Jump to content
IGNORERAD

visum till sverige för barnen


Guest thai börje

Recommended Posts

Guest thai börje

Hej alla thai vänner är det någon som vet hur man enklast fixar visum till barnen alltså min sambos barn, vi hadde tänkt att  yngsta dottern skulle kunna komma nu till sommaren på tex turistvisum i första hand, för att tjejen fortfarande är här på 2års visa,

pratade med migrationsverket lite om det och dom sa att det gick att ansöka och att barnen automatiskt går på mammans visum när hon får permanent så får barnen det oxå

kan tex tjejens syster ordna papperen på ambasaden i bkk om man har nån form av fullmakt?

vi väntar bäbis om knappt två månader och hon kan inte resa till Thailand nu för att ordna papper,

så är det någon här som har gjort nått liknande eller vet hur man kan göra på snabbaste enklaste sättet så är jag tacksam för alla tips

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det går bra att hennes sister ska göra visa till hennes barn i bkk men Hur gammal är hennes barn då? om hennes barn är litten man måste har personer komma tillsamma med hon/han , barn kan inte resa ensam.

www.thaiforeningeskilstuna.webs.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Börje

Visst kan din sambo bluda hit sitt barn på besök några månader under sommaren. Är inga som helst problem.

Systern kan lämna in ansökan om visum hos svenska ambassaden i Bangkok och det är en fördel om systern har en fullmakt från din sambo eftersom det handlar om ett minderårigt barn.

Barnet behöver även tillstånd (ett intyg) från sin biologiska pappa för att få resa till Sverige om din sambo inte har ensam vårdnad. Samt ett eget pass.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Guest thaibörje

hej tack för svaren!! har varit borta på jobb så har inte har kunnat skriva tidgare

barnen är 7 och 15 år och enligt tjejen så ska det inte vara något problem från barnens pappa sida att dom kommer till sverige

men vad jag har hört nu sa är han gripen av polisen för nån form av narkotika brott i bkk vilket jag tror skulle kunna vara till våran fördel, hur det är med vårdnaden är lite oklart men älsta dottern bor hos pappans föräldrar och yngsta hos tjejens föräldrar

ska försöka att  undersöka saken lite mer och få alla papper i ordning , hör av mig senare och berättar hur det går

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...