Jump to content
IGNORERAD

Thai tjej Vill skiljas ? ? ? ?


snakeman

Recommended Posts

Hejsan  . . .

Känner en thai tjej som vill skilja sig , hon har varit gift i 1 år o han behandlar henne som skit  slår henne mobbar henne psykisk . ..

Va händer med henne vid en skilsmässa hon har 2års visum  . . blir hon ut kastad eller kan nån annan gå i garanti för henne ??? ?

Mvh Snakeman

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    6

  • svarten

    5

  • måne

    4

  • Neil

    4

Mest aktiva i denna tråd

:girl_devil: har hon inte fått sitt uppehållstillsånd än då...om dom varit gifta så länge

han skulle fdan ha stryk den snubben annars så tror ja att någon annan kan gå i god för henne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

a händer med henne vid en skilsmässa hon har 2års visum  . . blir hon ut kastad eller kan nån annan gå i garanti för henne ??? ?

Det händer ingenting förräns den dagen uppehållstillståndet går ut, det blir ju en ny anknytning om hon söker med någon annan, och då gäller det ju att precis som innan att man har stark anknytning typ har bott tillsammans en längre tid och kan bevisa det tex genom att hon varit skriven hos honom.. Så har hon ett år kvar på sitt UT så är det ju fullt möjligt, värre om det bara är nån månad..

Link to comment
Dela på andra sajter

gone2paradise

Hej.

Jag är ganska säker på att om mannen misshandlar henne kan hon lämna mannen och ändå få PUT.

Finns väl en ny/gammal lag om det för att inte tvinga kvar utsatta kvinnor i destruktiva förhållanden

för att vänta in PUT.

Tala med sos på orten, ganska säker på att de kan hjälpa.

G2P

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo stryk skulle han ha  . . .

O de får han när ja träffar han  .  :suicide: . he he

Jo hon har uppehållstillstånd 2 år  . . 

Tack för snabba svar  . . . hade gott  . . 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte riktigt hon var väl här för att hon var gift med denna killen.

Nu mishandlar han henne då kan jag inte förstå varför hon inte bara kan flytta tillbacka till Thailand.

Varför måste hon stanna kvar här i detta hemskt kalla landet.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

För ett par år sedan hjäpte jag en thaitjej här i Göteborg som under flera år for illa hos en man som hon var gift med. Killen som jobbade i Göteborgs Hamn var inte sen med att ge henne en snyting lite då och då när han tyckte att det var på sin plats.

Till slut tröttnade väl hon väl på att försöka förklara bort alla blåklockor för vänner och arbetskamrater och hon kontaktade mig och min fru för att få hjälp att bryta upp.

Det gjorde vi också efter konstens alla regler och ett säkert boende införskaffades med de sociala myndigheternas hjälp. Mängder av blanketter mm satt jag och fyllde i åt henne på min fritid och vi planerade så att hon skulle klara sig så bra som möjligt efter uppbrottet från mannen.

Vad vi inte visste var att hon utnyttjade oss och vår hjälp för att spela ett spel med sin man. Trots att socialen bestämt sa ifrån att hon inte skulle ha någon kontakt med hennes man under tiden som de försökte hjälpa henne så sket hon i det. Med socialen i ryggen och deras betalda lägenhet så tordes hon utpressa sin man på att han skulle betala skadestånd till henne annars ville hon inte flytta tillbaka till honom. Bakom vår rygg kom de till slut överens om att hennes karlkräk skulle köpa en stor guldring till henne samt byta till en flottare bostad i Torslanda - Först då skulle hon flytta tillbaka till honom igen och eventuellt svälja fler knytnävar.

Så gjorde hon också efter ett par månader eftersom gubben hade uppgraderat till en finare bostadsaddress, och ogenerat lämnade hon sedan både oss och de socialarbetare som hade ställt upp manngrant för hennes skull och torkat hennes krokodiltårar under den sk krisen.

Fy fan vad vi kände oss snopna och lurade.

Det var sista gången som jag och frugan lägger oss i eller hjälper någon thaitjej i "nöd".

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Sedan ska man också veta att det inte alltid är mannen som gjort fel,

det finns även många thaitjejer som både fysiskt och psykiskt har

terrat sin man,och mesiga som vi svenska män är så tar man allt

ända tills det rinner över och då kan ju vad som helst hända :wacko:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gurakan 21

och mesiga som vi svenska män är så tar man allt

ända tills det rinner över och då kan ju vad som helst hända [img alt= <ahttp://www.maipenrai.se/forum/uploads/emoticons/default_wacko.png' alt=':wacko:'> ]http://www.maipenrai...fault/wacko.gif

---------------------------------------------------------------------------

Har lite svårt å förstå varför man ska puckla på damen för det!?

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

tycker att nog att om förrhållandet spricker innan tjejen har PUT så borde UT dras in illa kvickt. UT baseras på ett förrhållande och finns inte det längre så finns det ingen anledning till att hon är kvar här i sverige. annars lämnas fältet fritt för allt för många oärliga thaitjejer.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Oacceptabelt att slå en kvinna, man med för den delen, oavsett härkomst. Att slå vad är dock inte förbjudet. Slår vad att en del kvinnor är duktiga på att spela teater. För säkerhets skull får jag väl tillägga att det nog finns män också.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, G Formby var en av di största aktörerna med sin höjdpunkt i filmen It's in the air.

[move]

Teaterapan Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

  Karmakraft: 1  [img alt=Neil har inget inflytande.]http://www.maipenrai..._good_basic.gif  Inloggad  Antal inlägg: 69 

[*][img alt=Visa profil]http://www.maipenrai.../profile_sm.gif    [img alt=Ge Karma]http://www.maipenrai...mages/karma.gif

xx.gifSV: Thai tjej Vill skiljas ? ? ? ?  « Svar #10 skrivet: igår kl. 20:47 » 

[*][img alt=Svara med citat]http://www.maipenrai...ttons/quote.gifCitat

tycker att nog att om förrhållandet spricker innan tjejen har PUT så borde UT dras in illa kvickt. UT baseras på ett förrhållande och finns inte det längre så finns det ingen anledning till att hon är kvar här i sverige. annars lämnas fältet fritt för allt för många oärliga thaitjejer.

ha det

Neil  Men du Niel!!!  Om nu mannen är en jävla skit å slår och misshandlar tjejen så ska hon ut från Sverige!!!!!  Menar du allvar er är du dum i huvudet?  Det var fan det mest korkade kommentar jag läst :diablo:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ger man en minus numera?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet om två Thai tjejer, (i båda fallen hade dom barn sedan tidigare med sig till Sverige), som har varit i samma situation under det senaste året som har kontaktat Socialen samt ett kvinnohus och genast fätt ett skyddad boende och hjälp med en senare omstart samt ett nytt boende. I inget av dessa fall så har det sedan varit problem med det nya uppehålls tillståndet, (kanske på grund av att barnen då har varit etablerade med kompisar och skola).

Jag tycker personligen att det är rätt då dessa kvinnor och barn har hamnat i situationen på grund av den Svenska mannens beteende och då han har varit ansvarig till att de har kommit till Sverige från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såklart en tjej ska få stanna i Sverige, även om det ursprungliga förhållandet som ett UT grundar sig på havererar. Många av dem är ju som små prydnader som mest är trevligt att vila ögonen på ute på stan. En extra thaitjej lite här och där i vårt land mår vi bara bra av  :yes:

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, blir de slut så borde man dra in mannens uppehållstillstånd.

[move]

Uppehållne Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är precis som det står i tråden ovan. Tillfälliga UT prövas bara när det är dags, har tjejen då en ny referentperson prövas förhållandet enligt regelverket och hon får (kanske) stanna.

Beträffande misshandel så kan tjejen inte bara påstå att hon blivit misshandlad för att få stanna. Det måste finnas en polisanmälan som styrker att en missshandel har skett. Då prövas fallet enligt "misshandelsundantaget", men det är likväl inte säkert hon får stanna. En (subjektiv) tjänsteman skall titta på fallet och fatta beslut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Arne ! Har flera i bekantskapskretsen som borde mista sitt uppehållstillstånd i Sverige,alltså genuina svenskar !

Tycker jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

hej igen

eftersom alla thaitjejer kommer hit på grund av sin oroligt stora kärlek tilll sin man så kan det väl inte vara något problem att åka hem om förrhållandet tar slut innan PUT.eftersom inget annat än kärlek fått dem hit så är det väl lätt att åka hem.de har väl inte hunnit rota sig mycket då i detta fantastiska land. tråkigt med idi*ter som slår sina flickvänner men det borde väl göra tjejen ännu mer angelägen att ta sig hem till sina nära och kära.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Det är precis som det står i tråden ovan. Tillfälliga UT prövas bara när det är dags, har tjejen då en ny referentperson prövas förhållandet enligt regelverket och hon får (kanske) stanna.

Beträffande misshandel så kan tjejen inte bara påstå att hon blivit misshandlad för att få stanna. Det måste finnas en polisanmälan som styrker att en missshandel har skett. Då prövas fallet enligt "misshandelsundantaget", men det är likväl inte säkert hon får stanna. En (subjektiv) tjänsteman skall titta på fallet och fatta beslut.

Hoppas verkligen du menar en objektiv tjänsteman,  Lennart.  :wai:

Har i detta forum läst om besvikna (läs hotade av skilsmässa) -Thailadies som enbart med avsikt att beviljas PUT

trots ett för kort uppehåll här, valt att anmäla maken för våld.

Sådant beteende är ju förödande för maken som dessutom med garanti för evigt kommer attt vägras rätten

att bjuda in en ny lady från flera länder än Thailand.

Kräver definitivt en människokännande och objektiv handläggare.

Mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

En man/kvinna som slår sin partner ska inte ha ett sammanboende med någon annan än sig själv  :diablo:   Våld är det överlägset sämsta lösningen på ett problem.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

hej igen

eftersom alla thaitjejer kommer hit på grund av sin oroligt stora kärlek tilll sin man så kan det väl inte vara något problem att åka hem om förrhållandet tar slut innan PUT.eftersom inget annat än kärlek fått dem hit så är det väl lätt att åka hem.de har väl inte hunnit rota sig mycket då i detta fantastiska land. tråkigt med idi*ter som slår sina flickvänner men det borde väl göra tjejen ännu mer angelägen att ta sig hem till sina nära och kära.

ha det

Neil

Skulle jag omvandla vår situation så var tanten i Sverige under 9 månader innan vi sökte UT för henne.

Sen läste hon SFI och bodde i Sverige i två år innan hon fick PUT och nu har det gått

ytterligare ett år och det svenska medborgarskapet är i antågande.

MEN du menar alltså på fullaste allvar att om det skulle tagit slut mellan oss strax innan hon fick PUT

så skulle hon helt sonika skickas tillbaka till Thailand rakt upp och ner utan någon möjlighet att fortsätta sitt nya liv här?

Du menar att hon inte har rotat sig i Sverige och byggt upp något här på 2år och 9mån i landet... Hhmm...??

Inte vet jag hur ineffektiv du själv är, men tanten hade skaffat sig en bra umgängeskrets, lärt sig svenska,

skaffat sig arbete och hunnit bli gravid på den tiden innan hon fick PUT och strax därefter födde hon med.

;):whistle:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Quote

 

Skulle jag omvandla vår situation så var tanten i Sverige under 9 månader innan vi sökte UT för henne.

Sen läste hon SFI och bodde i Sverige i två år innan hon fick PUT och nu har det gått

ytterligare ett år och det svenska medborgarskapet är i antågande.

 

MEN du menar alltså på fullaste allvar att om det skulle tagit slut mellan oss strax innan hon fick PUT

så skulle hon helt sonika skickas tillbaka till Thailand rakt upp och ner utan någon möjlighet att fortsätta sitt nya liv här?

 

Du menar att hon inte har rotat sig i Sverige och byggt upp något här på 2år och 9mån i landet... Hhmm...??

 

Inte vet jag hur ineffektiv du själv är, men tanten hade skaffat sig en bra umgängeskrets, lärt sig svenska,

skaffat sig arbete och hunnit bli gravid på den tiden innan hon fick PUT och strax därefter födde hon med.

 

 

Hej!

Bra skrivet inlägg Grevenigrevie! Det är alldeles riktigt att man hinner slå rötter i sin ort även om man har varit där förhållandevis kort tid. Detta särskilt om hon "på grund av sin otroligt stora kärlek" som Neil uttrycker det flyttar till sin mans stad. 

 

Jag har vänner som åkte till Lund och London bara för att gå på fest. De blev kvar några dagar till eftersom det hade så roligt. Nu har det gått 20 år och de är fortfarande kvar. Jag bor i Uppsala. Det är många som har kommit hit för att plugga men inte lyckades blir färdigt. De har dock hittat annat under tiden och är kvar. De finns vidare många som är färdiga med sin examen men som också är kvar. Om man skulle rensa Stockholm av alla som är kvar av andra anledningar än just den anledning som lockade dit dem från början skulle Stockholm vara en ganska liten stad.

 

Om det finns så många som flyttar till andra städer och länder och känner sig hemma och får stanna kvar varför är det så viktigt att jaga bort kvinnor som har misslyckade kärleksförhållanden bakom sig? I synnerhet varför ska man jaga bort i kvinna som har misshandlats av sin man från den lilla trygghet som hon har?

 

Hälsning

Svarten

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...