Jump to content
IGNORERAD

Bibben bloggar


Guest Bibben

Recommended Posts

Guest Bibben

Jag funderar på att starta en F1-blogg och har lyckats med att få en intervju av en riktig sportjournalist på vår största sporttidning, det är en skalp som heter duga!!

Ibland går jag upp klockan 4 på morgonen för att se F1, då känner man sig lite tokig.

Här är intervjun:

Ville du bli journalist när du var en liten sparvel?

Nej, jag ville bli förste man på Mars.

Vad är det bästa med att vara sportjournalist?

Spriten.

Nu i helgen så går Storbritanniens GP, så då undrar jag om du pratar engelska?

En ole vielä oppinut.

Hur kommer det sig att så många finländare lyckas i F1 men inte svenskar eller thailändare?

Spriten.

Tycker du att Thailand ska försöka arrangera ett F1-lopp, och om inte, varför?

Ja. Fina gridgirls.

Hur känns det att se ett F1-lopp direkt på TV och sen skriva om det?

Fyrkantigt.

När du kör bil, tänker du då på sex ibland? Vilken typ av sex isåfall?

Ja. Djursex.

Vilken sportdryck är bäst efter sex?

Spriten.

När du gick på JH, fick ni sprit av läkarstudenterna eller fick ni göra er egen?

Har fortfarande tystnadsplikt *hick*

Jag hörde att du känner alla på svenska ambassaden i Bangkok och att du ordnade svenskt medborgarskap, jobb på utrikesdepartementet och svenskt körkort samt två biljetter till Bruce Springsteen åt din fru på 38 sekunder, stämmer verkligen detta?

Ja. Efter konserten spelade jag tennis med Bruce. Han har en grym backhand.

Jag hörde att du vann 100 kg bacon och en hummer på ett lotteri under en K1-gala för mongolider, är det etiskt försvarbart för en seriös journalist?

Givetvis. Vad betyder etiskt, förresten?

Jag tycker hästsport är fjolligt men det har ju ändå hästkrafter. Jag har hört att i vissa kulturer söderut så har de sex med hästen innan loppet, är det nåt som svenska sportjournalister Rockemenderar?

Ja. Före, under och efter loppen.

Jag tackar jfk så mycket för hans tid och att han ville dela med sig av sin kunskap!

Håll utkik efter min blogg som kommer att finnas i en dator nära dig nån gång i framtiden

www.äffettbloggen.se, bloggen med farten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Vad är här för slaskjournalistik???  :ahh:

Jag är ju uppenbarligen felciterad... anmälan till PO på gång.  :kort:

/jfk  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag funderar på att starta en F1-blogg och har lyckats med att få en intervju av en riktig sportjournalist på vår största sporttidning, det är en skalp som heter duga!!

Ibland går jag upp klockan 4 på morgonen för att se F1, då känner man sig lite tokig.

Här är intervjun:

Ville du bli journalist när du var en liten sparvel?

Nej, jag ville bli förste man på Mars.

Vad är det bästa med att vara sportjournalist?

Spriten.

Nu i helgen så går Storbritanniens GP, så då undrar jag om du pratar engelska?

En ole vielä oppinut.

Hur kommer det sig att så många finländare lyckas i F1 men inte svenskar eller thailändare?

Spriten.

Tycker du att Thailand ska försöka arrangera ett F1-lopp, och om inte, varför?

Ja. Fina gridgirls.

Hur känns det att se ett F1-lopp direkt på TV och sen skriva om det?

Fyrkantigt.

När du kör bil, tänker du då på sex ibland? Vilken typ av sex isåfall?

Ja. Djursex.

Vilken sportdryck är bäst efter sex?

Spriten.

När du gick på JH, fick ni sprit av läkarstudenterna eller fick ni göra er egen?

Har fortfarande tystnadsplikt *hick*

Jag hörde att du känner alla på svenska ambassaden i Bangkok och att du ordnade svenskt medborgarskap, jobb på utrikesdepartementet och svenskt körkort samt två biljetter till Bruce Springsteen åt din fru på 38 sekunder, stämmer verkligen detta?

Ja. Efter konserten spelade jag tennis med Bruce. Han har en grym backhand.

Jag hörde att du vann 100 kg bacon och en hummer på ett lotteri under en K1-gala för mongolider, är det etiskt försvarbart för en seriös journalist?

Givetvis. Vad betyder etiskt, förresten?

Jag tycker hästsport är fjolligt men det har ju ändå hästkrafter. Jag har hört att i vissa kulturer söderut så har de sex med hästen innan loppet, är det nåt som svenska sportjournalister Rockemenderar?

Ja. Före, under och efter loppen.

Jag tackar jfk så mycket för hans tid och att han ville dela med sig av sin kunskap!

Håll utkik efter min blogg som kommer att finnas i en dator nära dig nån gång i framtiden

www.äffettbloggen.se, bloggen med farten

Nu måste jag säga att jag är så besviken när ni har utelämnat inebandyns utveckling på öarna i sydostasien, skärper sig inte de inblandade herrarna så blir det ett :kort: var.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Bibben

Det ska ju bli en F1-blogg, stolle där  :icon_mrgreen:

Starta en innebandy-blogg vetja  :sneaky:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det ska ju bli en F1-blogg, stolle där  :icon_mrgreen:

Starta en innebandy-blogg vetja  :sneaky:

Finns det F1-dunjackor?  e ju snart vinter igen  :laugh:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

I går återförenades ABBA för första gången på över 20 år i samband med något jippo vid Mariatorget.

Hörde, via mycket osäkra källor, att de ska ge ut en ny låt i samband med releasen av Bibbens F1-blogg.

"Kimi, Kimi, Kimi - a man after midnight", är låten döpt till... vad den handlar vet nog inte ens Ecclestone.

Hörde också att Bibben var aktuell för en körinsats... stämmer det verkligen?  :ahh:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya-Robban

Nä, de tror jag inte...

Ska han ställa upp med en körinsats så ska han väl förståss mjölka Abba på pengar för de. :sneaky:

/P-R

Jag är även en stolt medlem på "The dark side" (***).

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Bibben

Quote

I går återförenades ABBA för första gången på över 20 år i samband med något jippo vid Mariatorget.

Hörde, via mycket osäkra källor, att de ska ge ut en ny låt i samband med releasen av Bibbens F1-blogg.

"Kimi, Kimi, Kimi - a man after midnight", är låten döpt till... vad den handlar vet nog inte ens Ecclestone.

Hörde också att Bibben var aktuell för en körinsats... stämmer det verkligen?  :ahh:

/jfk

:D:D:D   :thumbsup:

Körinsats som i ordet köra bil kanske (i videon då) men kan inte kommentera det ännu (nåt om körkort och många skålar på nätet har skapat lite frågetecken  :shocked2: :icon_mrgreen: )  :sneaky:

I fråga om körinsats som i att sjunga så kan jag dementera detta, Bibben är inte ens i ytterfilen för den typen av insats.  :kort:

Kolla i min framtida blogg, där kommer all info av värde att finnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Bibben

Quote

Nä, de tror jag inte...

Ska han ställa upp med en körinsats så ska han väl förståss mjölka Abba på pengar för de. :sneaky:

/P-R

Icke!!! Här mjölkas bara Arla  :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...