Jump to content
IGNORERAD

Medlemmar i Phoenix GCC kontaktar polisen


GreenValley

Recommended Posts

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GreenValley

    6

  • Baa

    5

  • Mankan

    5

  • Jive

    3

Mest aktiva i denna tråd

Undrar vem dennya ägaren kan vara ???:neo:

 

"Now a new owner, a company owned by a fugitive in Dubai,has cancelled lifetime memberships and are trying to sell people a second life time membership, get a grip. Plenty of other courses, just not as handy."

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en jävla cirkus redan i vintras.

 - Nya villkor för medlemmarna.

- Gästerna uteblev.

- Caddies fick inga jobb i och med att gäster uteblev.

- Många caddies slutade, bl a min favorit (408 Faa).

 

Edit:

Införandet av biltvång (1 spelare/golfbil) gjorde inte saken bättre!

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vem dennya ägaren kan vara :huh::neo:

 

"Now a new owner, a company owned by a fugitive in Dubai,has cancelled lifetime memberships and are trying to sell people a second life time membership, get a grip. Plenty of other courses, just not as handy."

Det måste väl vara något misstag?

Kan någon av er tänka er att den stackarn som blivit driven i landsflykt till Dubai skulle göra något sådant. Med den omtanken om sina medmänniskor och alla demokratiska värderingar, som den jag tänker på har, låter detta helt enkelt ofattbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste väl vara något misstag?

Kan någon av er tänka er att den stackarn som blivit driven i landsflykt till Dubai skulle göra något sådant. Med den omtanken om sina medmänniskor och alla demokratiska värderingar, som den jag tänker på har, låter detta helt enkelt ofattbart.

 

Det är nog militärjuntans fel!

De vill att alla golfare ska åka till den militära golfbanan (som ligger halvvägs till Sattahip) i stället! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya ägaren

 

The new owner of the Phoenix Gold Golf and Country Club is Chanya Sawangchit who is the chief executive officer, chairman of the executive board and vice chairman of the board of directors of P. Overseas Steel Public Company Ltd, which was established in 1984

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då blir det inget spel på denna banan denna vinter heller. Har en kompis som köpte livstid medlemskap

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Då blir det inget spel på denna banan denna vinter heller. Har en kompis som köpte livstid medlemskap

Våran gäng samt flera andra sammanslutningar har slutat spela där,pga alla nya regler,tråkigt för det är en fin bana som var prisvärd tidigare,nu är priset 3050B för greenfee,caddyfee och bil med Sportclubkortet.      

Link to comment
Dela på andra sajter

Våran gäng samt flera andra sammanslutningar har slutat spela där,pga alla nya regler,tråkigt för det är en fin bana som var prisvärd tidigare,nu är priset 3050B för greenfee,caddyfee och bil med Sportclubkortet.      

På sedvanligt Thaimaner med andra ord, färre spelare, högra avgifter, nya regler som passar de utvalda!'

Va ska dom med "fattiga" faranger till!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Våran gäng samt flera andra sammanslutningar har slutat spela där,pga alla nya regler,tråkigt för det är en fin bana som var prisvärd tidigare,nu är priset 3050B för greenfee,caddyfee och bil med Sportclubkortet.

Dyrare än Santiburi Samui! Man kan säga vad man vill om Santiburi men banorna är alltid i perfekt kondition. (Nästan)

Ska jag betala över 3,000 thb så förväntar jag mig mästarklass på banan. Jag förstår att ni slutat lira där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Drivern det märks att man inte spelat där på länge. Betalade nog 12oo ink allt i början. På slutet  var det 1800 med Sture

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandalic spelade den idag 2600 inkl transport.

Då har Ulrika förhandlat fram en bra rabatt, enligt PSC:s prislista så kostar det 3150 på vardagar (2100 + 350 + 700).

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandalic spelade den idag 2600 inkl transport.

Känns ju lite bakåtsträvande att gynna dom!

Måste väl gå att leva utan den banan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som har tänkt och börja med golf när jag drar mig tillbaka,

Det blir nog inte fett som pensionär.

Vad kostar fattigmansgolf i Thailand normalt???

Har aldrig spelat golf men något måste man hitta på istället för och bara sakta dö.

Nu blev jag sorgligt pessimist igen :wink:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som har tänkt och börja med golf när jag drar mig tillbaka,

Det blir nog inte fett som pensionär.

Vad kostar fattigmansgolf i Thailand normalt???

Har aldrig spelat golf men något måste man hitta på istället för och bara sakta dö.

Nu blev jag sorgligt pessimist igen :wink:

Ute i environgerna typ Risbyn kan man spela på enklare men OK banor för mellan 5-800 THB inkl caddie!

Räcker till en bira på 19.e oxå!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns ju lite bakåtsträvande att gynna dom!

Måste väl gå att leva utan den banan!

Nu verkar de ju inte ha den med något mer bland de planerade vad  jag kan se så det händer väl inte så ofta. Och så länge de ligger för högt i pris lär det inte bli mer än någon gång ibland gissar jag. Om Scandalics kunder någon gång vill spela banan är det väl inte bakåtsträvande att tillgodose behovet. Jag ser inget problem med det.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu verkar de ju inte ha den med något mer bland de planerade vad  jag kan se så det händer väl inte så ofta. Och så länge de ligger för högt i pris lär det inte bli mer än någon gång ibland gissar jag. Om Scandalics kunder någon gång vill spela banan är det väl inte bakåtsträvande att tillgodose behovet. Jag ser inget problem med det.

Problem är väl att ta i, men att gynna de som snor åt sig tidigare medlemmars inslantade avgifter känns för mig lite bakåtsträvande, men så har vi förmodligeni inte samma behov heller, jag är sååå nöjd att få välja själv!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Problem är väl att ta i, men att gynna de som snor åt sig tidigare medlemmars inslantade avgifter känns för mig lite bakåtsträvande, men så har vi förmodligeni inte samma behov heller, jag är sååå nöjd att få välja själv!

Jag vet inte vilka behov du syftar på men jag väljer också själv. Och vill jag spela Phoenix gör jag väl det. Jag är inte insatt i hur och på vilket sätt medlemmarnas rättigheter har åsidosatts och jag känner väl inte kanske att det är min uppgift att ta ställing i den frågan. Har dock några gånger, senast ett år sedan blivigt erbjuden att köpa ett medlemskap av någon medlem som ville sälja till mig. Om nu nya ägaren gjort något otillåtet mot medlemmarna, kan jag bara hoppas att de kan få rätt i en evetuell rättslig process.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu verkar de ju inte ha den med något mer bland de planerade vad  jag kan se så det händer väl inte så ofta. Och så länge de ligger för högt i pris lär det inte bli mer än någon gång ibland gissar jag. Om Scandalics kunder någon gång vill spela banan är det väl inte bakåtsträvande att tillgodose behovet. Jag ser inget problem med det.

 

Nä jag tycker inte heller att man kan kalla det för bakåtsträvande - för djävligt är ett bättre sätt att uttrycka det.

 

Ogiltigförklara gamla medlemmars medlemskap och kräva in ny betalning för nytt medlemskap. Fy fan!

 

Phoenix Gcc borde bojkottas av alla med någorlunda moral!!!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vilka behov du syftar på men jag väljer också själv. Och vill jag spela Phoenix gör jag väl det. Jag är inte insatt i hur och på vilket sätt medlemmarnas rättigheter har åsidosatts och jag känner väl inte kanske att det är min uppgift att ta ställing i den frågan. Har dock några gånger, senast ett år sedan blivigt erbjuden att köpa ett medlemskap av någon medlem som ville sälja till mig. Om nu nya ägaren gjort något otillåtet mot medlemmarna, kan jag bara hoppas att de kan få rätt i en evetuell rättslig process.

Undrar bara hur du tyckt om att andra, i synnerhet landsmän och kanske bekanta till dig, valt att gynna klubben OM du köpt andelen?

Men självklart väljer du själv, precis som alla andra!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä jag tycker inte heller att man kan kalla det för bakåtsträvande - för djävligt är ett bättre sätt att uttrycka det.

 

Ogiltigförklara gamla medlemmars medlemskap och kräva in ny betalning för nytt medlemskap. Fy fan!

 

Phoenix Gcc borde bojkottas av alla med någorlunda moral!!!

Då får du nog lägga mig till din lista av moralösa då jag inte känner att jag kan eller vill hålla reda på alla golfbanors eventuella avtalbrott med deras eventuella medlemmar. Därmed vet jag inte heller hur medlemmarnas avtal på Phoenix varit utformade och vilka evetuella brott den nya ägaren begott mot dessa.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar bara hur du tyckt om att andra, i synnerhet landsmän och kanske bekanta till dig, valt att gynna klubben OM du köpt andelen?

Men självklart väljer du själv, precis som alla andra!

Ja helt klar hade jag varit mer insatt i avtalsproblemetiken om någon av alla dessa landsmän lyckats praka på mig deras medlemskap de uppenbarligen nu inte var så nöjda med.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...