot viruset. Karantän fritt till Phuket och 7 dagar för vaccinerade till sommaren kan vi nog glömma tyvärr...... 

• Ge karma 2
koppar55

Planerar att flyga tillbaka i augusti.

Måste först lösa problemet med mitt B-visa och arbetstillstånd som gått ut.   

• Ge karma 3
Nicholas
30 minutes ago, apknug said:

Munskydd kan man väl leva med men tyvärr har du nog rätt om 15 nätters karantän igen. Thailand har rutinerna satta för karantän och vill visa krafttag mot viruset. Karantän fritt till Phuket och 7 dagar för vaccinerade till sommaren kan vi nog glömma tyvärr...... 

Mja. 

7 dagar för vaccinerade borde ju rimligen kunna kvarstå. 

Det är ju faktiskt inte dom som passerar ASQ som sprider smitta. 

Inte alls faktiskt. 

Möjligen när dom väl kommit in och ska sitta på barer, fulla och skrika varandra i munnen på 20cm avstånd. 

Men det handlar ju om lokala fenomen. 

• Ge karma 1
Mr  atm
4 hours ago, Nicholas said:

Mja. 

7 dagar för vaccinerade borde ju rimligen kunna kvarstå. 

Det är ju faktiskt inte dom som passerar ASQ som sprider smitta. 

Inte alls faktiskt. 

Möjligen när dom väl kommit in och ska sitta på barer, fulla och skrika varandra i munnen på 20cm avstånd. 

Men det handlar ju om lokala fenomen. 

Fhm skriver.

Det kan finnas en risk att du kan bli sjuk, trots vaccinationen, och därmed smitta andra, även om du själv inte utvecklar några symtom. Därför gäller de grundläggande råden fortsatt även för dig som är vaccinerad: Stanna hemma även om du bara känner dig lite sjuk. Håll avstånd till andra både inomhus och utomhus.19 apr. 2021

Myndigheternas rekommendationer -idi*ti. 

Det här gått över 1 år med masker och lockdowns lögnen. När ska polletten ramla ner för tv-slavarna?

Edited by Mr atm
  • Ge karma 5
  • Fint 1

Pattaya - SKAPARENS SÄTT ATT SÄGA FÖRLÅT FÖR DEN VÄSTERLÄNDSKA KVINNAN

Nicholas
4 hours ago, Mr atm said:

Fhm skriver.

Det kan finnas en risk att du kan bli sjuk, trots vaccinationen, och därmed smitta andra, även om du själv inte utvecklar några symtom. Därför gäller de grundläggande råden fortsatt även för dig som är vaccinerad: Stanna hemma även om du bara känner dig lite sjuk. Håll avstånd till andra både inomhus och utomhus.19 apr. 2021

Myndigheternas rekommendationer -idi*ti. 

Det här gått över 1 år med masker och lockdowns lögnen. När ska polletten ramla ner för tv-slavarna?

Jo men ASQ pågår i 8 dagar om du är vaccinerad. 

Om du får 2 negativa pcr test är du svårligen en smittbärare. 

Men den fina brittiska mutationen är det bra drag i, och den sprids även i Thailand och Indiens värme. 

Så jag tror nog att situationen här i Thailand kan braka riktigt åt skogen. 

Skälet är att dom aldrig haft våg 1 eller 2, dom får allt på 1 bräde. 

Och sjukvården lägger ju in alla som testar positivt. 

Jag tror inte det är världens bästa plan, men men. 

Själv skulle jag hängt runt här till slutet av Maj, men jag kommer hålla ett öga på detta. 

Om det här fortsätter åt fel håll gäller det att komma ner till suvarnabhumi Innan det blir lockdown. 

Och jag har faktiskt svårt att se hur det inte skulle gå åt del håll. 

Så, tyvärr ATM, det kommer nog även bli skarpt läge för dig med. 

Inte bara abstrakta saker som sker på annan ort. 

apknug

Enligt obekräftade uppgifter från grann forat är vi straxt tillbaka på 14 dagars karantän för alla.......

1619689646867.thumb.png.b5b2ccd184f4b8d0381329ba22823393.png

• Snurrigt 1
  • Tråkigt 3
lasseiudon

Och som grädde på moset skall man sitta på rummet hela tiden även om man testas negativt och inte heller få någon städning av rummet.

Risifrutti
2 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Och som grädde på moset skall man sitta på rummet hela tiden även om man testas negativt och inte heller få någon städning av rummet.

Fy fasiken. 14 nätter utan städning kan inte stämma?

Dom flesta hotellen håller ju bra standard, så det låter lite konstigt..Utgång får man väl efter halva tiden?

NiceBeaver
4 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Min fru satt i karantän för två veckor sedan. Från dag 5 fick hon gå ut på taket en timme om dagen. Då städades rummet av personer i full skyddsutrustning. 

• Gilla 1

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

MaiChai
37 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Min fru satt i karantän för två veckor sedan. Från dag 5 fick hon gå ut på taket en timme om dagen. Då städades rummet av personer i full skyddsutrustning. 

Så var det för mig också, efter det första negativa testet på hotellet så städades rummet under tiden jag hade min dagliga frigång på takterassen. Innan dess klarade jag av att knyta soppåsen och ställa den utanför dörren själv...

• Ge karma 4
  • Fint 1

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

clion

Får de mycket smitta så gör de väll som sist jag var nere förbjuder flyg med pasagerare att landa

Så ett tips åk med Qatar de flög med tomma plan så jag kom hem

• Ge karma 3
  • Haha 1
apknug
1 timme sedan, skrev NiceBeaver:

Det verkar som om vissa ASQ tolkar den ,"nya," reglerna som att det blir ingen frigång förens sista dagen och eftersom man inte får lämna rummet ingen städning....... Hoppas bara att detta Är ett övergående "missförstånd".

Fasen nu tillbaka till 14 dagars karantän igen, det går nog fan knappt att uthärda utan utgång och städning......

• Ojojoj 2
Nicholas
8 hours ago, apknug said:

Det verkar som om vissa ASQ tolkar den ,"nya," reglerna som att det blir ingen frigång förens sista dagen och eftersom man inte får lämna rummet ingen städning....... Hoppas bara att detta Är ett övergående "missförstånd".

Fasen nu tillbaka till 14 dagars karantän igen, det går nog fan knappt att uthärda utan utgång och städning......

Jag fick gå ut på en inhägnad rastgård. 

Kan ju kvitta. 

Jobbade mest hela tiden. 

Kolla formel 1, och lite annan tv.

• Ge karma 2