Jump to content
IGNORERAD

Thai tjej Vill skiljas ? ? ? ?


snakeman

Recommended Posts

Tycker att 2 års regeln för PUT är bra. Den är ju förstås till för att hindra att t.ex. en thaitjej som är ihop med en svensk medborgare kommer till sverige endast för att få det ekonomiskt bättre och snabbt som fan dumpar sin man.

Om en tjej kommer till sverige på UT och förhållandet tar slut efter ett år så finns det väl all anledning att misstänka att något ej står rätt till. Eller?

Lyckas tjejen desutom finna en ny karl och lyckas få PUT genom detta så lämnas väl fältet fritt fram lyckosökerskor. Inte bra för någon. Särskilt inte för alla trevliga och skötsamma thaitjejer som finns i sverige. De behöver inte få ännu sämre rykte på grund av att en mer oseriösa thaitjejer kommer hit.

Har tjejn blivit gravid eller fött ett barn till en svensk medborgare anser jag självklart att hon skall få PUT med en gång vilket hon får.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    6

  • svarten

    5

  • måne

    4

  • Neil

    4

Mest aktiva i denna tråd

Exactemente Herr Neal, di som söker lycka är inte att lita på, bättre med di som söker olycka.

[move]

Sökaren Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tycker att 2 års regeln för PUT är bra. Den är ju förstås till för att hindra att t.ex. en thaitjej som är ihop med en svensk medborgare kommer till sverige endast för att få det ekonomiskt bättre och snabbt som fan dumpar sin man.

Om en tjej kommer till sverige på UT och förhållandet tar slut efter ett år så finns det väl all anledning att misstänka att något ej står rätt till. Eller?

Lyckas tjejen desutom finna en ny karl och lyckas få PUT genom detta så lämnas väl fältet fritt fram lyckosökerskor. Inte bra för någon. Särskilt inte för alla trevliga och skötsamma thaitjejer som finns i sverige. De behöver inte få ännu sämre rykte på grund av att en mer oseriösa thaitjejer kommer hit.

 

Har tjejn blivit gravid eller fött ett barn till en svensk medborgare anser jag självklart att hon skall få PUT med en gång vilket hon får.

 

ha det

 

Neil

Hej Neil!

Är det alltid kvinnans fel när ett förhållande går dåligt? Hur är det med tjejen som finns i åtanken när denna tråd skrevs? Hon som har en man som  "behandlar henne som skit  slår henne mobbar henne psykisk . .."?

UndrarSvarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Gammel Dansken, var rett tag sedan jag tittade på denna tråd, därav sen replik. Naturligtvos skall en tjänsteman vara objektiv, med sublektiv menade jag att vara itonisk. Många här har väl drabbats av otrevliga migrationstjänstemän med förutfattade meningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

svarten

nej självklart inte alltid kvinnas fel. säkert lika ofta mannens fel. tycker dock inte det spelar så stor roll. har man inte PUT så tycker jag att man skall ut. allt för att gynna seriösa förrhållanden.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan väl hålla med Svarten om att det finns en skönhet i att människor kan flytta och bosätta sig i vilket land på jorden de vill. Jag tycker att den fria rörligheten för människor inom EU är en jättebra idé! Men fri rörlighet fungerar bara mellan någorlunda jämnbördiga länder, och den ska självklart gälla åt båda hållen.

Thailand är, än så länge, långt ifrån jämnbördigt med Sverige ekonomiskt. Många mindre välbeställda thailändare hyser en så stark vilja att ta sig till Sverige att de faktiskt är beredda att sol-och-våra sig till ett uppehållstillstånd. Reglerna för anhöriginvandring från Thailand måste därför vara ganska strikta. Att en thaitjej har härdat ut en kortare tid med någon kärlekskrank gubbe berättigar henne inte att för evigt få stanna i Sverige, och omfattas av det svenska välfärdssystemet. Tar ett förhållande slut innan tjejen har fått PUT har hon inte längre någon giltig anledning att stanna här, och bör åka hem igen. Att mannen eventuellt har slagit henne har inte med saken att göra. Att man har blivit utsatt för brott i ett land är inte någon grund för permanent uppehållstillstånd.

Thailand är dessutom allt annat än generösa vad gäller uppehållstillstånd för västerlänningar. Såvitt jag har förstått är det i princip omöjligt att få ett permanent sådant, eller thailändskt medborgarskap. Detta oavsett om man råkar ha ett långvarigt, seriöst förhållande, med barn och allt, med en thailändsk kvinna. Om en västerlänning skulle kräva att få stanna i Thailand för all framtid, med försörjningsgaranti, därför att han under en kortare tid bott ihop med en thailändsk tjej, som gett honom spö, då skulle han bli utskrattad, och inget annat. Så varför skulle Sverige erbjuda thailändare motsvarande möjlighet?

Mvh,

Kaj

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vissa grisar äter andras skit. Varför ska vi vara bättre?

Inte vet jag? Du får väl äta andras skit bäst du vill, om du nu har sådana böjelser. Själv håller jag mig till att äta mus!

Mvh,

Kaj

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra skrivet Greven!  :good:

Quote

MEN du menar alltså på fullaste allvar att om det skulle tagit slut mellan oss strax innan hon fick PUT

så skulle hon helt sonika skickas tillbaka till Thailand rakt upp och ner utan någon möjlighet att fortsätta sitt nya liv här?

Du menar att hon inte har rotat sig i Sverige och byggt upp något här på 2år och 9mån i landet... Hhmm...??

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Kajan, jämlikhet åt di jämlika.

Å eftersom vi inte kan få asyl i Somalia så skall de inte få asyl här.

[move]

Millimeterrättvisaren Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är väl skillnad på en thaitjej och andra på det här forumet. Själv förstår

jag inte hur rotningen i Sverige kan vara större än den är i Thailand innan ett UT. Varför ska

svenska skattebetalare betala för att vissa av oss tycker det behövs mera thailändskor

i Sverige. Tycker ni att vi även ska ta hit fler syrianska killar ex. då vissa svenskor är intresserade

av dom?

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Hej Neil!

Är det alltid kvinnans fel när ett förhållande går dåligt? Hur är det med tjejen som finns i åtanken när denna tråd skrevs? Hon som har en man som  "behandlar henne som skit  slår henne mobbar henne psykisk . .."?

UndrarSvarten

Hade inte kunnat skriva det bättre själv...  :good:

Tycker det är bra när de försvårade möjligheterna att bara åka ner på en kortresa och träffa en tjej och släpa med henne hem för 3mån slaveri i Sverige och sen dumpa henne som avskräde för att göra om samma sak gång på gång.

Finns många kräk som utnyttjade detta !

Har många ggr sett svin till faranger som behandlar sina kvinnor som skit och ovanpå detta i templet i Eslöv !!!

Helt öppet inför alla människor !

Men visst... det är alltid lättare att skylla på tjejerna !  :kort:

Glömmer aldrig ett inlägg om en karl som påstod sig ha dragit hem 13st thaitjejer till Sverige...

Skulle nog vilja påstå att felet knappast är tjejernas i ett sånt läge !

Lyckas man inte få ihop en vettig relation efter 13 försök med thaitjejer så får man nog fan rannsaka sig själv djupt !!

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja det är väl skillnad på en thaitjej och andra på det här forumet. Själv förstår

jag inte hur rotningen i Sverige kan vara större än den är i Thailand innan ett UT. Varför ska

svenska skattebetalare betala för att vissa av oss tycker det behövs mera thailändskor

i Sverige. Tycker ni att vi även ska ta hit fler syrianska killar ex. då vissa svenskor är intresserade

av dom?

Exactemente Herr Fan, i så fall får man allt göra restriktionen att för var tionde thaitjej så släpper man in 2 killar från Syrien och en från Norge.

[move]

Arne Fleksenäsa.

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Quote

Jag kan väl hålla med Svarten om att det finns en skönhet i att människor kan flytta och bosätta sig i vilket land på jorden de vill. Jag tycker att den fria rörligheten för människor inom EU är en jättebra idé! Men fri rörlighet fungerar bara mellan någorlunda jämnbördiga länder, och den ska självklart gälla åt båda hållen.

 

Thailand är, än så länge, långt ifrån jämnbördigt med Sverige ekonomiskt. Många mindre välbeställda thailändare hyser en så stark vilja att ta sig till Sverige att de faktiskt är beredda att sol-och-våra sig till ett uppehållstillstånd. Reglerna för anhöriginvandring från Thailand måste därför vara ganska strikta. Att en thaitjej har härdat ut en kortare tid med någon kärlekskrank gubbe berättigar henne inte att för evigt få stanna i Sverige, och omfattas av det svenska välfärdssystemet. Tar ett förhållande slut innan tjejen har fått PUT har hon inte längre någon giltig anledning att stanna här, och bör åka hem igen. Att mannen eventuellt har slagit henne har inte med saken att göra. Att man har blivit utsatt för brott i ett land är inte någon grund för permanent uppehållstillstånd.

 

Thailand är dessutom allt annat än generösa vad gäller uppehållstillstånd för västerlänningar. Såvitt jag har förstått är det i princip omöjligt att få ett permanent sådant, eller thailändskt medborgarskap. Detta oavsett om man råkar ha ett långvarigt, seriöst förhållande, med barn och allt, med en thailändsk kvinna. Om en västerlänning skulle kräva att få stanna i Thailand för all framtid, med försörjningsgaranti, därför att han under en kortare tid bott ihop med en thailändsk tjej, som gett honom spö, då skulle han bli utskrattad, och inget annat. Så varför skulle Sverige erbjuda thailändare motsvarande möjlighet?

 

Mvh,

Kaj

Hej Thaikaj!

Det är intressant att du inte tycker att det finns plats för utländska kvinnor som blir slagna av sina svenska pojkvänner. Det finns ju plats för de 1 miljoner invandrare som redan finns i landet. Skulle det verkligen bli för trångt om vi skulle låta bli att köra iväg kvinnor som behandlas illa från den trygghet som de faktiskt har i Sverige? Det låter som om du tror att det skulle handla om 100 tusentals misshandlande kvinnor som skulle översvämma och lamslå varje stad i landet. Om det skulle vara så illa med svenska folket som du tycks tro att så många svenskar skulle behandla så många kvinnor så taskigt skulle det kanske trots allt behövas flera invandrare för att göra landet lite trevligare, eller?

 

Förresten det talas mycket om integration och vilka invånare som är lämpliga i ett land som Sverige här på MPR. Vad tycker du? Vem är mer integrerad och agerar efter svenska värderingar bättre?

 

En man som misshandlar sin flickvän efter några månader av samboende eller en kvinna som flyttar ifrån sin hemstad för att bilda familj med den hon älskar?

 

Quote

Ja det är väl skillnad på en thaitjej och andra på det här forumet. Själv förstår

jag inte hur rotningen i Sverige kan vara större än den är i Thailand innan ett UT. Varför ska

svenska skattebetalare betala för att vissa av oss tycker det behövs mera thailändskor

i Sverige. Tycker ni att vi även ska ta hit fler syrianska killar ex. då vissa svenskor är intresserade

av dom?

Hej Satan!

Vad är det att skattebetalarna skulle betala för? Antar du att thailändskor inte vill jobba i Sverige? Att bedöma från vad jag har sett samt läst om skribenternas partner tycker jag att thailändskor är väldigt flitiga. Det har gjorts en hel del beräkningar om invandringens ekonomiska fördelar och samtliga visar att landets 1 miljon utlandsfödda invånarna bidrar mer till skattekistan än vad de belastar den. Och sedan utöver bidraget till skattekistan finns det enormt många flera ekonomiska fördelar men det är en lång historia som har plats i en annan tråd!

 

Hälsning

Svarten

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten...Vill börja med att gratulera till lill-svarten...Sen en liten kommentar till ditt svar.Jag har träffat många "kulturberikare"som inte har en tanke på att integrera sig i Sverige,många vill studera för att sedan flytta hem och ge fingret åt sina studieskulder och Sverige.det blir man ju inte så glad av att höra och det spär ju på folk uppfattnigar om invandringen.Vad det gäller misshandlarna så finns det förhoppningsvis inte så många skitstövlar som klarar sig ostraffat med sitt agerande men redan en är för många,man kan ju självklart inte skicka ut någon om det inte finns starka skäl till det,och en som fått stryk behöver ju hjälpas inte stjälpas.Bara några tankar och åsikter från mig(blandad kompott)Ha en trevlig kväll alla mprare mvh Måne  :friends:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ

Jag tycker att om kvinnan tröttnar på att vara en sparring partner till sin Fyllesvin till man,

så skall hon själv kunna välja,stanna eller åka hem,jag tror att många skulle välja hem.

Om hon sökte  lyckan i Sverig så skulle en  nykter man upptäcka detta, ganska snart.

Det är bara den alkoholiserde mannen som lider av att hon stannar,

Kaj

Vad jag vet  slår inte svenska kvinnor Syrianska män,

M.V.H

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ju en regering som sper på myter hur saker och ting är, spelar på personers känslor. Många saker är mycket dåligt underbygda, statestik=sanning. Ämnet här är väldigt stort och svårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vi har ju en regering som sper på myter hur saker och ting är, spelar på personers känslor. Många saker är mycket dåligt underbygda, statestik=sanning. Ämnet här är väldigt stort och svårt.

Vad har nuvarande regering med detta att göra? Till skillnad från föregående regering?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Quote

Svarten...Vill börja med att gratulera till lill-svarten...Sen en liten kommentar till ditt svar.Jag har träffat många "kulturberikare"som inte har en tanke på att integrera sig i Sverige,många vill studera för att sedan flytta hem och ge fingret åt sina studieskulder och Sverige.det blir man ju inte så glad av att höra och det spär ju på folk uppfattnigar om invandringen.Vad det gäller misshandlarna så finns det förhoppningsvis inte så många skitstövlar som klarar sig ostraffat med sitt agerande men redan en är för många,man kan ju självklart inte skicka ut någon om det inte finns starka skäl till det,och en som fått stryk behöver ju hjälpas inte stjälpas.Bara några tankar och åsikter från mig(blandad kompott)Ha en trevlig kväll alla mprare mvh Måne

Hej Måne!

Tack för gratuleringen! Jag tycker att den är välförtjänt! Jag tycker att det har blivit en riktig fin ny människa som kommer att berika både Sverige och Thailand. Jag hoppas att du inte tar illa vid att det blev "Lillsvarten" och inte "Manen" som du föreslog! Viss finns det många utlänningar som utnyttjar Sveriges generösitet. Jag får påminna om att det finns även många svenskar - t.ex. många skinnskallar, punkare och dyl. - som inte tycker att det är kul att jobba och försörja sig själv och landets barn och pensionärer.Hur som helst överstiger invandrarnas skatteinbetalning den summa skattemedel som betalas ut till desamma. Invandring totalt sett är alltså en mycket lönsam affär. Det kan väl hända att invandrare är "latare" än svenskfödda men det finns 1 svenskfödd i arbetsför ålder per svenskfödd som inte är i arbetsför ålder. För utrikesfödda gäller det 3 stycken i arbetsför ålder per 1 utrikesfödd som inte är i arbetsför ålder. Det är alltså mycket lättare för den utrikesfödda delen av befolkningen att "betala för sig" än den svenskfödda.

Quote

Vi har ju en regering som sper på myter hur saker och ting är, spelar på personers känslor. Många saker är mycket dåligt underbygda, statestik=sanning. Ämnet här är väldigt stort och svårt.

Hej Sudden!

Det låter spännande med ditt budskap om en sammansvärjningsteori om regeringen! Berätta gärna mer. Jag har varit i USA där många dylika teorier florerar en stor del av min uppväxt tid och saknar sammansvärjningsteorier i Sverige. Själv har jag inte upptäckt något konstigt. Jag är faktiskt en hel del insatt i det som regeringen hävdar. Delvis från jobbet och delvis från universitet därifrån regeringen hämtar stora delar av sin information i form av till exempel offentliga utredningar. Om du menar beräkningen att Sveriges 1 miljon utrikesfödda invånare förbrukar mer skattemedel än vad de betalar in vill jag jättegärna ta del av dina källor. Dessa beräkningar kommer ifrån skatteverket som har register över alla invånares födelseland samt uppgifter över alla invånares bidrag och skattepliktig inkomst. Det vore mycket intressant att höra från dig hur regeringen har lyckats manipulera dessa registeruppgifter och varför!!

Ha det gott!

Svarten

     

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten!

Nu har du blandat ihop mig med Måne!

Det var faktiskt jag som föreslog Manen/Mannen. Måne föreslog Somchai eller Philip.(om jag minns rätt...)

Mvh

MG

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad har nuvarande regering med detta att göra? Till skillnad från föregående regering?

Herr Chang har talat.

Vad har föregående regering med detta att göra? Till skillnad från nuvarande regering?

[move]Herr Arne har citerat.[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...