Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

6 minuter sedan, skrev norris55:

Har två flighter med finnarna nu till Doha och mycket bättre service än boskapsflyttarna Qatar.

 

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Ok.

Men det har jag väldigt svårt att tänka mig, vad gäller service är ju Qatar svårslaget.

Möjligt Finnarna försöker leva upp till Q-standard på den sträckan.

 

Om det är boskapstransport i Business class med Qatar kan man undra vad man ska kalla Thai Airways "businesclass?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

1 minut sedan, skrev norris55:

Har två flighter med finnarna nu till Doha och mycket bättre service än boskapsflyttarna Qatar.

Där ser man vad olika uppfattningar vi har .... jag flög med Thai dom har ju blivit rejält sågade, men det var helt okej i boskaps klassen.... ska jag klaga på att Thai ölen tog slut över Indien...njaa dom började servera Budwaiser istället... Jaja som förr blir det aldrig 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Naam jai:

Där ser man vad olika uppfattningar vi har .... jag flög med Thai dom har ju blivit rejält sågade, men det var helt okej i boskaps klassen.

Åkte också med Thai nu, första gången på länge om man räknar bort de under pandemin, vilka var typ evakueringsflyg.

Var faktiskt riktigt ok nu med Thai framför skynket, personalen gjorde vad de kunde var glada och trevliga.

Det o gnälla över var väl endast att ingen meny fanns eller vinlista, internetuppkoppling fungerade inte heller.

Maten var riktigt bra, serveringen flöt på, fick GT tills jag sa stop.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Naam jai:

Där ser man vad olika uppfattningar vi har .... jag flög med Thai dom har ju blivit rejält sågade, men det var helt okej i boskaps klassen.... ska jag klaga på att Thai ölen tog slut över Indien...njaa dom började servera Budwaiser istället... Jaja som förr blir det aldrig 🤔

 

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Åkte också med Thai nu, första gången på länge om man räknar bort de under pandemin, vilka var typ evakueringsflyg.

Var faktiskt riktigt ok nu med Thai framför skynket, personalen gjorde vad de kunde var glada och trevliga.

Det o gnälla över var väl endast att ingen meny fanns eller vinlista, internetuppkoppling fungerade inte heller.

Maten var riktigt bra, serveringen flöt på, fick GT tills jag sa stop.

Reste ju hem till Sverige med Thai i apklass för 1,5 veckor sedan och jag hade väl inget speciellt att klaga på. Drack kanske 3-4 glas vin i samband med maten, en rejäl konjak till kaffet och en GT innan jag somnade. Jag har aldrig åkt någon ekonomiklass som är nämnvärt bättre med något annat bolag. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

 

Reste ju hem till Sverige med Thai i apklass för 1,5 veckor sedan och jag hade väl inget speciellt att klaga på. Drack kanske 3-4 glas vin i samband med maten, en rejäl konjak till kaffet och en GT innan jag somnade. Jag har aldrig åkt någon ekonomiklass som är nämnvärt bättre med något annat bolag. 

Fast var det inte du så så nåt om att Harrys inte heller hade några som helst "problem" med servicen? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Fast var det inte du så så nåt om att Harrys inte heller hade några som helst "problem" med servicen? 

Jag kanske inte är lika känslig som dig. Jag förväntar mig inte att få samma service på Harrys som på Beefeaters de är två helt skilda typer av restauranger. Jag kan väl till skillnad från dig acceptera att ibland får ropa 2 gånger för att få bli serverad.

 

Vad det Thai så fick jag det jag ville önskade att dricka inom rimligt tid. Jag kan ju inte räkna med att för samma service som i C-klass när jag reser ekonomi. Det finns ju några andra passagerare som också ska ha mat och dryck.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag kanske inte är lika känslig som dig. Jag förväntar mig inte att få samma service på Harrys som på Beefeaters de är två helt skilda typer av restauranger. Jag kan väl till skillnad från dig acceptera att ibland får ropa 2 gånger för att få bli serverad.

 

Vad det Thai så fick jag det jag ville önskade att dricka inom rimligt tid. Jag kan ju inte räkna med att för samma service som i C-klass när jag reser ekonomi. Det finns ju några andra passagerare som också ska ha mat och dryck.

Man bör sätta allt i ett perspektiv, resencenten tycker att både Thai Airways i Apklass och Harrys Pattaya har bra service. 

 

Sen kan alla läsare bedöma värdet av recensionerna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev apknug:

Man bör sätta allt i ett perspektiv, resencenten tycker att både Thai Airways i Apklass och Harrys Pattaya har bra service. 

 

Sen kan alla läsare bedöma värdet av recensionerna. 

Nja jag tycker de har acceptabel service. Jag räknar inte med en "fine dining" upplevelse när jag besöker Harrys. Hoppas det är ok för dig att jag inte tyckar att ägarna skiter i kunderna eller att personalen är helt odugliga.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Nja jag tycker de har acceptabel service. Jag räknar inte med en "fine dining" upplevelse när jag besöker Harrys. Hoppas det är ok för dig att jag inte tyckar att ägarna skiter i kunderna eller att personalen är helt odugliga.

Jag konstaterar bara att du tydligen tycker att både Thai Airways och Harrys har bra service. Inget att klaga på. 

 

Sen får alla andra göra sin bedömning om den recensionen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev apknug:

Jag konstaterar bara att du tydligen tycker att både Thai Airways och Harrys har bra service. Inget att klaga på. 

 

Sen får alla andra göra sin bedömning om den recensionen. 

Det låter som du tycker att det är väldigt anmärkningsvärt att jag ansåg mig fått acceptabel service på min senate resa med TG960. Vad jag kommer ihåg har jag aldrig använt utrycket "bra service". 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Det låter som du tycker att det är väldigt anmärkningsvärt att jag ansåg mig fått acceptabel service på min senate resa med TG960. Vad jag kommer ihåg har jag aldrig använt utrycket "bra service". 

 

Inget att klaga på och inte fått bättre någon annanstans enligt resencenten, gäller Harrys och Thai Airways. 

 

Konstigt att betyget måste sänkas  nu. 

 

Jag överlämnar till läsarna på forumet att bedöma recensionen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Inget att klaga på och inte fått bättre någon annanstans enligt resencenten, gäller Harrys och Thai Airways. 

 

Konstigt att betyget måste sänkas  nu. 

 

Jag överlämnar till läsarna på forumet att bedöma recensionen. 

Jag vet inte vad du får ut av att medvetet misstolka mina inlägg. Men det är ju inte första gången du beter dig ytterst märkligt både här och på grannforumet. Tråkigt om du har blivit illa behandlad på Harrys och på Thai Airways så du inte tål att andra tycker båda är ok.

 

Förövrigt tror jag de andra kan läsa mina inlägg utan att du behöver överlämna dem.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag vet inte vad du får ut av att medvetet misstolka mina inlägg. Men det är ju inte första gången du beter dig ytterst märkligt både här och på grannforumet. Tråkigt om du har blivit illa behandlad på Harrys och på Thai Airways så du inte tål att andra tycker båda är ok.

Så ditt betyg på Thai Airways och Harrys är nu högst OK? 

 

Då vet vi och de som läser dina recensioner får lägga det i vågskålen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev apknug:

Så ditt betyg på Thai Airways och Harrys är nu högst OK? 

 

Då vet vi och de som läser dina recensioner får lägga det i vågskålen. 

Jag har varken betygsatt Harrys eller Thai Airways.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag har varken betygsatt Harrys eller Thai Airways.

Tack du vet vi din åsikt om dessa två. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag har varken betygsatt Harrys eller Thai Airways.

När jag råkade skriva ett par positiva inlägg om Harrys frågade Apknugen mig vilka oredovisade ägarintressen jag hade i företaget. Tror han och en del andra skitstövlar att jag har det så skiter jag i det, högaktningsfullt !!!

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Tack du vet vi din åsikt om dessa två. 

Vilka vi?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

För tusan, hemma i Sverige 12 timmar då är det dags att boka nästa resa. Med Thai den 23 mars blev det. Hoppas på 45 dar när jag landar, har hemresan 3 maj.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Vilka vi?

Han och alla aplössen 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
21 minuter sedan, skrev Tallviking:

Syns ju på bilden att gubben inte har tryckt in röven i sätet. 

En Plus biljett är förmodligen bara bättre ombokningsvillkor, inte större plats. Försvarar inte Ving men det  finns dom som alltid letar efter nåt att klaga på och det här är nog ett sådant fall. 

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev LTD:

Syns ju på bilden att gubben inte har tryckt in röven i sätet. 

En Plus biljett är förmodligen bara bättre ombokningsvillkor, inte större plats. Försvarar inte Ving men det  finns dom som alltid letar efter nåt att klaga på och det här är nog ett sådant fall. 

De flyger med charterkärra och inte reguljärt och det minsta man kan begära är ju att få det man betalar för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hade ju leveransen av de nya Airbus planen blivit försenade och de hyrde in plan men fick inte det dom beställde, enligt Ving

 

Bättre och komma iväg på resan, än inte alls kan man tycka.  Sedan att klaga på att de fick mellanlanda på grund av vädret är ju  bara så korkat.

Men Ving kanske fixar vädret också 😁

 

😉

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-01-24 at 13:34, skrev frogfish:

Tackar för faktabaserat svar👍

Jag checkade in hos Qatar i Januari på Finnair sa dom det till mig, så det var bara att släntra vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev 65Selander:

De flyger med charterkärra och inte reguljärt och det minsta man kan begära är ju att få det man betalar för.

Tror du att Ving jävlas med flit eller är det sånt dom själva inte hade räknat med? 

Hög efterfrågan på resor mm nu så man får nog tåla lite. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...