Jump to content
IGNORERAD

UT


lappen1

Recommended Posts

Hej

Ger UT rätten att studera SFI , alltså första uppehållstillståndet inte PUT..

Får hon 4 sista numrena i personnumret när hon får UT första gången,alltså inte PUT.

En fråga till...Hur länge kan det tänkas ta tills hon kan svenska så hon hänger med i arbetslivet,jag vet att det är högst individuellt (hon kan ingen engelska)

Ju fler svar jag får ju bättre !!!

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Ger UT rätten att studera SFI , alltså första uppehållstillståndet inte PUT..

Får hon 4 sista numrena i personnumret när hon får UT första gången,alltså inte PUT.

En fråga till...Hur länge kan det tänkas ta tills hon kan svenska så hon hänger med i arbetslivet,jag vet att det är högst individuellt (hon kan ingen engelska)

Ju fler svar jag får ju bättre !!!

Tack på förhand

Ja hon kan läsa SFI, hon får dem 4 sista, sök på forumet så ser du hur ni går tillväga. Det är såklart lättare att lära sig svenska om man kan engelska i skrift, svårt att säga men räkna med 1år minst iaf. Ställ upp och hjälp till med läxorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Cert,

Hänga med i arbetslivet... det beror ju mycket på vad det är för typ av jobb. Hur mycket kommunikation med arbetskamraterna krävs? Om det inte är någon kontakt med kunder som frågar om det ena och det andra så borde ett ett år på SFI räcka.

Som freddan_gbg skriver beror det mycket på dig själv också. Var beredd att ställa upp på en hel del ofta för dig frustrerande hjälp med läxorna! Tålamod krävs... plus en positiv inställning. Inte bra om damen märker att du inte gillar att hjälpa till med svenskan.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...