Jump to content
IGNORERAD

Vad får er Thai-donna på Valentine day?


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Snart är det den 14e februari igen.

Vem f-n bryr sig tänker nog en hel del av oss karlar.

Men det finns de som bryr sig om det romantiska, och ganska mycket också - tro mig!

Om ni nu känner en liten donna i Thailand som ni tycker är så där extra otroligt fin och bra.

Men ni har kanske inte riktigt kommit på ett bra sätt att berätta det för henne ännu.

-Ja då tycker jag att ni gör klokt i att överaska henne genom att skicka en blombukett till hennes bostad eller arbetsplats den 14e. Det finns i Thailand ett internetbaserat blommogramföretag som jag har använt mig av under flera år och det har funkat perfekt. De levererar till i stort sett varje stad i Thailand.

Ni kan skriva ett personligt kort att sätta på blomman om ni önskar det och företaget översätter kostnadsfritt texten till thai om ni vill det.

Thaibrudar är otroligt romantiskt lagda och jättesofta när det gäller sådan här typ av uppmärksamhet.

Att kosta på sig denna typ av överaskning ger ett otroligt bra gensvar från er vän - tro mig!

http://www.flowers2t...entines_day.asp

Lycka till,

Siam-Nilsson 

Link to comment
Dela på andra sajter

Perfekt. Tackar för länken, har letat efter något liknande.

Och det är nog många som har funderat hur/vad osv.

Tackar för tipset  :wai:

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Siam-Nilsson!

Kom att tänka på en sak. Du skrev att de kan leverera till nästan alla städer i Thailand.

Nu ser jag via medlemskartan att vi har enbart c:a 2 mil mellan våra hem i Thailand. Byn min gumma bor i heter Nong Bunmak. Har du använt dig av dessa att skicka till Chok Chai?

Tänkte på att fungerar det dit så borde det fungera till Nong Bunmak!

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt mig ovan nämnda tjänst och det har alltid levererat i tid. Fungerar mycket bra. Dock, bör det nämnas att vid de 4 tillfällen jag har skickat blommor så har det inte en enda gång liknat buketterna jag beställt, även färger och blomstertyp har varit fel...

Men detta till trots har det varit uppskattat av min dåvarande flört och sedermera fru. :)   Så visst funkar det! :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej BB

Du skrev: "Nu ser jag via medlemskartan att vi har enbart c:a 2 mil mellan våra hem i Thailand. Byn min gumma bor i heter Nong Bunmak. Har du använt dig av dessa att skicka till Chok Chai?

Tänkte på att fungerar det dit så borde det fungera till Nong Bunmak!"

Jag provade att beställa och skicka en presentkorg med Whiskey och annat smått och gott till svärfar när han fyllde 60 år i höstas. Det gick alldeles utmärkt att göra så till byn "Phlab Pla" utanför ChokChai.

Som Swedenfarang skrev så kan det nog stämma att blomsorterna kan variera något från gång till gång, men det beror nog på årstid och lokal tillgång. Vill man veta helt säkert vad som kommer fram, så kan man ju skicka en "Gift-basket" eller parfym istället. Å andra sidan vet ju inte mottagaren vilka blommor som du har beställt, så det blir nog svårt för mottagaren att bli besviken.

Lycka till,

Siam-Nilsson[/] 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe precis, jag hade dock oturen att hon minsann gick in på sidan varje gång och stämde av om det var lika blommor.  :mdr:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Siam-N för ett tydligt och just svar, jag känner mig lugn och fungerar det till din by så skall det fungera till gummans by.

Trevligt föresten att ge svärfar en "godiskorg", min svärfar har jag stor respekt för.

Citerar Swedenfarang som du förtydligade, tillgång beror på årstid och lokal tillgång och det blir nog svårt för mottagaren att bli besviken!

Det är ju tanken med bevis i gärning som räknas. Och i detta fallet vet jag att hon kommer inte att fungera normalt på flera dar om sändelsen når fram oavsett innehåll.

Det där med "Gift-basket" skall jag undersöka mer, tack Swedenfarang.

Nu är det inte så långt kvar tills jag träffar min "tirak" enbart c:a 2 månader men på Valentine Day måste hon få känna sig extra speciell. Håller sig min plan så kommer hon hem till mig med samma "krungbin" som mig.

/BB

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill å det bestämdaste avråda från några utsvävningar på denna dag då det finns en mycket stor risk att detta tenderar till att bli en tradition.

[move]

Otraditionelle Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

En förlovningsring...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pain is temporary - glory is forever

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...