Jump to content
IGNORERAD

Svensk man arresterad för bedrägeri


Tallviking

Recommended Posts

Han har blåst folk/staten på pengar, i mina ögon är han kriminell.
Han förtjänar inte att att leva gott i Thailand för andras pengar, lås in honom och släng nyckeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    107

  • Tallviking

    37

  • Bananen

    35

  • Baa

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

33 har rätt, det var inget bageri. vet du när han flyttade över från naklua till dark side?

Ca 5 år sedan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med pga dom myckna pengarna.10 miljoner eller mer drabbar inte bara en idi*t.

Så självklart ska man försöka stoppa en sån kille även om han är trevlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får nästan intryck av att det är flera här som känner honom och ser upp till mannen ifråga.

Den perfekte bedragaren duperar hela sin omgivning, till o med sin familj!

Har vederborande sedan en skaplig sudd med penningar flockas "Wannabees" omkring for att vara en del i kretsen av den framgangsrike.

Nar benen sedan rycks undan kommer det som vanligt en hel del "sanningar" och "va vade jag sa", inget ovanligt alls!

 

Att det finns kriminella lite varstans i varlden som lever gott pa sin kanske till o med avslutade verksamhet rader det val inget tvivel om sa inget konstigt att de bofasta eller stadigt aterkommande landsmannen kanner vederborande, eller i alla fall traffat honom!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får nästan intryck av att det är flera här som känner honom och ser upp till mannen ifråga.

Att det är flera här som känner honom är kanske inte så konstigt. Sedan kan man ju känna personer på olika sätt. Om man lärt känna personen som en just snubbe och önskar honom väl behöver ju inte betyda att man beundrar allt han gjort i sitt liv.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika barn leka bäst. Några av er är kanske t.o.m kollegor i "branschen".

Många  kommer säkert att protestera - vilka av er är då ärliga?

Finns inte många som har ett s.a.s fläckfritt förflutet.

Nästan alla som kan försöker lura staten på något sätt, i alla fall minimera skatten. Är man bara tillräckligt smart eller fräck kan det i många fall lyckas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ofta som de kriminella som håller till i Thailand tror sig vara säkra genom att de håller en relation-ofta finansiell-med de lokala poliserna. Sen när DSI eller någon insatsgrupp från Bangkok dyker upp så begär de ofta att få ringa till "sin" polis för att misstaget ska redas ut vilket de vanligtvis får men då brukar deras poliskontakta inte vilja kännas vid att de ens känner den gripne..

 

Skönt om det äntligen kan bli så att Thailand inte betraktas som ett säkert ställe för allsköns kriminella från runtom i världen. 

 

Ja fan va skönt när den Svenska polisen får fullständig kontroll över Svenska medborgares sexuella förehavanden så som tex. sexköp mm. i Thailand.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur tungt kriminell är man om man gör ett sex köp i Thailand?

Regeringen vill att förbjuda sexköp utomlands, borde väl i så fall tangera lagen här, men majoriteten bestående av dom borgerliga partierna och sverigedemokraterna vill inte förbjuda det.

 

Man kan ju vända på det, finns ju länder som har dödsstraff för homosexuella, vore väl kanske inte så roligt om deras lagar skulle kunna gälla personer från dessa länder som bor i sverige.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får nästan intryck av att det är flera här som känner honom och ser upp till mannen ifråga.

ja, men det kan ju faktiskt finnas andra anledningar än detta brott han begått...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du, berätta mer.

Tja, det är nog en hel del här som känner han, och enligt mig så är det en mycket trevlig, intelligent och social kille.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det är nog en hel del här som känner han, och enligt mig så är det en mycket trevlig, intelligent och social kille.

 

 

 

En skitstövel som köper julklappar till sina barn för andras pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att vara trevlig, social och intelligent så kan man inte dupera sin omgivning och få dom att satsa pengar i div. projekt

Vissa har den unika gåvan som "sol och vårare" haft mot det kvinnliga könet.

 

En del i spelet är att framstå som rik och generös som fasad.

 

Vem misstror en mycket rik person som går in med större belopp än mig i risksatsningar.

 

Talang skulle jag kalla det.

 

 

Trist för dom som drabbas och kul för dom som bara glider med

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En skitstövel som köper julklappar till sina barn för andras pengar.

Tja, jag försvarade inte vad han gjort, du däremot verkar vara en riktigt trevlig snubbe, alltid positiv och glad...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa har den unika gåvan som "sol och vårare" haft mot det kvinnliga könet.
Och ännu fler kvinnor har den gåvan . 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, jag försvarade inte vad han gjort, du däremot verkar vara en riktigt trevlig snubbe, alltid positiv och glad...

 

Jag har i alla fall fått lära mig att skilja på mitt och ditt.

Till skillnad från någon lismande bedragare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att vara trevlig, social och intelligent så kan man inte dupera sin omgivning och få dom att satsa pengar i div. projekt

Vissa har den unika gåvan som "sol och vårare" haft mot det kvinnliga könet.

En del i spelet är att framstå som rik och generös som fasad.

Vem misstror en mycket rik person som går in med större belopp än mig i risksatsningar.

Talang skulle jag kalla det.

Trist för dom som drabbas och kul för dom som bara glider med

?
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det är nog en hel del här som känner han, och enligt mig så är det en mycket trevlig, intelligent och social kille.

Absolut en kanon kille
Link to comment
Dela på andra sajter

?

Nu gällde detta inte denna person.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut en kanon kille

Oskyldig med andra ord

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den perfekte bedragaren duperar hela sin omgivning, till o med sin familj!

Har vederborande sedan en skaplig sudd med penningar flockas "Wannabees" omkring for att vara en del i kretsen av den framgangsrike.

Nar benen sedan rycks undan kommer det som vanligt en hel del "sanningar" och "va vade jag sa", inget ovanligt alls!

Att det finns kriminella lite varstans i varlden som lever gott pa sin kanske till o med avslutade verksamhet rader det val inget tvivel om sa inget konstigt att de bofasta eller stadigt aterkommande landsmannen kanner vederborande, eller i alla fall traffat honom!

Hur länge är man kriminell tycker du ,vad jag vet har Han inte gjort ngt brottsligt dom senaste 12-13 åren mer än vistats illigalt i Thailand sista åren ,men han jobbar 5-6 dagar i veckan och hans företag betalar en del skatt i Thailand både för företaget och anställda
Link to comment
Dela på andra sajter

Oskyldig med andra ord

inte för det han är dömd för ,men oskyldig till allt skitsnack här Ang siffror och belopp så har väl ca 7-8 % hamnat i hans ficka ,han är liksom inte ensam i denna härva
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...