Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

Visst är det irriterande när skolan sätter sej på tvären, jag hade en ganska livlig ordväxling med äldsta sonens rektor. Som avslutades med att jag lämnade in en sjukförsäkring 2 veckor i förväg. Som hon (rektorn) godkännde.

Jag sa som det var att vi kan väl för f-n inte åka och lämna honom ensam kvar, så antingen ger du honom ledigt eller också blir han sjuk välj själv.

Hon gick på en massa om skolplikt och jag svarade ok. kom och hämta honom då vi är i Pattaya.

Då kom svaret jag får inte ge honom ledigt men om du ger mej en skriftlig sjukförsäkran så godkänner jag den om 2v.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

Vist är skolplikt viktig och förstånd saknas hoss skolpolitiker!!!

Här i Helsingborg slutar Grundskolan Ti 16/6 0ch vi sticker 12/6

Rena dårskapet  12/6 vore det rätta.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man har tid, ork och lust


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte bitter... Jag är inte avis... Jag trivs här i fibravintern

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Imorgon åker vi, med en påse ostbågar till polaren :dance1:

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Har redan åkt, varit nere sedan lördag 27/3 05.53.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

På måndag (TG 951)

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ej!  :crazy:

Tanten är ju i Svedala!  :wub:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

21 September var det tänkt, men nu när biljett priset var 4958:- inkl. skatt blev det 21 maj först sen september om inte man får akuta besvär pga. billiga biljetter kan det bli före september oxå

Är ett jobb och flyga oxå  :heat::heat:

Men med dom hära priserna är det billigare att åka till Thailand iställe för att göra en tripp i Svedala någonstans :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej

Åker till BKK 8/4 med Aeroflot. Första gången med flygflottan sedan 15 år tillbaks. en pengafråga,  6200 < 14000!!

Blir en snabbis på 12 dagar. När jag åker till Bangkok är det efter exakt 17 hårda dagar i Sverige. Kom hem till Sverige 20/3 efter 3 månader i Australien och Thailand.

Denna resa var helt oplanerad. Hade lovat min sambo och dotter  ytterligare en hel månad med mormor utan min inblandning, men tyvärr kunde jag inte hålla det löftet. :)

Meddelade min familj i morse och 60 minuter senare ringde faster och frågade om det var OK att att vi följer med till Koh Kut 10-16 april. Det är helt Ok lät jag meddela. Så glad att faster alltid tänker på mig och fixar saker för oss.

:)

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

11 dagar kvar...

Kvällen den 16e lättar vi med SAS från Köpenhamn...

Stannar i Bangkok 17-21e...

Den 18e drar frugan med den lille till norr...

Den 21e drar jag och polaren till Kambodja med flyget och stannar en veckas tid.

Sen blir det flyg tillbaka och avslutning i Pattaya...

Firar frugans födelsedag den 7e och flyger hem natten 8-9 maj...

Ska bli gott att komma iväg igen  :mdr:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Skall försöka övervinna min nyvunna flygrädsla med jämna mängder sans och utskrivna droger till sommaren har jag tänkt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

På tisdag lättar TG 961 från Arlanda och förhoppningsvis finns jag med då!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Så länge som möjligt från den 18 april... :dance:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

18 dagar (29 April - 3 May) [img alt=:notworthy:]http://soisixten.se/...s/notworthy.gif



47 dagar (27 May - 31 May) [img alt=:headbang:]http://soisixten.se/...es/headbang.gif



97 dagar (18 July - 16 August) [img alt=:notworthy:]http://soisixten.se/...s/notworthy.gif


Hej stjp8729,

Det var ju några korta vistelser, men jag antar att du har dina skäl.

Själva åker vi 20 april till Chiang Mai och är tillbaka i Sverige 20 maj. Och det blir väl inte mer 2009. Fru Chang hotar med att det inte ska bli någon resa 2010. Bättre att svärfar Chang och son Chang besöker Sverige då. Håhåjaja.

Herr Chang har talat.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vi har nu bokat biljetter till den 7 juni. Vi kommer att vara kvar i 2,5 månader. Det blir semester och pappaledighet för mig och jobb för Magrood. Tack vore mobilt internet kan hon fortsätta att jobba i samma takt som hemma medan jag och sonen ligger i hängmattan på dagarna!

Jag känner nästan behov av starta en ny tråd om "Hur fördriver man tiden i Uppsala?". Tiden går så väldigt långsamt trots nyfött barn och stor arbetspress.

HälsningSvarten

Jag känner nästan behovet att starta en ny tråd

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...