Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

kungchristian
34 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vettig restid också trots 2 byten.

Ja o det är rätt skönt att sträcka på benen en stund...

Försökte boka plats på de olika flighterna med tripcase ,jag ser ju att en del är bokade men för mig funkar det inte.....vad gör jag för fel?

Christian  

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

35 minuter sedan, skrev kungchristian:

Ja o det är rätt skönt att sträcka på benen en stund...

Försökte boka plats på de olika flighterna med tripcase ,jag ser ju att en del är bokade men för mig funkar det inte.....vad gör jag för fel?

Christian  

Vet inte varför det inte funkar, men normalt sett kan man oftast logga in på sin resa hos flygbolaget, och göra det därifrån.

Lite roligt ser jag nu, du har exakt samma datum som mig, men jag kommer en annan väg, dock ankomst rätt samtidigt :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kungchristian:

Är pnr numret samma som tripcase numret?Screenshot_20221203-194802.jpg.25e5ef9db203934eee3e2073f1812e10.jpg

Tycker det ser ut som TripCase är bokningsnumret, troligen loggar du in med det och ditt efternamn, brukar vara så hos många.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Framme lagom till den andra åttondelsfinalen...

IMG_20221204_031918-02.thumb.jpeg.b70053d9321ea9fb86995df4437b4323.jpeg

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev kungchristian:

Är pnr numret samma som tripcase numret?Screenshot_20221203-194802.jpg.25e5ef9db203934eee3e2073f1812e10.jpg

När du loggar in på Lufthansa respektive Oman air så använder du Airline referens. Det är respektive bolags PNR. Det kan ibland fungera med den överordnade tripcase referensen som kommer från bokningssystemet som använts av resebyrån, bokningssystemet är Saber.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-11-29 at 15:51, skrev Wangthong:

Som norrlänning vill man inte förlänga resan ännu mer för att få bra öl. Man åker ju ändå inte till Thailand för tillgången på bra öl. Där är man glad för de törstsläckare som finns. Redan där har man kompromissat. 

Jvla tur att man tycker att Leo är världens bästa öl 😎

On 2022-11-28 at 13:24, skrev apknug:

Ja det märks att det börjar välla in faranger här nere nu. Och om ni inte har tillgång till gratis lounge som frugan har betalat på Arlanda så verkar Eatery vid gate 16 ha Arlandas billigste öl. 69 kr 40cl. Flyger man Qatar / Finnair så är det vägg i vägg med gaten.

Vart är "här nere" för dig? 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev LTD:

Jvla tur att man tycker att Leo är världens bästa öl 😎

Vart är "här nere" för dig? 

Just nu Cosy Beach, nedanför pratumnak, fiskebyn.16701385914646049990028066843673.thumb.jpg.6a418b35965a388adc4dacb859fbf190.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev LTD:

Jvla tur att man tycker att Leo är världens bästa öl 😎

 

Själv är jag IPA drickare, men all bra öl går ner. Hellre färre bra, än många inte så bra.

I Thailand föredrar jag Leo, men den här gången har de inte slunkit ner som tidigare. Aklimatisering pågår.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Wangthong:

Själv är jag IPA drickare, men all bra öl går ner. Hellre färre bra, än många inte så bra.

I Thailand föredrar jag Leo, men den här gången har de inte slunkit ner som tidigare. Aklimatisering pågår.

Finns numera 2st Leo, kom en Lager ganska nyligen som jag inte gillar, kanske den du råkat köpa? 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev LTD:

Finns numera 2st Leo, kom en Lager ganska nyligen som jag inte gillar, kanske den du råkat köpa? 

Den ser då ut som förut. Både lådan och flaskan. Såg en låda med annat utseende när jag handlade, förmodligen den nya då. Jag var inte så intresserad utan hade bråttom att bunkra upp och komma hem. Dessutom restrött.

Link to comment
Dela på andra sajter

På lördag bär det av. ARN-BKK-CNX.

Vårat flyg till Chiang Mai har schemalagt avgångstid 07:25 från Suvvan så det blir lite tajt med att ta sig till inrikes via immigration. TG961 har ju egentligen enligt schema ankomma BKK vid 05:45 men sker ju inte längre med denna sydliga rutt. Man verkar dock kunna flyga in lite tid den vägen. Jag roade mig därför nu på morgonen att jämföra ankoms och avgångstider mellan TG961 och TG2102. Lördagskärran från ARN ankom BKK 06:19 TG2102 mot Chiang Mai avgick 07:45 det vill säga 1 timma och 26 minuter för de som gjorde bytet så de borde väl ha varit tillräckligt. Har jämfört de 10 senaste avgångarna och en gång i onsdags var det bara 25 minuter emellan så där lär eventuella Chiang Mai resenärer inte kommit med den tidiga kärran. Så det återstår att se hur det går på lördag. Självklart gjorde jag en Excell för ändamålet. 😃

 

 

image.png.8c108774eb1f4cc4eceee966ffd91e3f.pngTG961TG2102

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
5 timmar sedan, skrev Tallviking:

Resenärer med Ving och Sunclass sitter fast efter att en städbil kört på ett flygplan på Kastrup

 

https://www.expressen.se/tv/nyheter/stadbil-krockade-med-flyg-svenskar-fast-i-Thailand/

Grattis till dessa! De får stanna längre i Thailand med Hotel och mat betalt plus att de får 600 euro var i kontant ersättning! 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Restriktioner införs igen 

Vilken försäkring behövs ? Vanlig reseförsäkring täcker väl inte corona 

FB_IMG_1673032338927.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Lars12:

Restriktioner införs igen 

Vilken försäkring behövs ? Vanlig reseförsäkring täcker väl inte corona 

FB_IMG_1673032338927.jpg

Jaha. Vad är vanlig reseförsäkring? Aldrig hört talas om försäkringsbolaget vanlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Lars12:

Restriktioner införs igen 

Vilken försäkring behövs ? Vanlig reseförsäkring täcker väl inte corona 

FB_IMG_1673032338927.jpg

Screenshot_20230106_204049_Facebook.thumb.jpg.0994f846503e28788044f1b4078858ee.jpg

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev norris55:

Screenshot_20230106_204049_Facebook.thumb.jpg.0994f846503e28788044f1b4078858ee.jpg

 

Som vanligt jävligt luddigt, Sverige kräver inte RT-PCR test när du återvänder - ifall du inte kommer från Kina - så då borde man inte behöva varken test eller försäkring som Svensk?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Lars12:

Restriktioner införs igen 

Vilken försäkring behövs ? Vanlig reseförsäkring täcker väl inte corona 

FB_IMG_1673032338927.jpg

 

Hemförsäkringens resedel täcker covid behandling, kruxet var tidigare att få dem att skriva ut ett intyg som fungerade.

 

Frågan är hur de har tänkt göra med de som är "upplysta" och helt ovaccinerade - kan de resa in i Thailand efter detta?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändarna är väl för smarta, nu när folk så småningom börjat fatta att inga restriktioner råder för att resa till Thailand tänker Thailand återinföra dom! Varför kan man fråga sig, jo för att kineserna inte skall känna sig utpekade och bli kränkta?
Turistindustrin, som så smått börjat återhämta sig skall tydligen utplånas och thailändare kan sitta ensamma vid sina sköna stränder bland plastpåsar och annan bråte för inga korkade turister är där och städar efter dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite jävla komiskt detta men eventuelt nya restriktioner från imorgon 8:e enligt viss info.

Men vad jag förstår ingen info på Royal Thai Government Gazette ännu, och det är ju den informantionen som gäller!

Absolut ingen information på ambassaders hemsida.

-Troligt att vaccinationskrav är/blir ett krav.

-Vissa officiella sidor påstår att endast vissa resande behöver försäkring, de som kommer från platser med krav på Thailand, och ingen info om försäkringens belopp, och vilka som godkänns, medans på någon annan står ALLA

TCAA( The Civil Aviation Authority) just nu denna info nedan, så man får väl anta att iaf vaccin är ett krav, men vad gör de stollar som inte är vaccinerade?

Fl2J9PbaMAQ3W0f.thumb.jpeg.be98fb94a975cf2c413c04b8793b1556.jpeg

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Soengsang:

Lite jävla komiskt detta men eventuelt nya restriktioner från imorgon 8:e enligt viss info.

Men vad jag förstår ingen info på Royal Thai Government Gazette ännu, och det är ju den informantionen som gäller!

Absolut ingen information på ambassaders hemsida.

-Troligt att vaccinationskrav är/blir ett krav.

-Vissa officiella sidor påstår att endast vissa resande behöver försäkring, de som kommer från platser med krav på Thailand, och ingen info om försäkringens belopp, och vilka som godkänns, medans på någon annan står ALLA

TCAA( The Civil Aviation Authority) just nu denna info nedan, så man får väl anta att iaf vaccin är ett krav, men vad gör de stollar som inte är vaccinerade?

Fl2J9PbaMAQ3W0f.thumb.jpeg.be98fb94a975cf2c413c04b8793b1556.jpeg

Att det är lite rörigt är väl inte så konstigt, det är ju Anutin som ligger bakom de flesta uttalanden som publicerats.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Soengsang:

Lite jävla komiskt detta men eventuelt nya restriktioner från imorgon 8:e enligt viss info.

Men vad jag förstår ingen info på Royal Thai Government Gazette ännu, och det är ju den informantionen som gäller!

Absolut ingen information på ambassaders hemsida.

-Troligt att vaccinationskrav är/blir ett krav.

-Vissa officiella sidor påstår att endast vissa resande behöver försäkring, de som kommer från platser med krav på Thailand, och ingen info om försäkringens belopp, och vilka som godkänns, medans på någon annan står ALLA

TCAA( The Civil Aviation Authority) just nu denna info nedan, så man får väl anta att iaf vaccin är ett krav, men vad gör de stollar som inte är vaccinerade?

Fl2J9PbaMAQ3W0f.thumb.jpeg.be98fb94a975cf2c413c04b8793b1556.jpeg

Vad jag fattade av denna information nör jag läste den, är att dessa regler gäller för flygbolagen, inte för att komma in i Thailand. Vilka regler som gäller för immigration ska tydligen beslutas på tisdag.

 

I princip blir det ju ändå samma sak, om dessa regler gäller för att komma ombord på flyget :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...