Jump to content
IGNORERAD

Sökes: Pickup med förare den 14 Februari


Shovel78

Recommended Posts

Behöver hyra en pickup med förare för att transportera en del sängprylar från IKEA Bangna till 7 km ost om Jomtien den 14 februari. Tips mottages tacksamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte hyra en pickis och hämta själv?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

När ni landar, hyr en minibuss med förare till Jomtien, åk först till IKEA och köp det ni vill ha och stoppa in det i minibussen-deala med föraren och ge honom 500-1000 battingar extra för rundan över IKEA så får ni hem prylarna med en gång

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst med det tar 5 dagar och har man bara 2 veckor på sig vill man ju kunna sova den mesta tiden i huset.

 

 

Kanske knepigt att få in en eventuell dubbelsäng i en minibuss.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske knepigt att få in en eventuell dubbelsäng i en minibuss.

 

Det finns tak på minibussarna. :rolleyes:

 

TIT.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske knepigt att få in en eventuell dubbelsäng i en minibuss.

 

Sängramen är väl ommonterad och kommer i platta paket, ska du ha 2 separata madrasser 90x200 bör det inte bli något problem-ska du däremot ha in en 180x200 madrass blir det ju lite mer komplicerat

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju både taxi och minibuss att hyra på flygplatsen, så de kan säkert fixa fram en pickup också.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen. Jo det kanske går att deala fram nått vid taxistånden på Suvvan. Dom brukar ju ha lösningar på det mesta. Har även mejlat Vpack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst med det tar 5 dagar och har man bara 2 veckor på sig vill man ju kunna sova den mesta tiden i huset.

 

Beställ innan ni åker till Thailand och välja ett leveransdatum som passar. 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställ innan ni åker till Thailand och välja ett leveransdatum som passar. 

 

/Krille

Visste inte att man kan göra det. Ska kolla med dom via email.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte hyra en pickis och köra själv så är du inte beroende av någon?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte hyra en pickis och köra själv så är du inte beroende av någon?

Har funderat på det, men det är 15 år sen jag körde själv i Bangkok/Thailand så man tvekar. Man blir lite fegare med åren, eller är det klokare umnik.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste inte att man kan göra det. Ska kolla med dom via email.

 

Jag skulle tro att det fungerar som i Sverige d v s du beställer via deras web och kan sedan välja på alternativa leveransdatum. Verkar också vara helt ok priser om jag förstår prislistan rätt:

 

http://www.ikea.com/ms/en_TH/service-offer/delivery/index.html

 

Fördelen är ju också att du kan kolla på/provligga produkterna i Sverige först då de har i stort sett samma utbud.

 

Lycka till!

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, varför inte handla på t.ex Index i Pattis, bättre kvalitet, ungefär samma pris, levererar hem till dej, skruvar ihop och ställer på önskad plats, super service!

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag har kollat in Index också, men när det gäller sängar har jag gillat IKEA länge så det blir dom. Sen har jag hört att Index har en jäkla lång leverans tid. Fick besked att online beställning inte finns hos IKEA. Man måste vara på plats, handla och beställa hemtransporten. IKEA här i Taipei har i stort sett samma varu-upplägg så man kan ju kolla in grejerna noga innan man drar i Februari. Ska bli kul med en "semi" inflytt i huset. Det har stått tomt länge nog nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har funderat på det, men det är 15 år sen jag körde själv i Bangkok/Thailand så man tvekar. Man blir lite fegare med åren, eller är det klokare umnik.gif

Är inne på samma linje.

I den trafiken skall man inte åka i onödan.

Börja semestern och vara orolig skulle jag inte göra utan hyra en med chaffis och ta en kall chang..

Löser sig säkert med pickupp då det är så vanligt i Thailand.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...