Jump to content
IGNORERAD

Översättning av thailändska dokument vid ansökan av UT.


Kranuan

Recommended Posts

  Min flickvän och våran baby tänker söka UT. Hon är från Khon Kaen provinsen och på grund av babyn

så är det svårt för henne att åka till ambassaden och lämna in ansökningshandlingarna men det ska gå att lämna

in handlingarna genom ombud.

Men det krävs översättning av del en dokument. Vi vill lämna kompletta handlingar till ombudet där alla

översättningar är gjorda. Jag undrar om någon känner till om det finns en av ambassaden godkänd

översättare i Khon Kaen ?

Om det inte finns någon översättare i Khon Kaen är det någon som vet om det går att skicka kopior eller

faxa dokumenten till en översättningsbyrån i BKK som sedan ombudet kan hämta ut.

Hur mycket brukar översättningen kosta? Det som ska översättas är husboken-5 personer,

födelseattest, ID-kort och intyg om civilstatus?

En som saknar sina båda älsklingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vi vill lämna kompletta handlingar till ombudet där alla

översättningar är gjorda.

Av vilken anledning då? Det viktigaste är väl en snabb tid för den del av jobbet som Ambassaden dvs gör intervjun, det är migrationsverket som beslutar i Sverige.

Översättningar måste givetvis göras av orginal/vidimerade kopior, fax duger inte..

Hade jag varit i din sits hade jag tagit hjälp av nån av "firmorna" som hjälper till med sånt här,  de mest kända är väl thai-scan och thaikonsult , detta är ju ett mycket enkelt fall eftersom ni har barn ihop men det gäller ju då att man gör allt i rätt ordning så det går så snabb som möjligt så hon slipper en massa resande, konsultkostnaden är väl inbesparad på en enda onödig resa för mycket till Bankkok.

Vill ni slippa UT och få PUT direkt så ska ju barnet först bli svensk medborgare innan hon söker..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontakta Lasse på Thai Scan så hjälper han dig på plats i Thailand. Lasse och hans fru finns strax utanför Bangkok. Du finner hans hemsida här: http://www.thai-scan.com

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

I ambassadsbyggnaden finns ett företag som heter Europe Visa på våning 17 om jag inte minns fel.

Dom tar 500 bth per papper.

Vill man ha det översatt samma dag tar dom 700 bth.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...