Jump to content
IGNORERAD

Stängningstid RCA etc


dalahesten

Recommended Posts

Någon som har någon aning när utelivet i Bangkok kommer att återgå till det normala? Jag syftar på ställen som RCA, klubbarna vid Ekamai och Thonglor-området etc. Dvs vanliga bra klubbar. Som jag har fattat det nu så är det bara go go barer och beer bars i turistområden som har öppet till sent om natten. T om Khao San Road stänger ju vid 02.00 - 03.00 nuförtiden. Det känns lite tamt i en sån stor miljonstad som Bangkok, och med tanke på hur det har varit förr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har någon aning när utelivet i Bangkok kommer att återgå till det normala? Jag syftar på ställen som RCA, klubbarna vid Ekamai och Thonglor-området etc. Dvs vanliga bra klubbar. Som jag har fattat det nu så är det bara go go barer och beer bars i turistområden som har öppet till sent om natten. T om Khao San Road stänger ju vid 02.00 - 03.00 nuförtiden. Det känns lite tamt i en sån stor miljonstad som Bangkok, och med tanke på hur det har varit förr...

 

Det finns många ställen som har öppet sent, men tyvärr så har har det blivit lite ändring det sista halvåret. 

Jag tror (eftersom jag inte är på plats) att även många vanliga sunkklubbar får stänga kl02 för tillfället, L64 nämnde ju att Climax stängde 02 och de brukade stänga tidigast kl06 tidigare.

RCA stängde tidigt redan i juli, men då fanns det många andra ställen som körde sent... ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

RCA började väl stänga tidigt när det blev undantagstillstånd i Thailand? Minns inte senast jag var där men då stängde barerna runt femtiden på morgonen. Det var ett tag sedan för jag har slutat att gå dit när jag fått veta att det stänger så tidigt.

 

Ja, det mesta på Suk11 verkar följa samma trend. Förut kunde man ju i värsta fall gå till Swing och/eller Spicy om man ville vara ute tills det blev ljust igen. Khao San Road var också ett alternativ. Nu är jag tvungen att ockupera de lokala yadong-barerna när klubbarna stänger 03.00. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

RCA började väl stänga tidigt när det blev undantagstillstånd i Thailand? Minns inte senast jag var där men då stängde barerna runt femtiden på morgonen. Det var ett tag sedan för jag har slutat att gå dit när jag fått veta att det stänger så tidigt.

 

Ja, det mesta på Suk11 verkar följa samma trend. Förut kunde man ju i värsta fall gå till Swing och/eller Spicy om man ville vara ute tills det blev ljust igen. Khao San Road var också ett alternativ. Nu är jag tvungen att ockupera de lokala yadong-barerna när klubbarna stänger 03.00. :D

Route66 stängde kl02 i juli, stenhårda på det så alla fick gå rätt ut, Climax "stängde kl03, att tända ljuset var deras variant av att stänga.

Spicy / Shock39 /Dreamz22 var fortfarande öppet sent, som sagt vet jag inte status nu eftersom jag inte är på plats och det förändras snabbt

 

På soi 11 skulle jag testa Suger club / Wax / Levels late - de har kanske fortfarande öppet. Insomnia på soi12? MIXX?

 

På soi 55/63 finns det garanterat ställen :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, får hoppas att RCA börjar hålla öppet längre snart. Jag gillar ärligt talat inte klubbarna vid Suk11 särskilt (förutom Climax ibland)..

 

Climax - De stänger numera vid 02.30 för att alla ska vara ute 03.00. Finns ingen mening med att vara kvar då musiken som spelas mellan liveuppträdandena är helt förfärlig och extremt hög.

Spicy - De blev stormade av militärer och snutar när de hade öppet under "utegångsförbudet" som rådde i Bangkok tidigare i år. Och det medans jag var där. :D Efter det så har de stängt tidigt, likaså Swing. Å andra sidan så är det väl ingen större förlust. :D

Levels - Hemsk personal som jobbar där, överdrivna priser i försök att vara HiSO, men är egentligen bara dyrt. Tjejerna där (både lokala och turister) är det dock inget fel på. :wink:

WXYZ - Gillar att man kan betala 600 baht och sen dricka hur mycket man vill i 4 timmar. Dock så verkar många ha fått nys om stället och bardisken är ofta bara ockuperad av en bartender så det tar väldigt lång tid att få sin drink serverad nuförtiden...

Wax (Bash förut) - Helt förfärlig personal och musik. Nu låter jag som en grinig gubbe men det är väldigt svårt att ens dansa till musiken där. 

Sugar Club / Dreamz22- Har missat dessa klubbar. Vet du vad de kör för musik/publik? Sistnämnda låter lite suspekt... :wink:

 

Bortsett från Suk11 så är väl Insanity (Insomnia förr) mest ett ställe där frilansare går och raggar kunder till högljudd trance? Vet att vakterna där är väldigt otrevliga. Har dock inte haft något problem med dem själv men min kompis har fått stryk av dem två gånger. :D

 

Shock39 vet jag hade nattöppet förut men jag tvivlar att de har det nu. Är väl inget speciellt med stället egentligen mer än att det är lite överdrivet dyrt med tanke på vad man får. 

 

Thaiklubbarna vid Ekkamai och Thonglor hade ju problemet redan före diktatorn kom till makten att de stängde vid tre. Bortsett från vissa klubbar såklart.

 

Hängde mycket på ID4 Pub i Wongwian Yai förut då de hade öppet till sent och bra priser och stämning. Ibland var det kanske lite för många moppepojkar där som sprang runt och sökte bråk, men det ligger å andra sidan i "hooden".   :wink: Nu stänger de också vid tre och t om spelhålan förklätt till ett IT-cafe där man kunde dricka öl (öppet 24/7) har numera stängt helt och hållet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...