Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    165

20 minuter sedan, skrev 65Selander:

Fast i ”Blue zones” är det ju redan tillåtet då om jag fattar rätt. Bangkok, Pukkan och räven Pattis tillhör väl dessa zoner. Då handlar det kanske mer om lokala beslut i Pattaya och Bangkok.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
6 minuter sedan, skrev Mankan:

Fast i ”Blue zones” är det ju redan tillåtet då om jag fattar rätt. Bangkok, Pukkan och räven Pattis tillhör väl dessa zoner. Då handlar det kanske mer om lokala beslut i Pattaya och Bangkok.

Om det är Pattaya du menar så ligger det i Chon Buri som är klassad som röd enligt detta: https://thethaiger.com/news/national/list-of-provinces-by-the-ccsas-colour-coded-zoning-in-effect-tuesday

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Om det är Pattaya du menar så ligger det i Chon Buri som är klassad som röd enligt detta: https://thethaiger.com/news/national/list-of-provinces-by-the-ccsas-colour-coded-zoning-in-effect-tuesday

 

 

Fast just Pattaya är väl en av de platserna i Chon Buri som räknas som "Blue Zone" där undantag från karrantän gäller från 1 november. Eller är det ändrat?

 

https://thaiest.com/blog/blue-zone-areas

 

image.png.f9810ba961d958ddd7a3b14d87773614.png

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Fredman:

Beror tydligen på vilken lista man läser.

Jag tolkar det som att Chon Buri är rött förutom platserna som räknas upp i mitt inlägg ovan.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jag tolkar det som att Chon Buri är rött förutom platserna som räknas upp i mitt inlägg ovan.

En privat blog som referens som dessutom har "Last Updated: 22 October 2021".

Vad är det man säger, man läser/söker det man vill se och tror på. Finns det ingen

myndighets uppdatering i ämnet? Hela den här parodin verkar gå ut på att lura ner

folk så hotellen får in lite pengar.

 

//Broskan som kommer boka den dagen det ÄR öppet inte bara tomma löften.

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev hasseryd:

Tydligen förlängs "Beer in Bar" förbudet över Nyår 

Har du missat inläggen ovan LOL

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Broskan:

En privat blog som referens som dessutom har "Last Updated: 22 October 2021".

Vad är det man säger, man läser/söker det man vill se och tror på. Finns det ingen

myndighets uppdatering i ämnet? Hela den här parodin verkar gå ut på att lura ner

folk så hotellen får in lite pengar.

 

//Broskan som kommer boka den dagen det ÄR öppet inte bara tomma löften.

 

Jag tyckde den sidan var tydlig. Länk från ambassaden hemsida. Så kallade sandbox areas som jag för står är det samma som "Blue Zones" men rätta mig gärna om jag har fel att bara vi se det jag vill. De är ju många som väljer "test and go" i Pattaya vilket verkar vara tillåtet.

 

image.thumb.png.205508c144666a795f530532456e7b1a.png

 

 

image.png.5d46fcf28018a5b2a771eb1729115043.png

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag tyckde den sidan var tydlig. Länk från ambassaden hemsida. Så kallade sandbox areas som jag för står är det samma som "Blue Zones" men rätta mig gärna om jag har fel att bara vi se det jag vill. De är ju många som väljer "test and go" i Pattaya vilket verkar vara tillåtet.

 

image.thumb.png.205508c144666a795f530532456e7b1a.png

 

 

image.png.5d46fcf28018a5b2a771eb1729115043.png

Ja ok räcker det för dig att bara komma till Pattis jag tänkte lite längre och att barer

och nattlivet är igång sen får zonen ha vilken färg som helst och kallas sandbox mm.

Det jag eftersökte var mer kött på benen ang. barmiljön i Pattaya inte hur man kommer

dit för det finns ju info över här på MPR var nog från dig så den tackar jag för 👍

Snackade nyss med en kompis boende i Pattaya och han sa att om jag nöjer mig med att sitta på 

strandpromenaden med en 7-eleven öl så var jag välkommen men annars tyckte han som vet vad

jag gillar att jag håller mig hemma. Men som sagt valet är fritt men som 4v turist vill jag ha nattliv

och öppna barer.

 

//Broskan

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
4 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag tolkar det som att Chon Buri är rött förutom platserna som räknas upp i mitt inlägg ovan.

Så kan det vara då uppstår frågan om hela regionen måste vara blå eller vad styr att de inte för servera öl på restauranger i Pattaya?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Broskan:

Ja ok räcker det för dig att bara komma till Pattis jag tänkte lite längre och att barer

och nattlivet är igång sen får zonen ha vilken färg som helst och kallas sandbox mm.

Det jag eftersökte var mer kött på benen ang. barmiljön i Pattaya inte hur man kommer

dit för det finns ju info över här på MPR var nog från dig så den tackar jag för 👍

Snackade nyss med en kompis boende i Pattaya och han sa att om jag nöjer mig med att sitta på 

strandpromenaden med en 7-eleven öl så var jag välkommen men annars tyckte han som vet vad

jag gillar att jag håller mig hemma. Men som sagt valet är fritt men som 4v turist vill jag ha nattliv

och öppna barer.

 

//Broskan

 

Jag spekulerar och tror vad det gäller nattlivet i Pattaya. Inget är säkert. Det enda som är säkert är väl att ingen egentligen vet. Resan är planerad sedan länge det blir 7 veckor, inte bara pattis. Vi har Thai biljetter som vi flyttat fram sedan Mars 2020. Jag har en Fru som vill hälsa på sin mamma. Jag har semester jag behöver ta ut så det finns mer än en variabel för mig som styr att jag tillsammans med min fru åker till Thailand. Du låter nästa som jag försöker tvinga dig att åka. Valet är som sagt fritt för var och en. Naturligtvis blir det skittråkigt om pattis inte öppnar i december men jag har redan gjort mitt val.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Fritz:

Åker på torsdag. Pass upp Pattaya, here I come !! :clapping::drinks:

Nu jäklar blir det ordning på syndarna i Pattis,och andligheten har varit skral därnere länge nog.Ära vare Gud i höjden  😇

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev måne:

Nu jäklar blir det ordning på syndarna i Pattis,och andligheten har varit skral därnere länge nog.Ära vare Gud i höjden  😇

Jepp, jag lämnade ju över det andliga till min gode vän Spooncreek när jag åkte till Sverige sommaren 2019 men tycker mig märka att han börjat tappa fokus på sin uppgift här på slutet. ;)

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Fritz:

Jepp, jag lämnade ju över det andliga till min gode vän Spooncreek när jag åkte till Sverige sommaren 2019 men tycker mig märka att han börjat tappa fokus på sin uppgift här på slutet. ;)

@spooncreeks andlighet är nog inte mätbar(att döma av hans inlägg)Så du har hårt arbete när du kommer ner 😇 Kratta nu manegen tills jag dyker upp efter nyår 😎

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev måne:

@spooncreeks andlighet är nog inte mätbar(att döma av hans inlägg)Så du har hårt arbete när du kommer ner 😇 Kratta nu manegen tills jag dyker upp efter nyår 😎

På tal om detta var är sooncreeek? Är han fast predikan?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev måne:

@spooncreeks andlighet är nog inte mätbar(att döma av hans inlägg)Så du har hårt arbete när du kommer ner 😇 Kratta nu manegen tills jag dyker upp efter nyår 😎

Måne, vi måste träffas i pattis, kommer dit 9 febr

 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev husse:

Måne, vi måste träffas i pattis, kommer dit 9 febr

 

Det vore trevligt,men jag åker hem den 3:de

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla internationella ankomster kommer fortfarande att behöva genomgå ett RT-PCR-test och ett antigentest vid ankomst enligt nuvarande praxis, enligt CCSA, efter turistmyndigheten i Thailands förslag att byta till endast antigentester för att minska väntetiden.

 

 

Bara joppas detta kommer att infrias

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Dolemon:

Alla internationella ankomster kommer fortfarande att behöva genomgå ett RT-PCR-test och ett antigentest vid ankomst enligt nuvarande praxis, enligt CCSA, efter turistmyndigheten i Thailands förslag att byta till endast antigentester för att minska väntetiden.

 

 

Bara joppas detta kommer att infrias

 

Varför hoppas du det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...