Jump to content
IGNORERAD

Svensk man arresterad för bedrägeri


Tallviking

Recommended Posts

Det är ofta som de kriminella som håller till i Thailand tror sig vara säkra genom att de håller en relation-ofta finansiell-med de lokala poliserna. Sen när DSI eller någon insatsgrupp från Bangkok dyker upp så begär de ofta att få ringa till "sin" polis för att misstaget ska redas ut vilket de vanligtvis får men då brukar deras poliskontakta inte vilja kännas vid att de ens känner den gripne..

 

Skönt om det äntligen kan bli så att Thailand inte betraktas som ett säkert ställe för allsköns kriminella från runtom i världen. 

 

Gamla goda kontakter i Pattayas poliskår är inte längre värda så mycket, varken för enskilda eller näringsidkare, nu när bangkokpoliser sitter vid rodret och styr i Pattaya.

Pattayapolisen var tidigare "hanterbar" för vissa företagare, men det var då det.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    107

  • Tallviking

    37

  • Bananen

    35

  • Baa

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Gamla goda kontakter i Pattayas poliskår är inte längre värda så mycket, varken för enskilda eller näringsidkare, nu när bangkokpoliser sitter vid rodret och styr i Pattaya.

Pattayapolisen var tidigare "hanterbar" för vissa företagare, men det var då det.

En liten paralell i Risbyn dar det initialt var Bangkokpolisen som skotte de da instiftade alkokontrollerna, gick enligt uppgift inte att kopa sig fri fran en natt i aphuset!

Om det har andrats nu nar Risbysnuten skoter det vet jag inte, men misstanksam ar jag nog!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Vore ju inte helt fel.

:-)

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så snett, slött och korrupt har det varit i Thailand tills nu. Hur mycket kan du om Thailand (Pattaya) egentligen - historiskt och nutid?

Följer du inte med och ser hur alla dessa frågetecken håller på att bytas ut till utropstecken?!

 

Christian har varit "smart" och umgåtts i de "rätta" kretsarna och därmed känt sej säker och beskyddad.

Det blåser andra vindar nu!

Bästa Jive,

Tror inte du förstår tanken med inlägg, försökte i samma stund vara lite ironisk, historiskt tror jag mej vara väl medveten om hur det polisiära fungerar i Pattaya, som du vet flyttade jag från ******** för mer än tre år sedan så nutiden känner jag inte till förutom det jag läser här.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa Jive,

Tror inte du förstår tanken med inlägg, försökte i samma stund vara lite ironisk, historiskt tror jag mej vara väl medveten om hur det polisiära fungerar i Pattaya, som du vet flyttade jag från ******** för mer än tre år sedan så nutiden känner jag inte till förutom det jag läser här.

Hälsningar

Chan2014

 

Snälla, förklara och gör mej klokare. :wink:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag misstänker ett litet tips från ngn som läst denna sida. http://www.swedensmostwanted.se/

Där han greps är inte många som hittar till ,Inga mutor har varit inblandade ,immigration var snälla han fick skicka mail därifrån

 

Vart greps han?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart greps han?

 

Pattaya! En okänd liten pittoresk fiskeby vid siam bukten som inte många känner till... :haha:

 

Han lär ha drivit ett bageri, vad hette det?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Pattaya! En okänd liten pittoresk fiskeby vid siam bukten som inte många känner till... :haha:

 

Han lär ha drivit ett bageri, vad hette det?

 

Jo det har jag också förstått :crazy: Men det verkar som 33:an vet i vilket område eftersom han menar på att det skulle vara svårfunnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya! En okänd liten pittoresk fiskeby vid siam bukten som inte många känner till... :haha:

Han lär ha drivit ett bageri, vad hette det?

Han drev inget bageri
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle jag bli kriminell då skulle jag gömma mig i Ryssland, där kan man muta allt och alla! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Killen har säkerligen blivet häktad efter tipps från någon, folk som blivet blåsta på pengar i Sverige samt en uppfinning som är gjord av en annan men som personen ifråga försökt utnyttja.

 

I Sverige sitter det folk som bara väntar på att få tillbaka sina pengar, flera av dem har gått i personlig konkurs efter att ha blivet blåsta, så detta känns ändå som rättvisa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Killen har säkerligen blivet häktad efter tipps från någon, folk som blivet blåsta på pengar i Sverige samt en uppfinning som är gjord av en annan men som personen ifråga försökt utnyttja.

I Sverige sitter det folk som bara väntar på att få tillbaka sina pengar, flera av dem har gått i personlig konkurs efter att ha blivet blåsta, så detta känns ändå som rättvisa.

Vad för uppfinning?

Antar du, eller vet du detta?

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Killen har säkerligen blivet häktad efter tipps från någon, folk som blivet blåsta på pengar i Sverige samt en uppfinning som är gjord av en annan men som personen ifråga försökt utnyttja.

 

I Sverige sitter det folk som bara väntar på att få tillbaka sina pengar, flera av dem har gått i personlig konkurs efter att ha blivet blåsta, så detta känns ändå som rättvisa.

Nu får du väl ändå lugna ner dej lite, av den informationen som hittills framkommit handlar brottet om sälja bluff fakturer, som jag nämde tidigare känner jag inte till hans bakgrund i Sverige, man ska nog vara lite försiktigt att dömma på hörsägen och antagande, du dömmer honom som han var en person som man inte vill ha något otalt med, vad grundar du det på, jag har som sagt vad en helt annan bild av denna man.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet, och många vet.

Om du nu vet det, varför kan du då inte tala om det?Det är väl ingen hemlighet?

Det är någon typ av printmaskin som kan trycka på bakverk, choklad och liknande.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Vet inte vad du har för sne människosyn, eller är det en efter konstruktion i vanlig ordning nu när du har facit.

Träffade Christian regelbundet under mina år i Pattaya,umgicks i samma bekantskapskrets krets, kände inte till hans bakgrund, vi pratade aldrig om det.

Men min bedömning är att han är en glad, social och mycket trevlig bekantskap och det tycker jag fortfarande nu när jag vet hans bakgrund, hoppas det går bra för honom och hans fru och barn.

Hälsningar

Chan2014

 

Han må ju enligt mig vara hur trevlig som helst,är han skyldig till det han anklagas för så ska han in på kåken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett sånt jävla svin som lever gott på att blåsa hederligt folk

på pengar kan jag bara önska ett helvete.

 

Hoppas han får det riktigt svårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett sånt jävla svin som lever gott på att blåsa hederligt folk

på pengar kan jag bara önska ett helvete.

 

Hoppas han får det riktigt svårt.

Och hur vet du att han har blåst hedligt folk, hörsägen kanske? Han kanske har blåst Svenska staten, same same kanske i din sosse värld.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur vet du att han har blåst hedligt folk, hörsägen kanske? Han kanske har blåst Svenska staten, same same kanske i din sosse värld.

Hälsningar

Chan2014

 

Har bara så förbannat svårt för såna som inte kan göra rätt för sig, jävla avskum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett sånt jävla svin som lever gott på att blåsa hederligt folk

på pengar kan jag bara önska ett helvete.

 

Hoppas han får det riktigt svårt.

 

Vad är hederligt folk, jag har jobbaf svart och det är ju inte hederligt men jag känner mig hederlig, är det hederligt att blåsa svenska staten?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu vet det, varför kan du då inte tala om det?Det är väl ingen hemlighet?

Det är någon typ av printmaskin som kan trycka på bakverk, choklad och liknande.

Hälsningar

Chan2014

 

Var ju bra att du nästan vet och delar med dig! :)

 

 

Och han har blåst hederligt folk, inte staten, både företagare och kollegor, vad det gäller sossevärld så har det ju ingen betydelse vad man har för politisk åskådning om man blåser eller blir blåst av någon.

Lika illa om man är sosse eller moderat, att lura kollegor på pengar, att lura företagare på pengar och lura kompisar på pengar är lika illa oavsett vad man har för politisk färg.

 

Hemskt vilken tråkig ton du har, varför så arg på allt och alla?

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...