Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Allt är mycket enklare om man åker själv 😉

Så är det ju självklart🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

9 minuter sedan, skrev Drivern:

Så är det ju självklart🥰

Man slipper köra själv för att frugan tvingar en att ta bilen helt klart!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Verkar onödigt jobbigt för o spara lite kaffepengar.

Underskatta aldrig kaffepengar.

Och på tal om det så har jag fortfarande dina kanelbullar i frysen. 😃

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jed:

Har åkt tåg till och från Arlanda sen början på 2000 -talet, inte missat ett flyg, så oron för det verkar överdriven. Men man kanske lär ägna någon timme med planering beroende på flygets avgång. 

Ska man ut och resa så är ju dagen ändå förstörd så man kan lika gärna vara ute i god tid så att man hinner några öl på flygplatsen. Är tåget försenat så blir det ju ren förtjänst om man måste skippa några öl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan undra när tg 961 kommer iväg från Arlanda till BKK idag, avgång kl. 12.30 men ej kommit iväg ännu, ny info om avgång imorgon kl. 08.30. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att köra hem bara man kan ju inte ta en ”stänkare” på returresan.

Flygbussen till/från Liljeholmen sen på t-banan 2 stationer så man får en riktig chockstart när man kommer hem är min melodi.

På nerresan kan man ju kolla in dem som ska till jobben påstår-banan till Liljeholmen t.ex.

 

Har för den delen ingen bil längre vart ju bara en massa ”nödkörning” så den inte beckade igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev rolba:

Underskatta aldrig kaffepengar.

Och på tal om det så har jag fortfarande dina kanelbullar i frysen. 😃

Blir bra det om några månader :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev rolba:

Ska man ut och resa så är ju dagen ändå förstörd så man kan lika gärna vara ute i god tid så att man hinner några öl på flygplatsen. Är tåget försenat så blir det ju ren förtjänst om man måste skippa några öl.

Nja har man lounge access så är det ju ren förlust 🙄

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Mankan:

Nja har man lounge access så är det ju ren förlust 🙄

Ja, jag har faktiskt missat loungen en gång när jag skulle till Chicago och tåget var försenat. Men jag missade inte flyget.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev rolba:

Ja, jag har faktiskt missat loungen en gång när jag skulle till Chicago och tåget var försenat. Men jag missade inte flyget.

Nä nä men du missade ölen. Lite perspektiv om jag får be.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
55 minuter sedan, skrev rolba:

Ja, jag har faktiskt missat loungen en gång när jag skulle till Chicago och tåget var försenat. Men jag missade inte flyget.

Nu ljuger du, tågen är aldrig försenade enligt expertisen på forumet 😁

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
6 timmar sedan, skrev Jed:

Har åkt tåg till och från Arlanda sen början på 2000 -talet, inte missat ett flyg, så oron för det verkar överdriven. Men man kanske lär ägna någon timme med planering beroende på flygets avgång. 

SL:s pendeltåg började trafikera Arlanda först 2012 men Arlanda Express som funnits längre känns mer pålitligt.

Reseplanering hjälper föga om SL ställer in tåg p g a personalbrist.

För ett antal år sedan hade Flygbussarna en taxitjänst som hette Door2Gate eller något liknade som var helt suverän, man blev hämtad vid porten och delade bil med andra resenärer som hämtades upp på vägen. Priset var ca halva taxikostnaden Stockholm - Arlanda.

 

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Mankan:

Nä nä men du missade ölen. Lite perspektiv om jag får be.

Det var 12-14 år sedan så jag har kommit över det.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 Juni, blev Thai igen, vägrar Finnar med Qatar…

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
On 2023-03-21 at 06:06, skrev Wangthong:

Att det ska vara billigare med limo 40 mil tvivlar jag på.


Finns det inte flygplats i närheten?

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Soengsang:

14 Juni, blev Thai igen, vägrar Finnar med Qatar…

Är det inte slut med finnarna på den flighten nu?

Jag tänker i och för sig leta andra flyg än Qatar i framtiden. Var mycket imponerad hur de skötte sig när pandemin slog till men nu har de krånglat för mycket.

Ändrades av rolba
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Är det inte slut med finnarna på den flighten nu?

Jag tänker i och för sig leta andra flyg än Qatar i framtiden. Var mycket imponerad hur de skötte sig när pandemin slog till men nu har de krånglat för mycket.

De har vart bra under de 5-6 år jag använt dem, vettiga priser etc.

Men som du säger verkar de börjat krångla en del nu, och vad jag kan förstå så ska de fortsätta o använda Finnarna, de har ju brist på plan då större delen av deras A350 står pga en konflikt med Airbus, något med färgen som jag tror påverkade materialet de är byggda av, det verkar vara en krånglig historia.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Är det inte slut med finnarna på den flighten nu?

Jag tänker i och för sig leta andra flyg än Qatar i framtiden. Var mycket imponerad hur de skötte sig när pandemin slog till men nu har de krånglat för mycket.

Problemet är att det är så få aktörer, och att alla är så dyra i dagsläget. Qatar är dyra och krångliga, Finnair (Nordens Ryanair) åkte jag med i vintras men dom ska vara rejält "billiga" innan jag väljer dom först (ska man vara som en lågprisaktör, ska man ta betalt som en). Emirates har snabba resor till Thai men 23 timmar för en hemresa? 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-03-21 at 09:37, skrev Kenneth4618:

Bor 25 minuters bilresa från Arlanda. Så åka egen bil är bekvämast för mig, speciellt när man har en thaifru att ta hänsyn till 🙂

Taxi kostar numera ca 1300 ToR 

Men var och en gör som de tycker är bäst så det finns inget rätt eller fel 😉

Vi hann precis med gratis frukost på nordic choice innan tåget gick. Rolba skulle ha blivit avundsjuk över utbudet.20230322_085501.thumb.jpg.12b81f9dd97d4ee2685a50d3d49d6438.jpg

hade ätit upp allt. Så jag tog ingen bild på resterna.

20230322_090700.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev Wangthong:

Vi hann precis med gratis frukost på nordic choice innan tåget gick. Rolba skulle ha blivit avundsjuk över utbudet.20230322_085501.thumb.jpg.12b81f9dd97d4ee2685a50d3d49d6438.jpg

hade ätit upp allt. Så jag tog ingen bild på resterna.

20230322_090700.jpg

Brukar bo på Nordic Sign när vi är i Stockholm. Grym frukost 👍

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:


Finns det inte flygplats i närheten?

Vi bor mitt i skogen.

Närmaste flygplats är Sundsvall. Men de passar så dåligt med thai. Vi åker tåg det är smidigare än flyget. 

När vi bodde i Umeå var flyget överlägset bäst. Tåget dit tog en jävla tid. Flyget till Umeå har dessutom mycket mera avgångar än Sundsvall. Så hamnar du inne i umeå och inte några mil bort.

 

Olika för och nackdelar på olika platser.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Brukar bo på Nordic Sign när vi är i Stockholm. Grym frukost 👍

Förstår även fast rättstavning vill djävlas.  :party:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Wangthong:

Vi bor mitt i skogen.

Närmaste flygplats är Sundsvall. Men de passar så dåligt med thai. Vi åker tåg det är smidigare än flyget. 

När vi bodde i Umeå var flyget överlägset bäst. Tåget dit tog en jävla tid. Flyget till Umeå har dessutom mycket mera avgångar än Sundsvall. Så hamnar du inne i umeå och inte några mil bort.

 

Olika för och nackdelar på olika platser.

Ah, det förklarar saken. 
Det är en del deadspots med flygtrafiken och anslutningar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-03-20 at 15:37, skrev Koh Changer:

Det blev lite snabba ryck här, så flyger ner på torsdag, från Arlanda. 1 månad fick det bli, då min högsäsong kör igång i maj. Nu ska jag bara lösa var jag ställer bilen i Sthlm. Tänker inte betala 7400 kr för parkering, nån som kan tipsa om nåt vettigt? 

lindskrog tar knappast 7400

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...