Jump to content
IGNORERAD

Skaffa hund i Udon eller i Khon Kaen.Var ska jag leta?


skagersten

Recommended Posts

Kan du beratta mer?Vi hade tankt att aka imorgon men kan vanta en vecka om det ar en hundtraff.

Sedan kan jag beratta att jag vill inte ha nagon blandras utan en renrasig schafer,,

Jag ar inte orolig over mentaliteten.Eftersom jag Varit med och fott upp hundar i over 15 ar sa kan jag hundar.

mvh Stefan.

Om du tittar i tråden om min Schäfer som jag länkade till. Så finns länk till nan and Nice sida

som min hund kommer ifrån. Jag kom i kontakt med dom genom rekommendation från thailländska Schäferhundsklubben i Bangkok.

Dom ligger i Packchong nära korat.

Mycket seriös uppfödare av Schäfer.

Jag avråder dig starkt att handla på marknad. Då risken är att du får en sjuk hund med dig hem. Har du hållit på med seriös uppfödning som du skriver? Då borde du om någon förstå vikten av att inte köpa hund som med största sannolikhet kommer från en hund fabrik.

Min svåger handlade just en Schäfer valp från chatuchak i Bangkok för några år sedan. Tog några dagar så vart hunden dödssjuk och dog.

För ca 1 och 1/2 år sedan ville min fru ha en Chiuahua. Vi hittade en hos en privat uppfödare. Hunden vart sjuk efter ett par dagar och orkeslös. När vi kom till veterinären så sa hon att hunden förmodligen inte skulle orka. Då den drabbats av en parvoliknande sjukdom som den bara kunde få hos uppfödaren.

Uppfödaren tog sitt ansvar och betalade tillbaka pengarna och återtog valpen. Då vi kände att vi orkade inte med att se hunden trilla av pinn.

Som tur var så smittade det inte våran Schäfer som även fått vederbörlig vaccinering tidigare.

Hursomhelst så lycka till hur du än gör!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    7

  • Baa

    6

  • Chan2014

    6

  • Kenneth4618

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om du avser onsdag 3 nov. tycker jag du ska ta dig till "varannanonsdagstraffen" i centerpoint, ett stenkast fran vovvarna!

I min kalender är den 3:e november en måndag!

Möjligen att jag dyker upp till nästkommande träff som enligt min kalender borde vara den 19 november.

Link to comment
Dela på andra sajter

I min kalender är den 3:e november en måndag!

Möjligen att jag dyker upp till nästkommande träff som enligt min kalender borde vara den 19 november.

Det va som faaan, det ar det i min ocksa, menade 3 december, men iblan hanger inte fingrar o huvud ihop riktigt, 5 o 19 november samt 3 o 17 december, nu ska jag radera mitt pannbensminne, det stammer i alla fall inte!

 

Sjalvklart ska du komma dit Lasse, det ar ju ett tag sedan sa det finns mycket att skvallra om! Ta med hustrun, det finns en hel del damer dar som ocksa besitter den konsten!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Kan ej forsta att du gillar dina renrasiga hundar,dina hundar ar missfoster.

Efter nagra 100 meter behover dom Ventolin/Oxygen,varfor gynnar du uppfodarne.?

Som djurvan?

Hej L200,

"Snacka gärna skit om min fru och mina barn, men du ska ge fan i att snacka skit om mina hundar" brukade man säga i jakthund kretsar.

Nu måste du ha slagit i hela huvudet, antar att ditt inlägg bygger på ren okunskap om den rasen vi föder upp i liten skala.

Jag tänker inte gå i klinch om detta för du har tydligen stor erfarenhet av Engelsk Bulldog, såg förövrigt att Kenneth 4618 hade karmat dej,han har tydligen några problem med mej, karmar konstant om det skrivs något nedlåtande om mej eller min omgivning, han är ganska lik en Engelsk Bulldog så det kanske var därför? Men förresten då skulle han ju inte givit karma?

Hälsningar

Chan2014

post-11116-0-52494800-1414505405_thumb.j

Ändrades av Chan2014
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej L200,

"Snacka gärna skit om min fru och mina barn, men du ska ge fan i att snacka skit om mina hundar" brukade man säga i jakthund kretsar.

Nu måste du ha slagit i hela huvudet, antar att ditt inlägg bygger på ren okunskap om den rasen vi föder upp i liten skala.

Jag tänker inte gå i klinch om detta för du har tydligen stor erfarenhet av Engelsk Bulldog, såg förövrigt att Kenneth 4618 hade karmat dej,han har tydligen några problem med mej, karmar konstant om det skrivs något nedlåtande om mej eller min omgivning, han är ganska lik en Engelsk Bulldog så det kanske var därför? Men förresten då skulle han ju inte givit karma?

Hälsningar

Chan2014

Och du har problem med de flesta

 

För övrigt håller jag med L200 och tycker de ser ut som missfoster

 

Engelsk Bulldog kan jag inte vara då varken har problem med andning eller hud och höftled

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Engelsk Bulldog

 

 Andningssvårigheter - Trång luftstrupe och för små näsborrar som leder till överhettning och panik. De opereras ofta för att kunna andas bättre. 
Munproblem - Har ett kraftigt underbett och mjuk gom som gör de svårt med andningen.
Hudproblem - Hudvecken blir ofta angripna av bakterier som orsakar kraftiga infektioner. 
Ögonproblem - Kan få inåtrullande ögonlock, löshängande ögonlock, exponerad tårkanal (cherry eye) som kräver operation, 
Öronproblem - Trång hörselgång som orsakar svårläkta öroninflammationer. 
Skelett - Höftledsdysplasi, Korsbandsskador, rörlig knäskål, artros i armbådsleder. Trångt bäcken som gör det omöjligt för rasen att föda normalt.
Sjukdomar - Epilepsi förekommer.  

Slutsats
Att köpa en Engelsk bulldog innebär med största sannolikhet många veterinärbesök, många operationer och kostsamma ingrepp som kan vara nödvändigt för att ge bulldoggen ett värdigt och hälsosamt liv. Risken att överhettas är väldigt vanligt hos denna ras för att möjligheten att reglera kroppsvärmen är borttagen p.g.a. den korta nosen.

 

http://hundkorkort.blogspot.com/2012/12/halsoproblem-hos-5-olika-raser.html

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni far tycka vad ni vill om engelska bulldoggar, men dom har en jakla personloghet, inte for attt jag tycker dom ar vackrast i varlden, men vem ar det?

 

PS Janne, halsa Beckham DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni far tycka vad ni vill om engelska bulldoggar, men dom har en jakla personloghet, inte for attt jag tycker dom ar vackrast i varlden, men vem ar det?

 

PS Janne, halsa Beckham DS

Kan bra hålla med. Finns inte nån ras som har sån skön personlighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Engelsk Bulldog

 

 Andningssvårigheter - Trång luftstrupe och för små näsborrar som leder till överhettning och panik. De opereras ofta för att kunna andas bättre. Munproblem - Har ett kraftigt underbett och mjuk gom som gör de svårt med andningen.Hudproblem - Hudvecken blir ofta angripna av bakterier som orsakar kraftiga infektioner. Ögonproblem - Kan få inåtrullande ögonlock, löshängande ögonlock, exponerad tårkanal (cherry eye) som kräver operation, Öronproblem - Trång hörselgång som orsakar svårläkta öroninflammationer. Skelett - Höftledsdysplasi, Korsbandsskador, rörlig knäskål, artros i armbådsleder. Trångt bäcken som gör det omöjligt för rasen att föda normalt.Sjukdomar - Epilepsi förekommer.  Slutsats

Att köpa en Engelsk bulldog innebär med största sannolikhet många veterinärbesök, många operationer och kostsamma ingrepp som kan vara nödvändigt för att ge bulldoggen ett värdigt och hälsosamt liv. Risken att överhettas är väldigt vanligt hos denna ras för att möjligheten att reglera kroppsvärmen är borttagen p.g.a. den korta nosen.

 

http://hundkorkort.blogspot.com/2012/12/halsoproblem-hos-5-olika-raser.html

 

Fritz..

Hej Fritz,

Det går ju att googla om det mesta, till viss del kan jag hålla med, kräver lite mer pyssel pga sina hudveck, sköter man inte det kan det uppstå problem,men det finns ju fler hundraser med djupa hudveck, kanske är bättre att välja hundras efter hudvecken existens än personlighet och mentalitet, i övrigt känner jag inte till det du googlat fram förutom att man i Thailand gör konsekvent kejsar snitt vid valpning men det finns många exempel från Sverige där det föds valpar naturligt av Engelsk Bulldog, vi har väl haft tur med våra hundar och med dom valparna vi levererat,kanske är bättre att förlita sig på Google än egen erfarenhet, vi har inte mer veterinär besök än någon annan ras.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du har problem med de flesta

 

För övrigt håller jag med L200 och tycker de ser ut som missfoster

 

Engelsk Bulldog kan jag inte vara då varken har problem med andning eller hud och höftled

555, tror jag skrattar ihjäl mej, där gick du i fällan och sket i farstun, hur skulle du kunna vara en Engelsk Bulldog? Jag sa att du var väldigt lik en Engelsk Bulldog så stäck på dej för dom är väldigt charmiga till utseendet.

Hälsningar

Chan2014

P.S Har inte problem med någon, kanske bara en annan åsikt stundtals D.S

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej L200,

"Snacka gärna skit om min fru och mina barn, men du ska ge fan i att snacka skit om mina hundar" brukade man säga i jakthund kretsar.

Nu måste du ha slagit i hela huvudet, antar att ditt inlägg bygger på ren okunskap om den rasen vi föder upp i liten skala.

Jag tänker inte gå i klinch om detta för du har tydligen stor erfarenhet av Engelsk Bulldog, såg förövrigt att Kenneth 4618 hade karmat dej,han har tydligen några problem med mej, karmar konstant om det skrivs något nedlåtande om mej eller min omgivning, han är ganska lik en Engelsk Bulldog så det kanske var därför? Men förresten då skulle han ju inte givit karma?

Hälsningar

Chan2014

Å det va en jäv...la ful hund, har den krypit fram från stenröset den krockat med :heat:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Från att ha varit en trevlig tråd till att ha blivit rena pajkastartråden. Snyggt jobbat.

Jag tror att dom flesta raser lider av någon typ av åkomma. Sen är hundar precis som människor personligheter. Fördelen med en hund är att den skiter i förra veckans oförätter. Den bryr sig endast om vad som händer här och nu. En ganska god egenskap som omspänner samtliga hundar.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

P.S Har inte problem med någon, kanske bara en annan åsikt stundtals D.S

 

precis som jag men det verkar du ha problem med

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni far tycka vad ni vill om engelska bulldoggar

 

Det var ju det jag gjorde men det passar inte vissa

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag va liten o pärona skulle tjacka en hund så va dom först inne på en Dalmatiner, men efter att morsan läst i nån hundbok att dom gärna vände sig om efter att ha uträttat sina behov o käkade upp sin egen skit så vart det en labrador retriver istället ;)  som hade höftledsdyplesi..

 

(ska bli spännande o se vad som avhandlas i tråden imorn, mobiltelefåner, ryska traktorer?  hehe

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan haller ni pa med egentligen.Jag stallde en enkel fraga och bara for att en lagger ut bild pa sina hundar sa ska det brakas om vad det ar for fel pa hans favoritras.Skams pa er.Jag ar ganska saker pa att han ar fullt medveten om vilka brister hans favoritras har.

Jag har sjalv fott upp 3 olika raser och alla 3 har olika brister.Nu kommer jag varken tala om vilka raser eller vilket kennelnamn eftersom det ar ointressant i sammanhanget.

Jag tackar for dom intelligenta och givande svaren.Ni vet sjalva vilka svar jag syftar pa.Allt annat trams borde inte blivit skrivet i denna trad.

Skriver inte mer i denna trad nu.

Stefan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Själv rekommenderar jag en vanlig blandrashund av den typ som finns spridd över hela Thailand, som man möter på stranden, gatan i stan och ute i byarna, en bättre, snällare, trognare och nyttigare hund får man nog leta efter, gärna ganska stor och modig.

 

Den vaktar huset, familjmedlemmarna, hanterar ormar, avlivar råttor, leker med barnen och följer ägaren överallt, den klarar sig bra under alla tänkbara förhållanden och gör nytta ute på farmen, klarar sig på egen hand, kan gå lös i byn och är socialt kompetent både med andra människor och hundar. 

 

Längtar varje dag efter min hund av denna typ som jag får träffa om några veckor, vi kommer att tillbringa mycket tid ihop, på farmen, altanen och på resande fot.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan haller ni pa med egentligen.Jag stallde en enkel fraga och bara for att en lagger ut bild pa sina hundar sa ska det brakas om vad det ar for fel pa hans favoritras.Skams pa er.Jag ar ganska saker pa att han ar fullt medveten om vilka brister hans favoritras har.

Jag har sjalv fott upp 3 olika raser och alla 3 har olika brister.Nu kommer jag varken tala om vilka raser eller vilket kennelnamn eftersom det ar ointressant i sammanhanget.

Jag tackar for dom intelligenta och givande svaren.Ni vet sjalva vilka svar jag syftar pa.Allt annat trams borde inte blivit skrivet i denna trad.

Skriver inte mer i denna trad nu.

Stefan.

Du kan gärna titta in och visa en bild på hunden när du har den. Lycka till!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,Kan inte förstå vad du menar med att i Thailand ska man ha en thai hund? Jävla dumt som du kanske förstår, menar du att ha thai hund kan man skita i hunden och låta den löpa vind för våg som Thailändare normalt gör med sin hundhållning, att skaffa hund är att ta på sig ett ansvar 10-15 år med allt vad det innebär, vi har 4 ras rena hundar helt utan problem, självklart kostar det en slant men det är värt varenda bath.HälsningarChan2014

Vad jag menar är helt enkelt att hunden måste passa in i rätt miljö, annars blir det både tråkigt och dyrt.

En trist erfarenhet är att många hundar i FN tjänst har tyvärr blivit så sjuka att de avlidit eller måste avlivas, pga. fel miljö.

Sätt hunden i centrum och inte bara erat eget ego när ni väljer ras. Att hävda att flera års erfarenhet gör att man kan köpa hund på marknad visar ju bara att ni inte lärt er nånting under alla åren.

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag menar är helt enkelt att hunden måste passa in i rätt miljö, annars blir det både tråkigt och dyrt.

En trist erfarenhet är att många hundar i FN tjänst har tyvärr blivit så sjuka att de avlidit eller måste avlivas, pga. fel miljö.

Sätt hunden i centrum och inte bara erat eget ego när ni väljer ras. Att hävda att flera års erfarenhet gör att man kan köpa hund på marknad visar ju bara att ni inte lärt er nånting under alla åren.

WAXO

Haller helt med, hade en riktig kanonjycke som aldrig nagonsin sett en stamtavla, det finns massor med bra hundar i Thailand som i princip ar av naturen ickeaggresiva,  far dom lite medkansla och omvardnad ar det dina basta vanner och taal att vistas i saval klimat som miljo!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Haller helt med, hade en riktig kanonjycke som aldrig nagonsin sett en stamtavla, det finns massor med bra hundar i Thailand som i princip ar av naturen ickeaggresiva, far dom lite medkansla och omvardnad ar det dina basta vanner och taal att vistas i saval klimat som miljo!

Nu ska man ta det här med stamtavla med en smula salt. Allra helst om man redan har hunden och har facit på om hunden är bra. Dock ökar chanserna om hunden är renrasig med stamtavla. Då man avlar på individer som är friska och testade. Vilket ökar chansen markant att få friska valpar.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska man ta det här med stamtavla med en smula salt. Allra helst om man redan har hunden och har facit på om hunden är bra. Dock ökar chanserna om hunden är renrasig med stamtavla. Då man avlar på individer som är friska och testade. Vilket ökar chansen markant att få friska valpar.

Absolut ar det sa, men det finns en anledning till varfor vissa raser florerar mer frekvent i olika klimatiska miljoer, och aven en "gatukorsning" kan som familjehund vara val sa passande bara man tar hand om den!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bild på våra två hundar. Den svarte Beer Chang korsning mellan Labrador och Rotwiiller. Spiderman Schäfer.

Tyvärr har inte Spiderman alla hästar hemma. Kan bero på inavel eller något.

Men en helt underbar hund. Snäll som få. Duktig på att kompis-skälla,älskar att bli ompysslad,viftar på svansen åt alla.

Beer Chang är den smartaste hund jag någonsin har ägt. Har tagit ihjäl ett tio-tal ormar bl.a ett gäng cobror.

Vaktar vårt hem 24/7 Släpper inte in en jävel om han inte känner igen personen.

Har järn-koll på vilka bilar,moppar grannarna har. För ett jävla liv på nätterna om det kör

in någon bil eller moppe på vår gata som han inte känner igen. Grannars bilar och moppar.lyfter inte ens på huvudet.

T.o.m våra Thai-grannar är glada för att han håller koll.

Älskar mina hundar...mycket bra sällskap här i Thailand.

 

post-8709-0-01639000-1414594993.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...