Jump to content
IGNORERAD

Självmord i Jomtien, min vän är död : del 2


Vaxet

Recommended Posts

Här kommer andra delen

Här finner du första delen:

http://www.maipenrai...1/msg50853/#new

Svartsjuka

Jag vet inte hur Larsa gjorde det men han gick vidare trotts att kontakten med döttrarna nu var bruten.

Företaget gick oerhört bra och fördelningen där han i huvudsak tog hand om gästerna och Fon skötte administrationen var en ekonomisk succé.

De fick anställa ytterligare en tjej på kontoret, Joy, och rätt så snart ännu en ny chaufför.

Min och Larsas kontakt blev dock mindre och mindre och det var numera nästan bara jag som ringde honom inte tvärtom.

Någon enstaka gång så kunde han ringa mig och fråga om vi inte kunde gå ut och spela lite pool, jag sa nog aldrig nej till detta då jag verkligen saknade hans närvaro och alltid tyckte det var kul att träffa honom.

Varje gång vi gick ut slutade det med att Fon dök upp och var oerhört arg på både honom och mig. Hon menade på att Larsa inte brydde sig om henne utan uppskattade sina vänner mycket mer än henne. Detta hände inte bara mig utan nästan alla andra vänner Larsa umgicks med.

Fon var enormt svartsjuk på oss gamla vänner till Larsa och hon verkligen hatade när han gick ut och festade med oss.

Ibland gick vi ut tillsammans, fru vax och jag, Larsa och Fon, gäster eller kompisar till Larsa med deras flickvänner.

Fon missade aldrig ett tillfälle att framhärda sig själv och varje möjlighet till att slå andra thailändskor på huvudet genom att alltid påpeka hur mycket pengar de tjänade.

Och var det någon gång en gäst som träffat en lokal förmåga från baren under semestern och denna dam kom med ut på middag, ja då högg hon som en orm.

Vid ett tillfälle lämnade hon bordet på ett matställe utan att någon fattade ett dugg.

Senare fick vi förklaringen, en av tjejerna hade berättat att de (hennes man och hon) hade köpt ett hus och sedan frågade samma tjej Fon, varför inte hon och Larsa köpte ett hus istället för att bara hyra.

Detta fick henne alltså att helt sonika bara resa sig upp och lämna sällskapet.

Detta ledde allt mer till att Larsa drog sig undan och började tappa kontakten med sina bofasta vänner. De enda han nu umgicks med var sina gäster och när lågsäsongen kom så var han mycket ensam.

Jag ringde honom från Sverige i maj 2006 och då var det första gången han uttryckligen sa att han ångrade flytten till Thailand.

Han berättade också att han och Fon bråkade mycket och att hon nu vägrade att träffa en enda av hans vänner då hon inte gillade dem.

Köpa hus

En av Larsas gäster hade ett par år tidigare träffat en tjej och relativt snabbt flyttat ner till Thailand. Lite väl fort hade han också inhandlat ett mycket litet men nytt hus på soi Chayapruek i Jomtien för ca. 3 miljoner baht.

Rätt så snabbt efter inflyttandet så kände denne man att han inte trivdes då huset låg en bit utanför centralorten. Även hans tjej var mer sugen på en condor och detta berättade hon för Fon.

Som Larsa sa efteråt så förvandlades Fon hastigt och lustigt från en elak bitch till en mjuk och mycket tillmötesgående tjej. Han fick i stort sett allt han ville och lite mer och livet återvände mer och mer för Larsa.

Efter att ha mjukat upp Larsa några veckor så "råkade" kompisens hus komma på tal och Fon ville så gärna att de två tillsammans skulle skaffa ett gemensamt hem.

Larsa sa nej!

I 3 dagar, sedan bestämdes det att de skulle köpa huset.

Huset som fanns i ett Thailändskt aktiebolag köptes in och Larsa valde att köpa både bolaget och huset då detta enligt Larsa var säkraste sättet att äga hus i Thailand.

Detta beslut skulle senare visa sig bli mycket ödestiget.

Även om Fon inte var riktigt nöjd med husköpet, då hon ansåg att det hade varit mycket bättre att köpa huset i hennes namn än i ett aktiebolag, så var detta en bra period för paret.

Tillsammans renoverade de det i stort sett nya huset. Larsa hade god smak och var inte snål när det var något han gillade. Under några månader hösten 2006 inredde Fon och Larsa huset och såg ut att trivas mycket bra med livet tillsammans igen.

Under denna höst umgicks vi också mycket flitigt med Larsa och Fon och det blev många fester i deras nya hus.

Grälen och separationen

Någon gång i början på december började Fon och Larsa att gräla om istort sett allt.

Det gick inte en dag utan att storgräl utbröt och Fon var extremt våldsam när hon blev arg.

Porslin och möbler krossades och Larsa kom till jobbet med blåtira då hon inte tvekade att klappa till honom när hon hade chansen.

Vid denna tidpunkt gick företaget mycket bra och KNIFETOWN en känd medlem av detta forum anställdes som guide och reseledare under säsongen.

Fon började att försvinna över en natt då och då efter att de grälat för att sedan komma hem eller till jobbet och be om ursäkt. Hon jobbade nu rätt så sporadiskt och Joy på kontoret fick tillsammans med Larsa sköta det administrativa arbetet.

Endast när viktigare "papper" skulle hanteras så fanns hon till hands och hjälpte till.

Jag och min familj åkte till Sverige runt den 10 december och jag minns att Larsa sa till mig att när vi kommer tillbaka i januari så kommer Fon att vara utkastad från huset och hans liv.

Någon gång mellan jul och nyår 2006 skypade Larsa till mig och berättade vad som hade hänt.

Kvällen innan hade de tillsammans med ett tiotal vänner bestämt sig för att äta middag ute.

Någon timma innan de skulle träffas försvann Fon från deras hus utan att säga vart eller varför.

Larsa gick på middagen och Fon dök sedermera upp på reataurangen vid 24 tiden på kvällen.

Larsa gjorde här vad man inte bör göra med Thailändskor han såg till att hon tappade ansiktet inför alla. Han sa till henne att nu var det slut, hon skulle flytta ut omedelbart och snabbare än det.

Fon höll sig lugn på restaurangen och hon åkte tillbaka till huset med Larsa. Vad som sedan hände är svårt att beskriva då bara Larsa och Fon vet.

Hela inredningen slogs enligt Larsa sönder av Fon, hon krossade rutor och kastade en stor staty på en av deras bilar.

Larsa blev riven och slagen så att såren fanns kvar i flera veckor.

Enligt Larsa var det sista han såg av henne när hon slängde en sten genom rutan på en firmabil som han fick fly i.

När Larsa kom tillbaka till huset med 2 vänner någon timma senare var Fon och allt hennes redan borta.

Den natten var "någon" inne på kontoret och tog alla viktiga papper samt firma stämplarna.

Upptäckten

Jag kom tillbaka till Thailand några dagar efter detta upprivande avslut, träffade Larsa samma dag och han var helt förändrad.

Tystlåten och nedslagen satt han på sitt kontor och sa att alla hans krafter var slut.

Eftersom Fon hade skött alla viktiga papper hade han ingen aning om vad han skulle göra.

Jag sa till honom att han måste kolla upp alla företagspapper, både för resebyrån samt husägarföretaget så att inget var fel där.

Samma dag fick han hjälp av en trevlig thaitjej som driver restaurang på soi Welcome och talar rungande göteborgska efter 20 år i Sverige, att gå igenom alla papper.

Bomben

Larsa hade alltid gjort som Fon sa när det gällde det administrativa arbetet. Sa hon att detta papper skall du skriva på, så skrev han på detta papper.

Ja det låter lite konstigt, men så mycket litade han på henne trots alla problem de hade haft.

Vid genomgången av alla papper visade det sig att han skrivet över företaget på Fon.

Ja han hade dessutom skrivet över huset på Fon och dessutom hade han skrivet över en helt ny bil som användes i firman på Fon.

Ja värden till minst 7 miljoner baht hade han utan att veta det, men trots allt ändå skrivet över på Fon.

Fortsättning kommer

[/]

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest forsnow2

Vaxet,

Ja, sådana här historier hörde jag varenda JÄVLA dag i Bangkok.

Var det inte det ena så var det det andra. Den jävla tjejen, Och den jävla gubben. Den tokiga Holländaren. Den jävla Jänkaren. Nu har han köpt hus i hennes namn. Osv osv osv

Minns särskilt en engelsk mäklare (stormrik) som laddade alla sina pengar i Condos, Restauranger osv. Han blev lurad på rubbet...

Han bor idag på Samui och tror i sin enfald att han ska få tillbaka pengarna snart.

Mvh

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch, vilken deprimerande historia...

Tyvärr har jag inga problem att tro den är sann.

Jag får ändå tacka Vaxet för intressant läsning, och det blir plus från mig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man känner igen vissa drag  :sorry: svartsjuka grejer flyger att hon inte gillar hans kompisar.

Det är säkert nyttigt höra den sorgliga historian bra  :great: vaxet.

Visst känner man igen dessa drag. Tyvärr så gör kärleken människan blind i vissa fall. Då räcker det inte med världens alla varningsklockor.

Sen hur han lyckats skriva över alla dessa tillgångar på henne är ju bara sorgligt, och lite oförstående för oss som inte vet exakt hur (ev.) manipulativ hon var.

Förövrigt en mycket bra del 2!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragisk och deprimerande läsning men jag ser ändå fram mot fortsättningen. Det får mig också att inse vilken fantastisk underbar kvinna jag har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra Vaxet!

Du skriver med riktig inlevelse. Det finns mycket viktigt att lära sig av denna tragiska livsöde.  :wai:

HälsningSvarten

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Jäkligt tragisk historia. Blir så förbannad över hur girig och beräknande en tjej kan vara för att bedra sin partner.

I övrigt väldigt bra skrivet. Ser fram emot en fortsättning trots att jag kommer bli mer förbannad ju mer jag läser.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Faen, det känns lite olustigt, skrämmande, nästan hypnotiskt att läsa storyn.

Helt klart jäkligt gripande.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra skrivet...Hoppas att man inte hamnar i en sådan situation..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrämmande läsning. Känner dessvärre igen en del symtom från paradiset Thailand. Hoppas att det här kan lära den svenska mannen att inte vara för naiv och tro att kvinnorna från Thailand inta bara är trevliga under lakanet och lagar god mat. Ett antal ( kanske inte så få på vissa turistorter ) är väldigt duktiga på en hel del mindre angenämna saker.

Själv är jag lyckligt lottad. Min solstråle har bara lyckats sätta vingar på en kastrull. Det var skrämmande nog.  :not_i:

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Huh, vilken story!

Mycket bra skrivet Vaxet!  :good:

Plus på dig!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant läsning även om det är en mycket tråkigt story. Jag känner dessutom igen historien allt för väl och har hört den i oändliga varianter under de senaste 25 åren.

Det är tyvärr ett absolut faktum att när farranger och Thai hamnar i någon typ av legala problem så är man som farrang 1 99 av 100 möjliga scenarior en förlorare innan det ens har börjat. Därför bör man vid alla större inköp sätta bilen, båten, huset, condon, marken, företaget i en bolagsform som man äger tillsammans med en stor och ettablerad advokatbyrå, så att inga som helst tveksamheter om ett eventuellt ägarskap kan komma på fråga med nya eller oerfarna relationer.

När man sedan med åren känner sig säkrare på sin kvinna och relation så kan man överföra det man vill på henne och/eller barnen.

Tyvärr så är det ofta så att många människor i Thailand är otroliga pragmatiker och ser allt eller åtminstonde det mesta i pengar. Ofta kan det dessutom komma mycket press från familj och andra släktingar.

Genom att så undvika att problemet kan komma upp så kan man spara mycket problem. Jag vet personligen ett tiotal farranger som har byggt eller köpt ett par till ett5 tal hus genom åren för att idag sitta helt utan någon ägendom.

Dock skall det understrykas att alla Thai definitift inte är på det sättet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Guest Isan Lover

Hej

En sorglig historia som säkert väcker tankar hos dom flesta, men berägliga damer finns i alla länder.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Mycket intressant o givetvis väldigt tragisk läsning..

Bra skrivet!!

Kan nån hjälpa mig att hitta del 3-4, har letat som en galning...

Blir d nån Chang lr..?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket intressant o givetvis väldigt tragisk läsning..

Bra skrivet!!

Kan nån hjälpa mig att hitta del 3-4, har letat som en galning...

Här är del 3 och 4

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte den här berättelsen varit uppe förut? Mvh

Hur tänker du nu, den har väl funnits här hela tiden efter att den postades här...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...