Jump to content
IGNORERAD

Svensk man arresterad för bedrägeri


Tallviking

Recommended Posts

Swedish arrested in Pattaya for alleged fraud

October 14, 2014 3:03 pm
Immigration police have arrested a 69-year-old Swedish man, Christian Ingvar Palmgren who is wanted on arrest warrants of the Swedish government and Interpol.
He was accused of collaborating in cheating several Swedish firms for over 18.49 Swedish krones or about Bt82 million.

He has been arrested in Pattaya. Police said the man sneaked across the border from Malaysia in 2007.

The Nation

 

http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/Swedish-arrested-in-Pattaya-for-alleged-fraud-30245454.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    107

  • Tallviking

    37

  • Bananen

    35

  • Baa

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lurade han svenskar för 18,49.-  skr?  :fool:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lurade han svenskar för 18,49.-  skr?  :fool:

 

Svaret står ju i texten.  He was accused of collaborating in cheating several Swedish firms. ;)

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är född 1955 så hur man då kan bli 69år i thailändsk media vet jag inte :wink:

Vilken samling han är med i, Sweden's Most Wonted.

 

https://www.facebook.com/pages/Swedens-Most-Wanted/557225757703470?ref=stream

 

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Denne man har jag träffat på några gånger, ingen man direkt kände att man ville ha något otalt med.

 

Vi får väl se om han lyckas köpa ut sig innan utlämning eller om han hamnar på gratis hotell i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denne man har jag träffat på några gånger, ingen man direkt kände att man ville ha något otalt med.

 

Vi får väl se om han lyckas köpa ut sig innan utlämning eller om han hamnar på gratis hotell i Sverige.

Hej,

Vet inte vad du har för sne människosyn, eller är det en efter konstruktion i vanlig ordning nu när du har facit.

Träffade Christian regelbundet under mina år i Pattaya,umgicks i samma bekantskapskrets krets, kände inte till hans bakgrund, vi pratade aldrig om det.

Men min bedömning är att han är en glad, social och mycket trevlig bekantskap och det tycker jag fortfarande nu när jag vet hans bakgrund, hoppas det går bra för honom och hans fru och barn.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad som hände om man lät dom kriminella ta över samhället, vad skulle vara det första dom gjorde? 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Vet inte vad du har för sne människosyn, eller är det en efter konstruktion i vanlig ordning nu när du har facit.

Träffade Christian regelbundet under mina år i Pattaya,umgicks i samma bekantskapskrets krets, kände inte till hans bakgrund, vi pratade aldrig om det.

Men min bedömning är att han är en glad, social och mycket trevlig bekantskap och det tycker jag fortfarande nu när jag vet hans bakgrund, hoppas det går bra för honom och hans fru och barn.

Hälsningar

Chan2014

 

Så bra, jag har dock inte samma åsikt men varför är inget vi behöver dryfta här.

Har dock träffat lite folk som blev blåsta i Sverige och de är väl inte sådär jättekära i honom, och nu underdriver jag kopiöst.

 

Tårtmaskiner och så vidare, frågan är om det är de som blivet blåsta eller den som blåste som skall ha sympatier, jag vet ju vad jag anser, gör du?

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad som hände om man lät dom kriminella ta över samhället, vad skulle vara det första dom gjorde? 

 

Jag tror dom skulle kalla det samhället för "Thailand" och sig själva för "poliser".

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Vet inte vad du har för sne människosyn, eller är det en efter konstruktion i vanlig ordning nu när du har facit.

Träffade Christian regelbundet under mina år i Pattaya,umgicks i samma bekantskapskrets krets, kände inte till hans bakgrund, vi pratade aldrig om det.

Men min bedömning är att han är en glad, social och mycket trevlig bekantskap och det tycker jag fortfarande nu när jag vet hans bakgrund, hoppas det går bra för honom och hans fru och barn.

Hälsningar

Chan2014

Med andra ord: En kriminell psykopat som manipulerar sin bekantskapskrets.

Bra att han nu (förhoppningsvis) förpassas bakom lås och bom.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley, on 15 Oct 2014 - 08:43, said:GreenValley, on 15 Oct 2014 - 08:43, said:

Med andra ord: En kriminell psykopat som manipulerar sin bekantskapskrets.

Bra att han nu (förhoppningsvis) förpassas bakom lås och bom.

 

Jag känner inte snubben men vad är det som gör honom till psykopat?

Menar du att man måste vara elak för att vara kriminell?

F.ö. ser jag gärna honom i spjället om han gjort sig skyldig till det.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner inte snubben men vad är det som gör honom till psykopat?

Menar du att man måste vara elak för att vara kriminell?

F.ö. ser jag gärna honom i spjället om han gjort sig skyldig till det.

 

/ SatanG

Psykopat är inte samma som att vara elak/våldsam

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati

 

p s

Han var på rymmen från ett fängelsestraff i Sverige så skuldfrågan är nog avgjord.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley, on 15 Oct 2014 - 08:49, said:GreenValley, on 15 Oct 2014 - 08:49, said:

Psykopat är inte samma som att vara elak/våldsam

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati

 

p s

Han var på rymmen från ett fängelsestraff i Sverige så skuldfrågan är nog avgjord.

 

Sorry men jag fattar fortfarande inte vad det är som gör honom till psykopat. Att han var social och trevlig och samtidigt kriminell eller vad?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit!

 

Det är så jäkla enkelt.Skicka falska fakturor och dra in 20 mille och åker du fast så får du bo på ett hotell i 4 år.Där kan du tex. träna eller utbilda dig och om du är normal så kommer du ut tidigare.

Det är nästan att man blir sugen och vadå, man är ju inte mer kriminell än dom flesta politikerna som gör upp om lagar tex.

 

post-7021-0-28592800-1413382168.jpg

Familjen fick avslag på asylansökan men gick under jorden och uppehåll sig i Sverige i åratal.Nu blev den här Illegala invandraren minister.

Så sent som igår anklagades han i media för att ha skattefuskat efter att ha fyllt i sin deklaration felaktigt, ett fel som Skatteverket reagerat på.

Nu är alltså den illegale invandraren som sparkades ut ur SSU efter oegentligheter tillbaka som en av regeringen Löfvens ministrar.

Som civilminister kommer Shekarabi, bland annat, att ha ansvar för de offentliga upphandlingarna, som uppgår till 600 miljarder kronor varje år.

post-7021-0-72776300-1413382222.gif

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner inte snubben men vad är det som gör honom till psykopat?

Menar du att man måste vara elak för att vara kriminell?

F.ö. ser jag gärna honom i spjället om han gjort sig skyldig till det.

 

/ SatanG

 

Jag känner snubben och han är nog psykopat, och då menar jag att han använder lögnen som ett vardagligt vapen, men otrevlig är han inte !

 

En Psykopat är en person som lever sitt liv genom att manipulera och ljuga för andra, där är den omnämda utan tvekan. Så tragiskt att han gjort det för sin Thailändska fru och barn också, bara just tragiskt. Och det tragiska är självfallet något som drabbar alla runt omkring, att Christian själv får bita i det sura äpplet tycker jag är ok, om han nu får det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tamdai, on 15 Oct 2014 - 09:27, said:

Jag känner snubben och han är nog psykopat, och då menar jag att han använder lögnen som ett vardagligt vapen, men otrevlig är han inte !

 

En Psykopat är en person som lever sitt liv genom att manipulera och ljuga för andra, där är den omnämda utan tvekan. Så tragiskt att han gjort det för sin Thailändska fru och barn också, bara just tragiskt. Och det tragiska är självfallet något som drabbar alla runt omkring, att Christian själv får bita i det sura äpplet tycker jag är ok, om han nu får det.

 

Ok, tack för förklaringen.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit!

 

Det är så jäkla enkelt.Skicka falska fakturor och dra in 20 mille och åker du fast så får du bo på ett hotell i 4 år.Där kan du tex. träna eller utbilda dig och om du är normal så kommer du ut tidigare.

Det är nästan att man blir sugen och vadå, man är ju inte mer kriminell än dom flesta politikerna som gör upp om lagar tex.

 

attachicon.gifförskingrar.jpg

Familjen fick avslag på asylansökan men gick under jorden och uppehåll sig i Sverige i åratal.Nu blev den här Illegala invandraren minister.

Så sent som igår anklagades han i media för att ha skattefuskat efter att ha fyllt i sin deklaration felaktigt, ett fel som Skatteverket reagerat på.

Nu är alltså den illegale invandraren som sparkades ut ur SSU efter oegentligheter tillbaka som en av regeringen Löfvens ministrar.

Som civilminister kommer Shekarabi, bland annat, att ha ansvar för de offentliga upphandlingarna, som uppgår till 600 miljarder kronor varje år.

attachicon.gifkasta pengar.gif

UNDERBART LAND MAN LEVER I !!!!

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta måhända ett led i juntans effektivitet, att det inte längre gå att muta sig till en frihet,menar att denna man har levt i Pattaya under ordnade former med familj och företag,inga tecken som helst att försöka gömma sig, levt under sitt riktiga namn, har varit internationellt efterlyst sedan 2005, hur kan detta vara möjligt, ett väldigt stort frågetecken?

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta måhända ett led i juntans effektivitet, att det inte längre gå att muta sig till en frihet,menar att denna man har levt i Pattaya under ordnade former med familj och företag,inga tecken som helst att försöka gömma sig, levt under sitt riktiga namn, har varit internationellt efterlyst sedan 2005, hur kan detta vara möjligt, ett väldigt stort frågetecken?

Hälsningar

Chan2014

 

Så snett, slött och korrupt har det varit i Thailand tills nu. Hur mycket kan du om Thailand (Pattaya) egentligen - historiskt och nutid?

Följer du inte med och ser hur alla dessa frågetecken håller på att bytas ut till utropstecken?!

 

Christian har varit "smart" och umgåtts i de "rätta" kretsarna och därmed känt sej säker och beskyddad.

Det blåser andra vindar nu!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så snett, slött och korrupt har det varit i Thailand tills nu. Hur mycket kan du om Thailand (Pattaya) egentligen - historiskt och nutid?

Följer du inte med och ser hur alla dessa frågetecken håller på att bytas ut till utropstecken?!

 

Christian har varit "smart" och umgåtts i de "rätta" kretsarna och därmed känt sej säker och beskyddad.

Det blåser andra vindar nu!

 

Det är ofta som de kriminella som håller till i Thailand tror sig vara säkra genom att de håller en relation-ofta finansiell-med de lokala poliserna. Sen när DSI eller någon insatsgrupp från Bangkok dyker upp så begär de ofta att få ringa till "sin" polis för att misstaget ska redas ut vilket de vanligtvis får men då brukar deras poliskontakta inte vilja kännas vid att de ens känner den gripne..

 

Skönt om det äntligen kan bli så att Thailand inte betraktas som ett säkert ställe för allsköns kriminella från runtom i världen. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...