Jump to content
IGNORERAD

Svensk man arresterad för bedrägeri


Tallviking

Recommended Posts

inte för det han är dömd för ,men oskyldig till allt skitsnack här Ang siffror och belopp så har väl ca 7-8 % hamnat i hans ficka ,han är liksom inte ensam i denna härva

 

Fan vad trög man är ibland... ( bara ibland vill jag påpeka... :crazy:  )

Jo, jag har träffat honom.

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    107

  • Tallviking

    37

  • Bananen

    35

  • Baa

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur länge är man kriminell tycker du ,vad jag vet har Han inte gjort ngt brottsligt dom senaste 12-13 åren mer än vistats illigalt i Thailand sista åren ,men han jobbar 5-6 dagar i veckan och hans företag betalar en del skatt i Thailand både för företaget och anställda

Om du har varit (vilket jag ocksa skrev) kriminell, alagts ett straff och avtjanat det, OK, alla kan fastna i skiten och en del ta sig ur den.

Har man daremot valt att aven om man lagt ner banan skitit i att ta sitt ansvar, da ar man i mina ogon fortfarande i skuld till sina brottsoffer och samhallet.

Finns ingen tidsbegransning pa skuld, antingen betalar man den eller sa valjer man att fortfarande vara skyldig! (samma sak som om jag lanade en krona av dig)

 

En forklaring, men inte en ursakt!

Tycker inte det ar konstigt med "skitsnack" egentligen, ar man en domd brottsling foljer nog skiten med tills man gjort ratt for sig, lite av "som man baddar o.s.v.".

Att sedan vederborande kan vara hur trevlig som helst gor ju inte honom fri fran skuld!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det är nog en hel del här som känner han, och enligt mig så är det en mycket trevlig, intelligent och social kille.

Intelligent, tycker nog att man är otroligt jävliga korkad om man hamnar i fängelse.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är flera här som känner honom är kanske inte så konstigt. Sedan kan man ju känna personer på olika sätt. Om man lärt känna personen som en just snubbe och önskar honom väl behöver ju inte betyda att man beundrar allt han gjort i sitt liv.

 

Ja det är ju just det, Mankan, att man har lärt känna honom som en just och ambitiös snubbe, som gör att man känner sej besviken idag.

Jag tänker då närmast på hans fru och barn, som nu sitter rejält på pottkanten.

 

Vistas illegalt i landet med fru och barn - nä fy!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Av vilken anledning var han illegalt i landet, flera skriver ju ovan att han var både intelligent och smart?

Inget pass kanske?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Intelligent, tycker nog att man är otroligt jävliga korkad om man hamnar i fängelse.

 

Skulle va intressant att veta vilka justa planer han har för frun och barnet nu när han hamnar i spjället.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle va intressant att veta vilka justa planer han har för frun och barnet nu när han hamnar i spjället.

 

Han lär väl att blåsa dem också och inte bry sig.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han lär väl att blåsa dem också och inte bry sig.

 

Det är ju det man blir orolig för.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte mycket han kan göra nu, det som sker står väl utom hans kontroll?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju det man blir orolig för.

 

Men han verkar ju att vara så intelligent, smart och trevlig så det löser han väl.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men han verkar ju att vara så intelligent, smart och trevlig så det löser han väl.

Så om man begått brott så är man för evigt en idi*t som man måste tycka illa om? Jag är övertygad om att han i allra högsta grad bryr sig om sin fru och sitt barn.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju just det, Mankan, att man har lärt känna honom som en just och ambitiös snubbe, som gör att man känner sej besviken idag.

Jag tänker då närmast på hans fru och barn, som nu sitter rejält på pottkanten.

 

Vistas illegalt i landet med fru och barn - nä fy!

Menar du att du var helt ovetande av hans förflutna?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge är man kriminell tycker du ,vad jag vet har Han inte gjort ngt brottsligt dom senaste 12-13 åren mer än vistats illigalt i Thailand sista åren ,men han jobbar 5-6 dagar i veckan och hans företag betalar en del skatt i Thailand både för företaget och anställda

 

Fråga hans offer som blivet av med sina livs besparingar, sina uppfinningar,varför inte fråga de småföretagare som fick gå i konkurs därför att någon snodde deras pengar vad de anser.

Ett antal personer i Stockholm som hamnat i klammeri p.g.a. Christians blåsningar och att sedan bara dra iväg och inte försöka rätta till gör det hela ännu värre.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Tycker det kan vara slut med spekulationer och häckleri, gör inte saken bättre, ni är ju som kvällspress hyenor nästan hela bunten, jäklar präktiga ni är som aldrig har gjort ett snedsteg i hela ert liv, håller med Mankan, han värnar verkligen om sin fru och barn.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om man begått brott så är man för evigt en idi*t som man måste tycka illa om? Jag är övertygad om att han i allra högsta grad bryr sig om sin fru och sitt barn.

 

Vad har jag skrivit att en som begått ett brott är för evigt en idi*t. Tänker man verkligen om man sätter familjen i denna situation, tänk när barnets kompisar får reda på att pappa sitter i fängelse, har du hört talas om mobbing och hur ofta händer det inte att barnen går i pappans fotspår.

 

Har en klasskamrat som levde ett lite busigt liv i sin ungdom och det ville hans son leva upp till, sonen hittades död förra sommaren endast 24 år ung.

 

Nä fy fan för brottsromantik.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Tycker det kan vara slut med spekulationer och häckleri, gör inte saken bättre, ni är ju som kvällspress hyenor nästan hela bunten, jäklar präktiga ni är som aldrig har gjort ett snedsteg i hela ert liv, håller med Mankan, han värnar verkligen om sin fru och barn.

Hälsningar

Chan2014

 

Ja det är möjligt du har rätt han tog hand om fru o barn med andras pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Tycker det kan vara slut med spekulationer och häckleri, gör inte saken bättre, ni är ju som kvällspress hyenor nästan hela bunten, jäklar präktiga ni är som aldrig har gjort ett snedsteg i hela ert liv, håller med Mankan, han värnar verkligen om sin fru och barn.

Hälsningar

Chan2014

Vem har inte gjort snedsteg i sitt liv, jag har gjort det och säkert flera med mig här på forumet men jag har också fått betala för det.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man leva ett kriminellt liv eller va på rymmen så är det nog bäst o ge fan i att skaffa familj.

Hans fru o barn tar värsta smällen, tungt för dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

I alla fall om man gjort något olagligt och inte tagit sitt straff och sonat sitt brott

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den gode herren Janne Olsson levde under många år i Thailand på rymmen från ett antal bolagsplundringar runt 1990-han skaffade sig thaifru och barn samt drev en lite närbutik i Nakhorn Nowhere. Har är också rätt trevlig att umgås med-men han var likförbannat en brottsling!

 

Han återvände dock till Helsingborg och klev in på polishuset och "gav upp" men efter att åklagaren tittat mer på fallet och den tid som hade gått sedan brottet beslöts det att han inte skulle åtala Janne Olsson för sin inblandning. Nu lever han som bilmånglare igen i Helsingborg med sin thaifamilj om jag inte är helt felunderrättad.

 

Som kuriosa kan jag säga att jag köpte min första egna bil av Janne Olsson när han hade sin bilfirma längs med Ängelholmsvägen i Helsingborg år 1987, en mörkröd Volvo 142 av 1974 år modell. Den behövde visserligen en ny toppackning efter att den varmkörts men allt de informerade Janne om och eftersom jag ändå hade en modifierad B20 motor i beredskap så var det ju inga problem. Vill minnas att jag gav 1800 kronor för fyndet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle va intressant att veta vilka justa planer han har för frun och barnet nu när han hamnar i spjället.

Har du ngt tips

 

 

tror jag inte ,svårt att blåsa ngn när man sitter frihetsberövad

Behöver du inte vara

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner snubben och han är nog psykopat, och då menar jag att han använder lögnen som ett vardagligt vapen, men otrevlig är han inte !

 

En Psykopat är en person som lever sitt liv genom att manipulera och ljuga för andra, där är den omnämda utan tvekan. Så tragiskt att han gjort det för sin Thailändska fru och barn också, bara just tragiskt. Och det tragiska är självfallet något som drabbar alla runt omkring, att Christian själv får bita i det sura äpplet tycker jag är ok, om han nu får det.

Vad har han ljugit för dom om för någonting?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har han ljugit för dom om för någonting?

 

Fråga dessa själva, flera av de som blåstes på pengar skriver ju här.

 

Och jag tycker han är trevlig också, men har fått versionen från båda sidor.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...